1.7 Turbo 440 in 343DL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2009 20:20 #780390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Eindelijk eens wat foto's van de KdFi-inbouw:

Kabelboom op dieet

Die lompzware kist voor de ECU's eruitgegooid. De relais die er nog zitten zijn voor de koelfannen en de hulp-koelwaterpomp

De verdelerkap weggemoffeld en een DIS-bobine voor in de plek gezet.

Even wat draden van de originele kabelboom Hi-Jacken

KdFi in het dashboardkastje

Laptoppie met metertjes op 't scherm

Brede wielekes

Bumpertje erop

Wielkastverbreders

Wat denken jullie van 't plastic? Go or no-go?

Ik denk dat er ook maar een spoiler op de achterkep komt :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 20:28 #780391 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ik zeg go voor de plastic wielkastverbreders (in carosseriekleur uiteraard en naadloos verbonden met de schermen:D), met toevoeging van een voorspoilert! die achterspoiler vind ik niet staan op de auto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2009 22:45 #780407 door V300 register
Ik zat er juist aan te denken om de achter onder spoilert op maat te maken, trekhaak eronderuit (shit, normaal is mijn lijfspreuk altijd: "Een ECHTE auto heeft een trekhaak") en onder voorkant een onderlip van een 740.........of zou dat juist weer niet staan?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 23:00 #780412 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
wielkastverbreders gaat enorm goed staan door je wielverbreding + bredere wielen, en al helemaal doordat ze voor en achter onder negatief camber staan.

bij wielkastverbreders staat een voorspoiler ubersportief en dan heb je het plaatje al compleet. sideskirts heeft een 343 niet nodig, door het aparte front heeft de auto al body genoeg.

mijn mening is, alles wat je aan de achterkant op een 343 doet, gaat ten koste van de looks. op de bovenstaande foto van die achterspoiler onder de bestaande bumper geplakt kan ik m'n scherm op z'n kop houden en nog steeds geen mooi lijnenwerk zien. however, als je al voor sideskirts gaat, kun je naast de wielkastverbreders ervoor kiezen om de stukken direct achter de wielen wat te verbreden en aan de wiel zijde op de hoogte van die sideskirts te brengen, hetzelfde idee ben ik ook van plan en qua lijnen ziet dat er bijzonder dik uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2009 23:00 #780413 door V300 register
Misschien dat die achterspoilert beter zou staan als je hem een halve slag draait (ondersteboven dus...). Zoals je hem nu hebt hangen ben ik het helaas met Anjo eens: zietternietuit.
Wielkastverbreders: gewoon doen, maar inderdaad dan wel naadloos en in carrosseriekleur.
Onderlipje: schiet nog es fotootjes, kunnen we beter meebeslissen.
Beetje spoilerwerk ben ik nooit vies van, mits het wel een beetje smaakvol is gedaan en netjes afgewerkt.
:wave: voor het kDfI werk trouwens!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-06-2009 23:06 #780415 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Als je voor de wielkastverbreders gaat, moet je er ook iets van side-skurts bij maken.
De achterbumper is naar mijn smaak iets te laag.
Maar ik zeg go ;)

EDIT: ow er was nog een pagina met reacties :woei:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 01:16 #780435 door V300 register
Komen er nog bredere wielen/banden onder? Als je ze daarvoor nodig hebt zou ik het wel doen! Als de wiel/banden combo blijft als nu vind ik het niet echt nodig en ben meer van de less is more gedachte. Wielkasten/schermen misschien eens mooi uitkloppen voor een wat bredere/brutere look.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 11:09 #780445 door V300 register
Wielkastverbreders zeker doen!! inderdaad wel in kleur en naadloos.Achterspoiler onder de achterbumper............. Laat weg, ziet echt niet uit:uh-uhh:
Een spoiler lijkt me wel leuk, maar dan wel netjes en inderdaad afgewerkt.
Een onderlip is zowieso gaaf dus..... DOEN:yesyes:

grtss

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2009 19:30 #782978 door V300 register

v0lv0freak;107920 schreef : Als je voor de wielkastverbreders gaat, moet je er ook iets van side-skurts bij maken.
De achterbumper is naar mijn smaak iets te laag.
Maar ik zeg go ;)

Die achterskirt ligt ook eigenlijk gewoon op de trekhaak. Ziet er inderdaad niet uit. Misschien als hij goed gemonteerd is, ziet 't er beter uit.
EDIT: ow er was nog een pagina met reacties :woei:

Volvo 740TIC;107941 schreef : Komen er nog bredere wielen/banden onder? Als je ze daarvoor nodig hebt zou ik het wel doen! Als de wiel/banden combo blijft als nu vind ik het niet echt nodig en ben meer van de less is more gedachte. Wielkasten/schermen misschien eens mooi uitkloppen voor een wat bredere/brutere look.

Inderdaad is uitrolleren ook nog een optie. Al ben ik bang dat dat er niet zo heel netjes uit zal gaan zien. Daarnaast heb ik er geen ervaring mee.
Die uitgelaste velgen, daar zit ik nog over te denken ja.
De huidige wielen (met spacers) eronder zit 't er aan de achterkant eigenlijk al niet uit. Ze steken echt te ver naar buiten...... Moet dus iets op verzonnen worden ;)

Rick Manders;107951 schreef : Wielkastverbreders zeker doen!! inderdaad wel in kleur en naadloos.Achterspoiler onder de achterbumper............. Laat weg, ziet echt niet uit:uh-uhh:
Een spoiler lijkt me wel leuk, maar dan wel netjes en inderdaad afgewerkt.
Een onderlip is zowieso gaaf dus..... DOEN:yesyes:

grtss

Misschien plaats ik 'm wel gewoon aan de voorkant en doe ik aan de achterkant niks............maar dat ziet er ook weer niet uit ;)

Alle ingevingen zijn welkom dus ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 09:53 #783158 door V300 register
Skylimit Driftcup #1

Wat een geweldige dag heb ik gisteren beleeft, en wat een leuke reacties/complimenten heb ik gekregen!!!

Gisteren om half 6 uit m'n bed gestapt om koers te zetten naar Brustum Airbase om daar mee te doen aan de Skylimit Driftcup #1.
De Volvo 244 stond al klaar met de 343T op de trailer. Extra cardanassen mee, gereedschap, extra bedrading, 2 kisten gereedschap, aandrijfassen, 2 jerrycans benzine en belangrijk: 8 extra velgen.
Eerst even Frits opgehaald en vervolgens zijn we richting Belgie gereden. 2 uur, en 3 blikken Redbull later kwamen we op Brustum aan. Meevaller nummer 1: De volvo 244 heeft flink afgezien maar heeft het weer gehaald!
Snel de 343 van de trailer af, de verplichte sponsorstickers erop geplakt en gauw ingeschreven: om half 10 mochten we het circuit op. Het leukste baandje wat ik tot nu toe heb gereden!
De eerste bocht flink aan het stuur trekken, plankgas, beetje links bijremmen, en daar ging hij een beetje.....de eerste bocht dwars, 2 bocht niet, derde bocht niet.........shit teveel grip achter.......andere banden!
In plaats van de 195-15inch even een stapje terug naar 155-65-13.

Na 2 rondjes had ik de smaak te pakken, hij ging lekker! Jammergenoeg zat ik in de laatste 3 bochten flink in de toerenbegrenzer welke afgesteld was op 5000rpm...........shit.......ik wou eigenlijk op safe rijden, maar zo ga ik nooit punten scoren. Ik had per slot van rekening te weinig vermogen om in z'n derde versnelling op toeren te komen. Dit omdat ik slechts 0,2 bar turbodruk had. Dus snel de laptop eraan gehangen (wat stonden die mensen daar raar te kijken ;)) en de toerentbegrenzer op 6000rpm gezet. Hierdoor kon ik de laatste 3 bochten mooi afmaken in zijn 2de versnelling. Zoveel mogelijk hoek maken om de snelheid binnen de perken te houden zodat ik zo min mogelijk in de toerenbegrenzer zat en toch specactulair reed. Ik kreeg goede reacties, ik maakte veel hoek, en veel mensen stonden te kijken van de prestaties van de auto. De kwalicatie begon: alle drie de runs gingen naar mijn mening redelijk: netjes door de bochten, veel hoek en de laatste helft van het circuit in de toerenbegrenzer. Ik vond dat het beter kon maar de jury was daar tevreden mee. Voor elke run scoorde ik 90 van de 100 punten: Ik was als eerste geeindigd in de kwalificatie!!!

's middags werd er besloten dat de rijrichting werd veranderd, we begonnen met hoge snelheid waarna de snelheid steeds lager zou worden. De 2e versnelling was veel te kort, dus ik moest beginnen in de 3. Een flinke aanloop en flink aan het stuur trekken zorgde ervoor dat ik dwars ging. De motor bleef maar net op toeren dankzij de hoge entreespeed. De eerste 3 bochten bleef hij netjes op toeren. Bij het insturen van de eerste 180-graden werd het moeilijk. Inremmen, gas geven, sturen en terugschakelen. Aangezien ik maar 2 benen en 2 handen heb werd het keuzes maken. Eerst gaslos, bij remmen daarna stuur om, ondertussen koppeling in trappen en schakelen, gas erop en koppeling laten schieten. En dan zorgen dat ik de bocht ruim uit kwam zodat de snelheid niet te hoog werd. Hierna kwam het langzamere stuk: elke bocht tegen stuurlock erin: LEKKERRRRR!!!!
Om 16.00 uur was het zo ver. Ieder mocht 3 runs rijden op punten. Deze werden weer bij elkaar opgeteld en vormde dan het eindpunt. Jammergenoeg was de baan 't laatste uur niet meer natgemaakt. De banden verslijten dan heel hard. Ik ben op gegeven moment maar gestopt wanneer het profiel van de banden af was, stel je voor dat je band klapt wanneer je op punten aan het rijden bent.......... dankzij de zon werd de baan als maar droger, ik vreesde het ergste: dat ik dus te weinig vermogen zou hebben. Op gegeven moment was het mijn beurt: ik wist dat ik zo hard mogelijk moest smijten om de auto in de drift te houden, na de eerste 3 bochten kwam de 180 graden-bocht; inremmen, stuur om..... SHITTTTTT!!!!!! ik stond achterstevoren, was compleet verrast! Wat een blunder! 0 punten. De volgende run wou ik koste wat koste niet spinnen en heb op safe gereden. De run ging aardig maar niet perfect. De 3e run was m'n laatste kans. Hij gin perfect! Ik kon nog net de auto in bedwang houden. Nog enigszins tevreden stapte ik uit. Toen de toeschouwers mij vertelde dat iedereen gespint was kreeg ik weer hoop. De jury kwam ons vertellen dat ik tweede was. Het kon beter, weet ik. Maar ik was meer dan tevreden.

Uit vreugde heb ik bijna alle banden laten klappen, leukste moment van de dag :yesyes:

Foto's:

Filmpjes:
[img

[img

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC