Loopt onregelmatig
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
today is the big day; net wakker, nog even ontbijten en dan vol aan de slag met de motor:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
cyl 1: 11,8 Bar
cyl 2: 13,6 Bar
cyl 3: 14,2 Bar
cyl 4: 13,8 Bar
wat zeggen de b200 specialisten hierover; is de compressie t? hoog om met std ontsteking + brandstofsysteem een goede verbranding te houden of is dit geen probleem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ontstekingsdelen vervangen; vonkoverslag is er zo goed als uit



er waren onderaan de verdeler duidelijk sporen te zien hoe hij vroeger stond, dus ik draai de bout iets los, wil hem verdraaien; geen beweging in te krijgen. wtf? wie er een truukje voor weet mag het zeggen.. ik blijf het ivm de renix trouwens wel vreemd vinden, volgens mij kun je de verdeler niet zomaar verdraaien omdat dat door de renix niet nodig is.
toen maar even de bout weer vastgezet en gaan rijden. bokken bij 50: nee, trillende pook in 5 en 100kmh: nee!

as zaterdag naar de garage; co afstellen en ontsteking afstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
AvdAkker;116889 schreef : Erik, ken jij iemand die een motor volbelast als ie koud is of zou dat dan een vaste klant zijn die elke maand een nieuwe motor wil? die compressie verklaard ook wel waarom het koelwater zo snel op temperatuur komt trouwens..
ontstekingsdelen vervangen; vonkoverslag is er zo goed als uit
er waren onderaan de verdeler duidelijk sporen te zien hoe hij vroeger stond, dus ik draai de bout iets los, wil hem verdraaien; geen beweging in te krijgen. wtf? wie er een truukje voor weet mag het zeggen.. ik blijf het ivm de renix trouwens wel vreemd vinden, volgens mij kun je de verdeler niet zomaar verdraaien omdat dat door de renix niet nodig is.
toen maar even de bout weer vastgezet en gaan rijden. bokken bij 50: nee, trillende pook in 5 en 100kmh: nee!hij bokt nu nog af en toe in speciale omstandigheden; maar dat is echt te wijten aan het primitieve injectiesysteem en niet meer aan een defect aan de motor.
as zaterdag naar de garage; co afstellen en ontsteking afstellen.
Ik heb het regelmatig gezien, ook wel bij mensen die bij mij langs komen, dat ze denken de motor te moeten temmen oid.; uitspraken als: Daar moet die motor toch tegen kunnen, hij heeft pas .... gedraaid of "hij is al ingelopen hoor en het is geen alu-blok, dus of ik doe dat altijd zo en tot nu toe geen problemen of vul maar aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ook de "zekeringenkast" achter de accu even aangepakt, een gecorrodeerde zekering van de brandstofpomp vervangen, 1 connector vervangen ivm missende klemkracht, zekeringen teruggeplaatst en ik kon ze nog ronddraaien.. zekering eruit, lipjes iets naar binnen verbogen, zekering erin en zo vast als een huis! hele lading vaselinespray eroverheen en het dekseltje er weer op:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.