1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;58908 schreef : Nahja zoiets was ik dus ook van plan, alleen dan alvast aansluiten ook
Ik ga nog wel even wat verder nadenken. Thanks
Ik zou 't ook zo doen alleen dan alles op originele wijze werkzaam laten blijven.
Dan is dat potje ook niet nodig, kun je alleen maar gesodemieter mee krijgen.
En nou opr*tten uit m'n topic, stomme hi-jacker!!!!
:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Als nu een filterconstructie een overdrukregelaar van boven de 4 bar heeft. Is dan het probleem opgelost?
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;58924 schreef : Help me uit de droom als ik een niet aansluitende gedachte wissel:
Als nu een filterconstructie een overdrukregelaar van boven de 4 bar heeft. Is dan het probleem opgelost?
Bedoel je dat om "mijn probleem op te lossen" of uhhhhh............ikke effe niemer snappe

- V300 register
- Verbannen
-
De regelaar regelt de druk, niet alleen de pomp. 4 bar is behoorlijk hoog voor efi! 2.5 en 3 bar kom je veel vaker tegen. Ik weet niet of je het meen een regelbare/verstelbare brandstofdrukregelaar ver genoeg naar beneden kunt krijgen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk dat het heel moeilijk zal zijn. Benzine is heel moeilijk samendrukbaar en dus een druk op dit systeem is moeilijk te accumuleren.
Daarnaast lekt zo'n systeem volgens mij intern gemakkelijk omdat benzine vrijvluchtig is.
Ofwel, een eerdere aansturing van de brandstofpomp is d? ideaalste oplossing lijkt me.
Er worden trouwens wel interessante voorstellen gedaan hiero

- V300 register
- Verbannen
-
Of is dat toch echt te simpel gedacht?
- V300 register
- Verbannen
-
even doorstarten is alleen maar goed voor een motor, omdat de olie even de tijd krijgt om overal te komen.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;59009 schreef : En als je nou eens de aansturing van de brandstofpomp lostrekt van de computer, en met een relais op je contakt aansluit?
Of is dat toch echt te simpel gedacht?
Dat is heel simpel gedacht, maar zou wel een goede oplossing kunnen zijn.
Het wordt dan ook vaak op deze manier opgelost.
Bij de 340turbo van Frits is dit ook op deze manier gedaan.
Niet dat ik die oplossing af wil kraken, maar er zijn NOG mooiere oplossingen.
Bijvoorbeeld dat bij het aanzetten van het contact de benzinepomp slechts even draait om de boel op druk te krijgen. Wanneer de motor niet start, schakeld de brandstofpomp weer uit om onnodig stroomvreten te voorkomen.
En dan er nog voor zorgen dat de brandstofpomp niet pas gaat draaien wanneer de motor rond gaat, maar wanneer je het contactslot op "starten" draait (scheelt ook weer een paar tienden seconden).
Misschien dat hij dan al beter start.
Maar ach, ik houdt nu eerst de boel maar origineel en we kijken wel of de boel gaat rijden.......