1.7 Turbo 440 in 343DL

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2009 22:45 #776909 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Volgens mij m?g je in de Cup niet eens met een niet-300 demper rijden toch?

Ik ken deze theorie ook en we zullen wel zien. Teveel herrie en/of vermogensverlies en hij gaat gewoon weer de verkoop in! :D
In principe is het al een tijdelijke oplossing omdat ik Pim er een RVS uitlaat onder laat maken zodra de rest van de koets iets meer geconserveerd is als dat hij nu is. Ik ben toch al niet zo gecharmeerd van de jap-style dempers onder de 300-serie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2009 15:01 #776968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ergens vind ik 't nog altijd een raar verhaal van "tegendruk in de uitlaat".

Ik weet dat de pulsaties in het spruitstuk en downpipe heel belangrijk zijn. De rest van de uitlaat (tot een bepaalde lengte) is belangrijk om de uitlaatgassen af te voeren. Hoe meer restrictie hier in zit hoe slechter de spoeling in de cilinder.

Wat ik dan wel kan begrijpen is dat de spoeling in de cilinder te goed wordt. Hiervoor is het motormanagement niet afgeregeld en dus kan je weleens iets aan vermogen inleveren. Ik weet ook dat er bij de Cup ook vaak het motormanagement gefopt wordt om zo een optimale afstelling te krijgen. Hierbij moet je denken aan regelbare weerstanden tussen de aansluiting van de luchtmassameter en het regelen van de brandstofdruk.

Ach boeiend, nu terug naar mijn project!
Ik heb nu eindelijk alle informatie over de KdFi compleet; en dat is me een boel. Heb nu eindelijk heel het aansluitschema in m'n hoofd zitten :yesyes:
Planning zoals die er nu voor staat:
- Eerst m'n bumper repareren
- Motorruimte voorbereiden voor de ombouw van de kabelboom
1. Gat boren voor de bekabeling in het schutbord
2. Wide-band-lambda installeren
3. Kijken wat ik nog in moet kopen aan materialen zoals krimpkous,
afgeschermde kabel (voor de ontsteking).
- De KdFi klaarmaken om in de behuizing te solderen. Eerst alle bruggen doorsolderen die nodig zijn, extra transistoren erop solderen. Koellichamen monteren en alvast draadjes er aan solderen.
- Aan het einde van de week een dag vrij nemen. Zo kan ik 3 dagen kan solderen, draadjes knopen, testen ed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2009 22:55 #777407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Bumpertje is weer gemaakt:
Voor:


Na Buijs- Schadeherstel:


Voil?, een hamer, een blok hout en een half uurtje geduld en hij is weer netjeserder dan ooit tevoren ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2009 20:16 #777648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vandaag eerst de achterwielen maar eens bredere gezet:

Voor:


Na:


Beide wielen zijn 2,5cm naar buiten gekomen. Da's al een goed begin :yesyes:

Daarnaast bezig geweest met de KdFi-chip in de bestaande behuizing te solderen:


Rechts is de oude printplaat te zien, links de KdFi in de behuizing. 't solderen was geen makkelijk klusje, maar het is naar volle tevredenheid gelukt :)
Morgen de kabelboom even flink overhoop gooien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 01:10 #777702 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
:wtf: Die uitlaat! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-05-2009 04:29 #777704 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Bodejodel;105066 schreef : :wtf: Die uitlaat! :D


Die zit er toch al langer onder getuige dit bericht van de elandrun .

Actiever forummen Jeroen! :D :crock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2009 10:55 #777705 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Jup!
En die uitlaat gaat er binnenkort ook weer onderuit...........maakt veel teveel bokkeherrie...... de sjonnie/jappen-pijp wordt de vervanger :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2009 11:48 #777710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat is een kleine behuizing ! Bij de gemiddelde Motronic heb je meer plek. Vaak gebruiken mensen te dikke draad, waardoor de helft van de aders niet door het soldeeroog gaan. Gemakshalve worden die dan afgeknipt, maar kunnen later kortsluiting veroorzaken. Als je draad van de injector de massa raakt blijft deze open staan....:no: Netjes werken is dus zeer belangrijk.

Als je het basisfile van mijn site haalt dan heb je al een goede basis. Enkel even de juiste trigger / bobine instellen.

Overigens is de release-candidate van de nieuwe firmware uit. Ik heb er nog wel een bug in gevonden maar dan moet je een Maserati hebben wil je daar last van hebben... Die nieuwe firmware ziet er goed uit. Weer wat leuke opties om je auto nog scherper af te stellen. Of je die functies op het circuit nodig hebt is de vraag, daar is een rauwe motor die zijn PK'tjes op het wegdek schopt voldoende. Maar op straat komt er meer bij kijken (Huh? Een auto afstellen voor de straat is lastiger dan voor het circuit !)

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Laat me weten als je tegen gekke problemen aanloopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 12:18 #777711 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

v0lv0freak;105068 schreef : Die zit er toch al langer onder getuige dit bericht van de elandrun .

Actiever forummen Jeroen! :D :crock:

Dat weet ik wel, maar ik kon me niet herrinneren dat ik hem zo direct in de kont gekeken heb...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2009 14:08 #777720 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

BSAutoTune;105074 schreef : Of je die functies op het circuit nodig hebt is de vraag, daar is een rauwe motor die zijn PK'tjes op het wegdek schopt voldoende. Maar op straat komt er meer bij kijken (Huh? Een auto afstellen voor de straat is lastiger dan voor het circuit !)


drivability zie je niet terug in je rondetijden he :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD