1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;50065 schreef : erik, ik zou zeggen plaats het koelvloeistof tankje dichter bij de neus. dan kan de luchtstroom er eerder langskomen.
als je kabelboom lang genoeg is, kun je het misschien overwegen om de ecu gewoon binnen bij de bestuurder onder t dash te hangen. dat heeft iemand bij mij op stage in een kadett ook gedaan. daar zit het gewoon droog. en altijd onder handbereik.
voor hitte schildjes moet je gewoon op de sloop onder de eerste beste mazda kruipen die je tegenkomt. die wagens zitten er vol mee
In principe stroomt de koelvloeistof in het expansietankje niet. Het is slecht als bufferruimte bedoeld. De daadwerkelijke koeling moet toch in de radiateur plaatsvinden. Dat zit wel snor. Ik gebruik namelijk de radiateur van een 360. Alle andere 1700-turbo-projecten doen het met een radiateur van een 340 1.7. Die van de 360 is dikker en heeft dus al meer koeloppervlakte.
De kabelboom is te kort om ervoor te zorgen dat de ECU's in bestuursruimte kan komen. Daarnaast zou ik dan nog een flink gat moeten gaan maken aangezien er vrij grote stekkers aan de kabelboom zitten.
Enne voor de hitteschilden, daarvoor pak ik gewoon wat plaatwerk uit de oud-ijzerbak bij de baas. Wanneer ik dat dubbele wanden gebruik zal ik de boel wel kunnen beschermen.
Enige wat ik nu nog nodig heb is: tijd.
Leuk is dat ik in Belgie werk. Daar zijn de dagen na pasen ook officieel vrije dagen schijnbaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;50066 schreef : Alle andere 1700-turbo-projecten doen het met een radiateur van een 340 1.7. Die van de 360 is dikker en heeft dus al meer koeloppervlakte.
O ja? zeker weten??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;50069 schreef : O ja? zeker weten??
De 1700 turbo projecten die ik heb gezien, hebben de 1700-radiateur. Ik heb verschillende radiateurs gezien en die van de 360 is volgens mij toch echt dikker, of zeg ik nu iets doms :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;50075 schreef : De 1700 turbo projecten die ik heb gezien, hebben de 1700-radiateur. Ik heb verschillende radiateurs gezien en die van de 360 is volgens mij toch echt dikker, of zeg ik nu iets doms :f
ik heb altijd begrepen dat een radiateur van een 360 hetzelfde is als van een 1700, maar dan minus de aansluitingen voor de temperatuurswitch (el. koelfan)
de enige radiator die ?cht anders is; zijn die van een Diesel; daar is het koellichaam met meer kanaaltjes uitgevoerd voor extra koeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Vanavond weleens een fotootje schieten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ineens had ik 't door. Ik snap nu ineens hoe de hele 460-kabelboom in elkaar zit. Ook het lezen van de schema's gaat ineens vanzelf. Wat is alles ineens simpel geworden!
Ofwel: we zijn eruit, alle probleme van de kabelboom zijn getekkelt.
Vanavond gaan we weer eens vrolijk door aan de kabelboom.
Daarnaast ga ik eens goed opschrijven wat ik allemaal nog moet maken of in moet kopen qua slangenwerk en T-stukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wil namelijk waarschijnlijk over een tijdje van jullie expertise gebruik maken! (hoewel het bij mij een beetje langetermijn planning is: koets heeft voorrang boven extra powwah)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;50306 schreef : Zeg, Erik, je documenteerdert toch hoop ik wel alles goed he?
Ik wil namelijk waarschijnlijk over een tijdje van jullie expertise gebruik maken! (hoewel het bij mij een beetje langetermijn planning is: koets heeft voorrang boven extra powwah)
Shit, ik heb weer eens een concurrent bij

Ik heb eigenlijk nog niets bedocumenteerd buiten wat hier op 't forum staat....
Ach, alles wat ik tot nu toe gedaan heb, dat weet ik over een jaar nog wel

Eerst maar eens zorgen dat dat hok door de APK komt.
De afspraak is al gemaakt op 4 april. Wordt dus nog aardig aanpoten :+.
't driftapparaat moet vantevoren in ieder geval op diverse dingen gecontroleerd worden:
- handremkabels
- uitlaatlijn moet dicht zijn
- CO moet kloppen
- remmerij moet goed zijn
De rest ben ik niet zo bang voor.
*Erik denkt dat hij zaterdagavond niet uitgaat maar eens aan zijn 343tje gaat sleutelen met Frits*
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens is documenteren niet nodig in mijn ogen. Alles zit in je hersenen opgeslagen, kwestie van ervaring die je opdoet. Bovendien staat eigenlijk alles op het forum, zowel bij mij als bij Buis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.