1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Kabelboom op dieet
Die lompzware kist voor de ECU's eruitgegooid. De relais die er nog zitten zijn voor de koelfannen en de hulp-koelwaterpomp
De verdelerkap weggemoffeld en een DIS-bobine voor in de plek gezet.
Even wat draden van de originele kabelboom Hi-Jacken
KdFi in het dashboardkastje
Laptoppie met metertjes op 't scherm
Brede wielekes
Bumpertje erop
Wielkastverbreders
Wat denken jullie van 't plastic? Go or no-go?
Ik denk dat er ook maar een spoiler op de achterkep komt :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bij wielkastverbreders staat een voorspoiler ubersportief en dan heb je het plaatje al compleet. sideskirts heeft een 343 niet nodig, door het aparte front heeft de auto al body genoeg.
mijn mening is, alles wat je aan de achterkant op een 343 doet, gaat ten koste van de looks. op de bovenstaande foto van die achterspoiler onder de bestaande bumper geplakt kan ik m'n scherm op z'n kop houden en nog steeds geen mooi lijnenwerk zien. however, als je al voor sideskirts gaat, kun je naast de wielkastverbreders ervoor kiezen om de stukken direct achter de wielen wat te verbreden en aan de wiel zijde op de hoogte van die sideskirts te brengen, hetzelfde idee ben ik ook van plan en qua lijnen ziet dat er bijzonder dik uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wielkastverbreders: gewoon doen, maar inderdaad dan wel naadloos en in carrosseriekleur.
Onderlipje: schiet nog es fotootjes, kunnen we beter meebeslissen.
Beetje spoilerwerk ben ik nooit vies van, mits het wel een beetje smaakvol is gedaan en netjes afgewerkt.
:wave: voor het kDfI werk trouwens!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
De achterbumper is naar mijn smaak iets te laag.
Maar ik zeg go

EDIT: ow er was nog een pagina met reacties :woei:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een spoiler lijkt me wel leuk, maar dan wel netjes en inderdaad afgewerkt.
Een onderlip is zowieso gaaf dus..... DOEN:yesyes:
grtss
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;107920 schreef : Als je voor de wielkastverbreders gaat, moet je er ook iets van side-skurts bij maken.
De achterbumper is naar mijn smaak iets te laag.
Maar ik zeg go
Die achterskirt ligt ook eigenlijk gewoon op de trekhaak. Ziet er inderdaad niet uit. Misschien als hij goed gemonteerd is, ziet 't er beter uit.
EDIT: ow er was nog een pagina met reacties :woei:
Volvo 740TIC;107941 schreef : Komen er nog bredere wielen/banden onder? Als je ze daarvoor nodig hebt zou ik het wel doen! Als de wiel/banden combo blijft als nu vind ik het niet echt nodig en ben meer van de less is more gedachte. Wielkasten/schermen misschien eens mooi uitkloppen voor een wat bredere/brutere look.
Inderdaad is uitrolleren ook nog een optie. Al ben ik bang dat dat er niet zo heel netjes uit zal gaan zien. Daarnaast heb ik er geen ervaring mee.
Die uitgelaste velgen, daar zit ik nog over te denken ja.
De huidige wielen (met spacers) eronder zit 't er aan de achterkant eigenlijk al niet uit. Ze steken echt te ver naar buiten...... Moet dus iets op verzonnen worden

Rick Manders;107951 schreef : Wielkastverbreders zeker doen!! inderdaad wel in kleur en naadloos.Achterspoiler onder de achterbumper............. Laat weg, ziet echt niet uit:uh-uhh:
Een spoiler lijkt me wel leuk, maar dan wel netjes en inderdaad afgewerkt.
Een onderlip is zowieso gaaf dus..... DOEN:yesyes:
grtss
Misschien plaats ik 'm wel gewoon aan de voorkant en doe ik aan de achterkant niks............maar dat ziet er ook weer niet uit

Alle ingevingen zijn welkom dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat een geweldige dag heb ik gisteren beleeft, en wat een leuke reacties/complimenten heb ik gekregen!!!
Gisteren om half 6 uit m'n bed gestapt om koers te zetten naar Brustum Airbase om daar mee te doen aan de Skylimit Driftcup #1.
De Volvo 244 stond al klaar met de 343T op de trailer. Extra cardanassen mee, gereedschap, extra bedrading, 2 kisten gereedschap, aandrijfassen, 2 jerrycans benzine en belangrijk: 8 extra velgen.
Eerst even Frits opgehaald en vervolgens zijn we richting Belgie gereden. 2 uur, en 3 blikken Redbull later kwamen we op Brustum aan. Meevaller nummer 1: De volvo 244 heeft flink afgezien maar heeft het weer gehaald!
Snel de 343 van de trailer af, de verplichte sponsorstickers erop geplakt en gauw ingeschreven: om half 10 mochten we het circuit op. Het leukste baandje wat ik tot nu toe heb gereden!
De eerste bocht flink aan het stuur trekken, plankgas, beetje links bijremmen, en daar ging hij een beetje.....de eerste bocht dwars, 2 bocht niet, derde bocht niet.........shit teveel grip achter.......andere banden!
In plaats van de 195-15inch even een stapje terug naar 155-65-13.
Na 2 rondjes had ik de smaak te pakken, hij ging lekker! Jammergenoeg zat ik in de laatste 3 bochten flink in de toerenbegrenzer welke afgesteld was op 5000rpm...........shit.......ik wou eigenlijk op safe rijden, maar zo ga ik nooit punten scoren. Ik had per slot van rekening te weinig vermogen om in z'n derde versnelling op toeren te komen. Dit omdat ik slechts 0,2 bar turbodruk had. Dus snel de laptop eraan gehangen (wat stonden die mensen daar raar te kijken

's middags werd er besloten dat de rijrichting werd veranderd, we begonnen met hoge snelheid waarna de snelheid steeds lager zou worden. De 2e versnelling was veel te kort, dus ik moest beginnen in de 3. Een flinke aanloop en flink aan het stuur trekken zorgde ervoor dat ik dwars ging. De motor bleef maar net op toeren dankzij de hoge entreespeed. De eerste 3 bochten bleef hij netjes op toeren. Bij het insturen van de eerste 180-graden werd het moeilijk. Inremmen, gas geven, sturen en terugschakelen. Aangezien ik maar 2 benen en 2 handen heb werd het keuzes maken. Eerst gaslos, bij remmen daarna stuur om, ondertussen koppeling in trappen en schakelen, gas erop en koppeling laten schieten. En dan zorgen dat ik de bocht ruim uit kwam zodat de snelheid niet te hoog werd. Hierna kwam het langzamere stuk: elke bocht tegen stuurlock erin: LEKKERRRRR!!!!
Om 16.00 uur was het zo ver. Ieder mocht 3 runs rijden op punten. Deze werden weer bij elkaar opgeteld en vormde dan het eindpunt. Jammergenoeg was de baan 't laatste uur niet meer natgemaakt. De banden verslijten dan heel hard. Ik ben op gegeven moment maar gestopt wanneer het profiel van de banden af was, stel je voor dat je band klapt wanneer je op punten aan het rijden bent.......... dankzij de zon werd de baan als maar droger, ik vreesde het ergste: dat ik dus te weinig vermogen zou hebben. Op gegeven moment was het mijn beurt: ik wist dat ik zo hard mogelijk moest smijten om de auto in de drift te houden, na de eerste 3 bochten kwam de 180 graden-bocht; inremmen, stuur om..... SHITTTTTT!!!!!! ik stond achterstevoren, was compleet verrast! Wat een blunder! 0 punten. De volgende run wou ik koste wat koste niet spinnen en heb op safe gereden. De run ging aardig maar niet perfect. De 3e run was m'n laatste kans. Hij gin perfect! Ik kon nog net de auto in bedwang houden. Nog enigszins tevreden stapte ik uit. Toen de toeschouwers mij vertelde dat iedereen gespint was kreeg ik weer hoop. De jury kwam ons vertellen dat ik tweede was. Het kon beter, weet ik. Maar ik was meer dan tevreden.
Uit vreugde heb ik bijna alle banden laten klappen, leukste moment van de dag :yesyes:
Foto's:
Filmpjes:


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.