1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 13:40 #713945 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

setsunakaede;58908 schreef : Nahja zoiets was ik dus ook van plan, alleen dan alvast aansluiten ook ;)
Ik ga nog wel even wat verder nadenken. Thanks :)


Ik zou 't ook zo doen alleen dan alles op originele wijze werkzaam laten blijven.
Dan is dat potje ook niet nodig, kun je alleen maar gesodemieter mee krijgen.

En nou opr*tten uit m'n topic, stomme hi-jacker!!!!


:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 14:29 #713952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik ga al, ik ga al!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 15:15 #713956 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Help me uit de droom als ik een niet aansluitende gedachte wissel:

Als nu een filterconstructie een overdrukregelaar van boven de 4 bar heeft. Is dan het probleem opgelost?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 15:56 #713958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Erik;58924 schreef : Help me uit de droom als ik een niet aansluitende gedachte wissel:

Als nu een filterconstructie een overdrukregelaar van boven de 4 bar heeft. Is dan het probleem opgelost?


Bedoel je dat om "mijn probleem op te lossen" of uhhhhh............ikke effe niemer snappe :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 22:04 #713996 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Heb niet alles gelezen!

De regelaar regelt de druk, niet alleen de pomp. 4 bar is behoorlijk hoog voor efi! 2.5 en 3 bar kom je veel vaker tegen. Ik weet niet of je het meen een regelbare/verstelbare brandstofdrukregelaar ver genoeg naar beneden kunt krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 22:20 #714000 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Megasquirt ken ik niet. Ik probeerde mee te denken voor een oplossing van het probleem van "niet direct starten". Ik zat toen aan een terugslagklepje en overloopklepje te denken. Mede naar aanleiding van de opmerking van Wouter over het aantal Bar die op het systeem staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 09:19 #714040 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Je bedoelt dus dat je het brandstofsysteem onder druk wilt laten blijven?
Ik denk dat het heel moeilijk zal zijn. Benzine is heel moeilijk samendrukbaar en dus een druk op dit systeem is moeilijk te accumuleren.
Daarnaast lekt zo'n systeem volgens mij intern gemakkelijk omdat benzine vrijvluchtig is.
Ofwel, een eerdere aansturing van de brandstofpomp is d? ideaalste oplossing lijkt me.

Er worden trouwens wel interessante voorstellen gedaan hiero :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 09:33 #714041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
En als je nou eens de aansturing van de brandstofpomp lostrekt van de computer, en met een relais op je contakt aansluit?
Of is dat toch echt te simpel gedacht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 10:20 #714045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
dat moet je nog niet eens willen, omdat je dan alle beveiligingen (die er niet voor niets in zitten) gaat omzeilen.

even doorstarten is alleen maar goed voor een motor, omdat de olie even de tijd krijgt om overal te komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 10:21 #714046 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

setsunakaede;59009 schreef : En als je nou eens de aansturing van de brandstofpomp lostrekt van de computer, en met een relais op je contakt aansluit?
Of is dat toch echt te simpel gedacht?


Dat is heel simpel gedacht, maar zou wel een goede oplossing kunnen zijn.
Het wordt dan ook vaak op deze manier opgelost.

Bij de 340turbo van Frits is dit ook op deze manier gedaan.

Niet dat ik die oplossing af wil kraken, maar er zijn NOG mooiere oplossingen.
Bijvoorbeeld dat bij het aanzetten van het contact de benzinepomp slechts even draait om de boel op druk te krijgen. Wanneer de motor niet start, schakeld de brandstofpomp weer uit om onnodig stroomvreten te voorkomen.
En dan er nog voor zorgen dat de brandstofpomp niet pas gaat draaien wanneer de motor rond gaat, maar wanneer je het contactslot op "starten" draait (scheelt ook weer een paar tienden seconden).

Misschien dat hij dan al beter start.
Maar ach, ik houdt nu eerst de boel maar origineel en we kijken wel of de boel gaat rijden.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD