Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Trouwens, foto's van je opbouw?
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik de Renix zou kunnen vervangen door een reguliere bobine + geschikte verdeler krijg ik de boel wel aan de gang, daar ben ik inmiddels van overtuigd. Met de standaard carb (Zenith) + snelle nokkenas liep ie al vlotter de toeren in, met mechanische ontsteking zonder toerenbegrenzer moet dat ook kunnen lukken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;122599 schreef : Hallo allemaal.
Weet iemand of het mogelijk is het ontstekingstijdstip te manipuleren bij een B19a die voorzien is van een Renix? Ik heb gisteren de R/sport carburateurset gemonteerd, maar gezien de gigantische hoeveelheid backfire moet ik het ontstekingstijdstip wel wat graden vervroegen... Is er iets te manipuleren aan de stroomverdeler misschien?
Misschien een nuttige toevoeging op het bovenstaande, de auto loopt in deze set-up bij ware motor keurig stationair, pakt bij vollast goed op, alleen bij deellast komen de vlammen uit de inlaat i.p.v. de uitlaat:woops::woops::wtf:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vorig jaar heb ik iemand gesproken die bij Volvo had gewerkt en die vertelde dat hij een B14 renix op z'n 360 had. O.a. om de toerenbegrenzen uit te schakelen. Ik weet er niet meer over, maar misschien zet je dit op de goede weg.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Aangezien het reservoir nu niet meer in de weg zit voor het luchtfilter, kan dit ergens anders in de motorruimte worden opgehangen. Vloeistof wordt via flexibele verbinding (slang) naar reservoir gevoerd. Montage zal wel zaterdag worden, eerder lukt niet....