1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Totdat je het zelf gaat proberen, en dan nog eens op een redelijk moeilijk werkstuk. Dan blijkt ineens toch wel moeilijk te zijn.
Maar natuurlijk, met wat geduld en rust kan iedereen het leren (behalve mensen met Parkinson).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
PS wist je dat het trillen bij parkinsonpatienten vooral een bijwerking van de medicijnen is, en dus niet altijddoor de ziekte zelf veroorzaakt wordt?
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;48028 schreef : iemand met parkinson moet eerst wiet-thee drinken. dan gaat het ook goed :+
PS wist je dat het trillen bij parkinsonpatienten vooral een bijwerking van de medicijnen is, en dus niet altijddoor de ziekte zelf veroorzaakt wordt?
Leuk om te weten, maar nu ga je wel heel off-topic :+
Foei, en dat nog wel door een modder-eter
- V300 register
- Verbannen
-
- gaten geboord, tap-einden gezet om het gasklephuis te kunnen bevestigen
- de flens afgevlakt en een pakking hiervoor getikt om de boel goed te laten sluiten
Vanavond eerst de radiateurs opgehangen:
De koelradiateur. De huidige beugel is niet stevig genoeg dus deze zal aangepast moeten worden.
De intercoolert
Home-beuned vastklemmechanisme
Daarna was de uitlaat aan de beurt:
Beugeltje aan de middenpijp
Beugeltjes aan de einddempert
Eerst weer eens een tukkie doen......
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb t zelf ook meerdere keren mogen doen op school, en t is verdomd moeilijk als je een trilhandje hebt :humor:
maarja die kun je rustig nog wel iets afslijpen hoor. maar uiteindelijk zal t blokje toch wel zwart wegtrekken en dan valt t niet meer zo op
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
KonradW;48127 schreef : nice erik, zeker voor een eerste keer tig-lassen op een rond vlak!
ik heb t zelf ook meerdere keren mogen doen op school, en t is verdomd moeilijk als je een trilhandje hebt :humor:
Je moet ook niet aan Tatjana Simons denken bij het lassen.
Erg knap werk voor de eerste keer. Uitlaat is meestal leuk materiaal om te lassen.
- V300 register
- Verbannen
-
hahah nee daar denk ik echt niet aan als ik met zo'n gloeiend hete laspoot in m'n hand zit en een stukje draad.Erik;48133 schreef : Je moet ook niet aan Tatjana Simons denken bij het lassen.
Erg knap werk voor de eerste keer. Uitlaat is meestal leuk materiaal om te lassen.
mijn eerste gedachte gaat dan altijd naar het hard-solderen wat ik heb moeten doen, dan moet je ook de draad zelf stekend toevoeren.
en dan omdat ie te dicht bij je hand komt hem verpakken....
je "zet" hem op het tafeltje en pakt snel de draad hoger...tenminste als je tafeltje er ook daadwerkelijk is... weer een broek kapot
uitlaat leuk materiaal, ja duh, omdat het dik plaatwerk is
- V300 register
- Verbannen
-
Achjaaaaa, hopenlijk kunnen we 't beestje over enkele weken al starten.
Opzich is er niet veel meer aan te doen:
- Dashboard in elkaar zetten
- Kabelboompje maken
- Remmen ontluchten
- Achter verlagen
- Voor de stuggere veren monteren
- Alle inlaatslangen eens op maat maken en monteren inclusief het sportfiltertje
- Koelwaterslangen monteren
- Een paar bussen Tectyl leegspuiten op 't autootje
Dan kunnen we de eerste testrit gaan maken
In de toekomst kunnen we nog:
- een nieuwe onderkant in de linkerdeur lassen
- ophanging aan de achterkant aanpassen: stabilisatorstang en eventueel panhard-stang
- De stabilisatorstang voor verstelbaar maken
- Het camber en de rijhoogte aan de voorkant verstelbaar maken
- MegaSquirt programmeerbaar motormanagement erop douwe
- Veerpootbrug maken
- kuipstoelen erin met 6-puntsgordels
- Auto totaal overspuiten
Plannen genoeg dus :yesyes: maar eerst dat ding eens aan de gang krijgen.......
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Maar het vordert en ik ben heel benieuwd hoe je het gaat bevallen in je "nieuwe" auto. Ik zou overigens eerst panhardstang oid. monteren voordat je gaat impregneren. Misschien moeten er nog steunen of ene brug gelast worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;48241 schreef : Als je een week vakantie neemt zul je misschien net klaar zijn aan het einde.
Maar het vordert en ik ben heel benieuwd hoe je het gaat bevallen in je "nieuwe" auto. Ik zou overigens eerst panhardstang oid. monteren voordat je gaat impregneren. Misschien moeten er nog steunen of ene brug gelast worden.
Inderdaad komt het tectyleren pas als laatst.
Eerst de rest.
Van het weekend weer eens geen tijd gehad, heb heel het weekend Frits geholpen met z'n turbo-project.
Komende week gaat deze jongen weer eens door.....