1.7 Turbo 440 in 343DL

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 12:45 #697441 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Gaat de goed kant uit. Dit beloofd veel. Mooi foto's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2008 22:04 #697483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Mooi herstelwerk: wel toevallig overigens, heb afgelopen zaterdag het volgende gedaan aan de 76-er:



Grappig dat je met precies hetzelfde klusje bezig bent geweest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2008 23:38 #697486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Haha, idd wel grappig ja :)

Zo te zien heb jij dus gewoon een stuk uit een bestaand stuk auto gebruikt. Bij mij was dat niet voor handen helaas. Ik moest het opbouwen uit afvalstukken 3mm staal. Roest zomaar niet opnieuw door dus :nono:.

Ik heb trouwens nog een setje stijvere voorveren gevonden. Gewoon op m'n sleutelplekkie op zolder. Het zijn verlagingsveren van een C-Kadeath. Een maat van me doet ze weg. Complete set voor 50 euro. Nog even de voorveren proberen te verkopen dus ;).
Er zitten trouwens ook van die niveau-plus-achtige dinge bij om de boel nog eens een stuk extra stijver te krijgen.
Alleen dan is de voorkant niet zo laag alsdat ik had gewild met deze veren dus ik vrees dat er nog een stukkie af moet.
Ach, we zien wel.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 08:55 #697492 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Wat doe je dan met de achtervering om die stijver te maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2008 13:48 #697502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Doeke Dobma;46895 schreef : Wat doe je dan met de achtervering om die stijver te maken?


Ik heb in principe al Koni?s met hulpveren. Lijkt me voorlopig voldoende. De achterkant is al een flink stuk stijver dan de voorkant.
De voorkant moet in principe toch soepeler zijn om de het overstuur te handhaven. Waarschijnlijk is er straks alleen nog een stabilisatorstang nodig om de rol er een flink stuk uit te krijgen.
Eventueel de stabilisatorstang voor verstelbaar maken om de boel af te maken.........maar eerst de boel maar eens aan de gang krijgen ;)




(hoe vaak heb ik dat al getyped?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2008 20:44 #697638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo vandaag nog eventjes aan het beunen geweest op het werk.
De katalysator van de 460T rammelde namelijk. Ook stond de turbo binnen de kortste keren roodgloeiend dus ik had zo het vermoeden dat hij weleens dicht kon zitten. Dus dat ding maar effe vervangen................door een holle pijp :+


Nu even ontopic:
Nog even een paar uurtjes gebeunt aan de uitlaat

Ik had maar 5 bochten besteld. Er zijn er al 3 opgegaan in de downipe. Daarna zou ik er 2 nodig hebben voor de achteras. Eigenlijk kwam ik er ??n tekort om over de achteras te gaan, dus heb ik maar een bocht doormidden geslepen.

Tussenstukkie ertussen

Hiervoor had ik dus nog een bocht nodig. Hoek was te scherp dus de bocht nog maar een beetje ingeslepen en opnieuw vastgelast.

Morgen ga ik de T-splitsing maken naar de dempers. Daarna de boel nog even stellen en daarna aflassen. Nu is alles namelijk alleen nog maar gehecht.
Elke las moet rondom gelast worden. Deze ga ik dus in minimaal 4 etappes lassen om kromtrekken te voorkomen. Na elk deel gelast te hebben even monteren om te controleren of het volgende deel nog aangepast moet worden. Hopenlijk wordt het een perfect uitlaat :yesyes:
Alleen niet vergeten de lambdasonde nog op de voorpijp te monteren :X

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2008 17:56 #697677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Iemand die trouwens weet of de handremkabels van een 340 en 343 hetzelfde zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 20:33 #697695 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Lijkt me sterk als ze niet hetzelfde zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2008 23:56 #697714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ik heb 340 kabels gebruikt. Dus ja: zijn bruikbaar.

Dat alles het zelfde is hoeft helemaal niet trouwens...Voorbeeldje: knipperlichtschakelaar lijkt op elkaar, maar zonder soldeerwerk niet uit te wisselen. Waarom? dat mag joost weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2008 12:19 #697733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Mooi gauw bestellen dan.
Snel monteren en uitlaatje afmaken dan kan hij weer met z'n wielen op de grond.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD