Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 17:32 #802042 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
ook een verdeler met contactpunten heeft een eigen curve...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2009 17:51 #802045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
De RS-kit komt standaard met aangepaste contactpuntonsteking. Je zult dus een soortgelijke curve moeten hebben. Ik weet niet of die gegevens ergens beschikbaar zijn?
Trouwens, foto's van je opbouw?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2009 19:25 #802052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Foto's volgen op korte termijn.
Als ik de Renix zou kunnen vervangen door een reguliere bobine + geschikte verdeler krijg ik de boel wel aan de gang, daar ben ik inmiddels van overtuigd. Met de standaard carb (Zenith) + snelle nokkenas liep ie al vlotter de toeren in, met mechanische ontsteking zonder toerenbegrenzer moet dat ook kunnen lukken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2009 21:46 #802076 door V300 register
Jos,
Bijgaand een foto met het remvloeistof reservoir nog niet verplaatst:

Ik ben op dit moment bezig om met wat slangen en fitwerk het reservoir naar het schutbord te verplaatsen. Als het klaar is volgen er meer foto's.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2009 22:00 #802078 door V300 register

850 Estate;122599 schreef : Hallo allemaal.
Weet iemand of het mogelijk is het ontstekingstijdstip te manipuleren bij een B19a die voorzien is van een Renix? Ik heb gisteren de R/sport carburateurset gemonteerd, maar gezien de gigantische hoeveelheid backfire moet ik het ontstekingstijdstip wel wat graden vervroegen... Is er iets te manipuleren aan de stroomverdeler misschien?

Misschien een nuttige toevoeging op het bovenstaande, de auto loopt in deze set-up bij ware motor keurig stationair, pakt bij vollast goed op, alleen bij deellast komen de vlammen uit de inlaat i.p.v. de uitlaat:woops::woops::wtf:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2009 22:10 #802079 door V300 register
Ziet er ontzettend sjiek uit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2009 22:17 #802081 door V300 register
Geluid is waanzinnig en ronduit verslavend met de open Pipercross schuimfilters!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2009 08:44 #802099 door V300 register
Wow, da's toch wel gaaf ja! Ik neem toch aan dat het kitje ook geleverd is bij de 240. Misschien dat daar nog ervaringsdeskundigen zijn die je verder kunnen helpen.

Vorig jaar heb ik iemand gesproken die bij Volvo had gewerkt en die vertelde dat hij een B14 renix op z'n 360 had. O.a. om de toerenbegrenzen uit te schakelen. Ik weet er niet meer over, maar misschien zet je dit op de goede weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2009 18:05 #802123 door V300 register
By the way; starten bij -2 vanmorgen gaat ook zonder choke; hij krijgt sowieso genoeg benzine.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2009 23:18 #802150 door V300 register
Work in progress: vanavond de laatste aanpassingen gemaakt om het remvloeistofreservoir te kunnen verplaatsen:

Aangezien het reservoir nu niet meer in de weg zit voor het luchtfilter, kan dit ergens anders in de motorruimte worden opgehangen. Vloeistof wordt via flexibele verbinding (slang) naar reservoir gevoerd. Montage zal wel zaterdag worden, eerder lukt niet....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC