1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2008 14:15 #702993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

KonradW;50065 schreef : erik, ik zou zeggen plaats het koelvloeistof tankje dichter bij de neus. dan kan de luchtstroom er eerder langskomen.
als je kabelboom lang genoeg is, kun je het misschien overwegen om de ecu gewoon binnen bij de bestuurder onder t dash te hangen. dat heeft iemand bij mij op stage in een kadett ook gedaan. daar zit het gewoon droog. en altijd onder handbereik ;).

voor hitte schildjes moet je gewoon op de sloop onder de eerste beste mazda kruipen die je tegenkomt. die wagens zitten er vol mee :)


In principe stroomt de koelvloeistof in het expansietankje niet. Het is slecht als bufferruimte bedoeld. De daadwerkelijke koeling moet toch in de radiateur plaatsvinden. Dat zit wel snor. Ik gebruik namelijk de radiateur van een 360. Alle andere 1700-turbo-projecten doen het met een radiateur van een 340 1.7. Die van de 360 is dikker en heeft dus al meer koeloppervlakte.

De kabelboom is te kort om ervoor te zorgen dat de ECU's in bestuursruimte kan komen. Daarnaast zou ik dan nog een flink gat moeten gaan maken aangezien er vrij grote stekkers aan de kabelboom zitten.
Enne voor de hitteschilden, daarvoor pak ik gewoon wat plaatwerk uit de oud-ijzerbak bij de baas. Wanneer ik dat dubbele wanden gebruik zal ik de boel wel kunnen beschermen.

Enige wat ik nu nog nodig heb is: tijd.
Leuk is dat ik in Belgie werk. Daar zijn de dagen na pasen ook officieel vrije dagen schijnbaar ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2008 14:20 #702996 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;50066 schreef : Alle andere 1700-turbo-projecten doen het met een radiateur van een 340 1.7. Die van de 360 is dikker en heeft dus al meer koeloppervlakte.


O ja? zeker weten?? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2008 16:53 #703001 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;50069 schreef : O ja? zeker weten?? ;)


De 1700 turbo projecten die ik heb gezien, hebben de 1700-radiateur. Ik heb verschillende radiateurs gezien en die van de 360 is volgens mij toch echt dikker, of zeg ik nu iets doms :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2008 21:41 #703037 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Als ik naar de Brezan ga en om een paar vellen pakkingpapier (in dikte naar keuze) hier in de Randstad ga.. dan hebben ze die gewoon hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2008 01:54 #703055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;50075 schreef : De 1700 turbo projecten die ik heb gezien, hebben de 1700-radiateur. Ik heb verschillende radiateurs gezien en die van de 360 is volgens mij toch echt dikker, of zeg ik nu iets doms :f


ik heb altijd begrepen dat een radiateur van een 360 hetzelfde is als van een 1700, maar dan minus de aansluitingen voor de temperatuurswitch (el. koelfan)


de enige radiator die ?cht anders is; zijn die van een Diesel; daar is het koellichaam met meer kanaaltjes uitgevoerd voor extra koeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2008 08:49 #703059 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Naar mijn weten is zijn de 1700 en 2-liter radiateur hetzelfde alleen de 2-liter-radiateur is iets dikker. Inderdaad ontbreekt ook de aansluiting voor de thermoswitch daar. Nu begin ik toch wel erg te twijfelen ;)

Vanavond weleens een fotootje schieten ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2008 12:57 #703214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
*floep*
Ineens had ik 't door. Ik snap nu ineens hoe de hele 460-kabelboom in elkaar zit. Ook het lezen van de schema's gaat ineens vanzelf. Wat is alles ineens simpel geworden!
Ofwel: we zijn eruit, alle probleme van de kabelboom zijn getekkelt.

Vanavond gaan we weer eens vrolijk door aan de kabelboom.
Daarnaast ga ik eens goed opschrijven wat ik allemaal nog moet maken of in moet kopen qua slangenwerk en T-stukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2008 14:24 #703217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zeg, Erik, je documenteerdert toch hoop ik wel alles goed he?
Ik wil namelijk waarschijnlijk over een tijdje van jullie expertise gebruik maken! (hoewel het bij mij een beetje langetermijn planning is: koets heeft voorrang boven extra powwah)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2008 16:39 #703222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

setsunakaede;50306 schreef : Zeg, Erik, je documenteerdert toch hoop ik wel alles goed he?
Ik wil namelijk waarschijnlijk over een tijdje van jullie expertise gebruik maken! (hoewel het bij mij een beetje langetermijn planning is: koets heeft voorrang boven extra powwah)


Shit, ik heb weer eens een concurrent bij :sad:.

Ik heb eigenlijk nog niets bedocumenteerd buiten wat hier op 't forum staat....
Ach, alles wat ik tot nu toe gedaan heb, dat weet ik over een jaar nog wel ;)

Eerst maar eens zorgen dat dat hok door de APK komt.
De afspraak is al gemaakt op 4 april. Wordt dus nog aardig aanpoten :+.
't driftapparaat moet vantevoren in ieder geval op diverse dingen gecontroleerd worden:
- handremkabels
- uitlaatlijn moet dicht zijn
- CO moet kloppen
- remmerij moet goed zijn
De rest ben ik niet zo bang voor.

*Erik denkt dat hij zaterdagavond niet uitgaat maar eens aan zijn 343tje gaat sleutelen met Frits*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2008 16:48 #703224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Haha, maak je geen zorgen Buis. Die van Diede blijft een daily cruiser. hehe.. Diede had mij gevraagd tijdens de ALV of hij van onze kennis gebruik kon maken als het zover was. Hoe daar tegen die tijd invulling aan gegeven gaat worden zien we dan wel weer.

Overigens is documenteren niet nodig in mijn ogen. Alles zit in je hersenen opgeslagen, kwestie van ervaring die je opdoet. Bovendien staat eigenlijk alles op het forum, zowel bij mij als bij Buis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD