1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2009 21:50 #776451 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
van lage deellast naar pin onderin denk ik dat het wel degelijk enorm snel gaat :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2009 22:03 #776456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;103712 schreef : van lage deellast naar pin onderin denk ik dat het wel degelijk enorm snel gaat :)


Och, we zien wel hoe 't loopt. Ik hoop maar dat de Intercooler goed z'n best doet, dan is 't wel af te regelen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2009 18:43 #776567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De laatstgekochte goodies:



De DIS-bobine (Direct Ignition System)



Inlaattemperatuursensor met een open element (je ziet het thermische weerstandje zo zitten)


Terwijl ik vorig week op de sloop was kwam ik nog een leuke cardanas tegen van een ??n of ander Amerikaans hok:


Qua lengte bijna hetzelfde.......en een heel stuk steviger ;)



Jammergenoeg pastte de splines net niet ;)

Helaas was deze wel 2 keer zo zwaar :yesyes:
Daarentegen is het wel een mooi voorbeeld!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 19:11 #776796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vandaag nog effe de laatste sensoren op m'n blok doorgemeten..........
Conclusie: ik heb alles wat ik nodig heb voor de KdFi!!!! :D

Nu is het alleen nog een kwestie van inbouwen:
- printplaat in huidige behuizing solderen
- motormanagementkast uit m'n motorruimte slopen
- alle bedrading zo aanpassen dat de KdFi in het dashboardkastje kan komen te liggen.
- Alle draden aan de motormanagementstekker solderen.
- Alle aansluitingen controleren
- Spanning erop, en alle in en uitgangen controleren
- Software schrijven en erin schieten
- Testritje doen en inregelen
- Kinderziektes eruit halen

En die laatste 3 stappen zullen nog weleens het meeste tijd kunnen gaan kosten.........:wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 19:28 #776799 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
dat is een ding dat zeker is ja, maar genieten dat je daarna doet:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2009 21:16 #776823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
mjah, het leggen van bedrading en het maken van de aansluitingen etc, is een secuur werkje.. maar als je gebruik maakt van verschillende draadkleuren enzo, met een goeie dag knutselen te doen. Dan nog de draadboom intapen en inpakken/tegen de body binden tegen beschadiging etc.

Het programmeren en testen is gewoon spelen, dus dat mag wel even duren :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2009 13:21 #776867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vandaag weer effe een bezoekje aan de sloop gebracht:

Zag daar misschien voor de liefhebber nog wel iets leuks:

Complete vario. Ding zag er zo op 't eerst oog goed uit. Met zgan Roulunds erop!

Heb ook nog een leuk RVS einddempertje gescoord:



Hopenlijk hebben we dan een wat mooier geluid :yesyes:

Indien er iemand nog interesse heeft in zo'n roestvrijstalen demper (aansluiting 60mm): Ik heb er nog 1 voor een schappelijke prijs :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2009 18:53 #776874 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De achterdemper van mijn witte is nogal gaar, dus het lijkt me wel een mooie (tijdelijke) oplossing. Wakosta?
Ik vrees misschien dat deze nog wat te weinig dempt voor een daily driver als ik het zo zie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2009 20:41 #776887 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
als je ook een middendemper hebt gaat het prima qua geluid, ook met een 2 liter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2009 20:48 #776891 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Met een 2-liter wordt het (vanuit de 360 cup) afgeraden om met een open eindpijp en m?t middendemper te rijden. Het is blijkbaar zo dat dan het koppel inzakt omdat de weerstand in de uitlaat heel anders zou zijn. Ik heb mensen gehoord die deze theorie niet kenden en ook klaagden over matige prestaties. Het zal dus wel merkbaar/voelbaar zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD