1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
BSAutoTune;105074 schreef : Dat is een kleine behuizing ! Bij de gemiddelde Motronic heb je meer plek. Vaak gebruiken mensen te dikke draad, waardoor de helft van de aders niet door het soldeeroog gaan. Gemakshalve worden die dan afgeknipt, maar kunnen later kortsluiting veroorzaken. Als je draad van de injector de massa raakt blijft deze open staan....:no: Netjes werken is dus zeer belangrijk.
Als je het basisfile van mijn site haalt dan heb je al een goede basis. Enkel even de juiste trigger / bobine instellen.
Overigens is de release-candidate van de nieuwe firmware uit. Ik heb er nog wel een bug in gevonden maar dan moet je een Maserati hebben wil je daar last van hebben... Die nieuwe firmware ziet er goed uit. Weer wat leuke opties om je auto nog scherper af te stellen. Of je die functies op het circuit nodig hebt is de vraag, daar is een rauwe motor die zijn PK'tjes op het wegdek schopt voldoende. Maar op straat komt er meer bij kijken (Huh? Een auto afstellen voor de straat is lastiger dan voor het circuit !)
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Laat me weten als je tegen gekke problemen aanloopt.
Inderdaad Jeroen, de behuizing is toch kleiner dan ik had gedacht. Maar daar komen we wel aan uit.
Gelukkig heb ik meerdere diktes draad ter beschikking. Heb dus overal zo dik mogelijke draad gebruikt. Aan het uiteinden van de draden heb ik, waar ze aan de connector gesoldeerd zitten, wat krimpkous omheen gedaan. Hierdoor wordt de soldeerverbinding minder belast. Daarnaast alle draden mooi vast-ge-ty-wrapped zodat ze zo min mogelijk kunnen bewegen.
Ook heb ik, om interferentie te voorkomen, de draden van de injectie en ontsteking langs de andere kant van de behuizing lopen. Mooi gescheiden van de rest van de signalen waaronder die van de VR en temp. sensoren.
Je vergeet trouwens dat ik best een perfectionist ben/probeer te zijn, Jeroen. 't ding moet zo perfect mogelijk afgesteld worden. Ik wil een goed rijdbare en driftbare auto, dat kost veel tijd weet ik, maar dat komt zeker goed!
Nog bedankt voor je goede support trouwens!
Dadelijk weer eens lekker verdergaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Beetje bij beetje komen we steeds verder met de KdFi-ombouw.
Alle sensoren en actuatoren zijn aangesloten en ik krijg nagenoeg alle signalen binnen............behalve de belangrijkste natuurlijk: de BDP-sensor!
Wanneer ik de startmotor rondgooi krijg ik helemaal niets binnen. Ik heb de weerstand eens gemeten: 240Ohm en ook de aansluitingen zijn goed. Wanneer ik de startmotor rond laat gaan krijg ik een wisselspanning van ongeveer 0,1V (ik dacht altijd dat dit rond de 1V moest zijn).
Raar, heel raar. De BDP-sensor werkte namelijk goed toen het originele motormanagement eraan hing...... Iemand die hier meer van af weet?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
de OEM bdp sensor is een "hall effect sensor"
ik dacht altijd dat dat plug en play zou zijn met een megasquirt (afgeleide, in dit geval)
- V300 register
- Verbannen
-
Waarschijnlijk is het een potmeter welke op de KdFi zit, welke ik moet verstellen......
- V300 register
- Verbannen
-
Zit er geen documentatie bij hoe je de verschillende types sensors moet inregelen?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
(formaatje aktetas)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb hem al effe aan de praat gekregen. Maar na ongeveer een seconde valt hij weer stil......... ben er nu al een aantal uur mee aan het stoeien maar ik krijg het niet voor elkaar om hem langer dan een seconde te laten lopen.......ben benieuwd of ik hem over anderhalve week klaar heb voor het begin van de driftcup........:no_comment:. Ik blijf constant tegen dingen aanlopen.........ik ben er echt wel achter aan het komen dat het totaal geen project is voor een beginneling.