Stationair op 2 cilinders

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2011 12:12 #894182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
op mijn werk plaatsen we standaard helicoils in aluminium als de verbinding vaak los en vast moet.M2 M2,5 en M3 draai je gemakkelijk verrot

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 12:15 #894185 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair op 2 cilinders
Ik ken die dingen niet, maar is het een soort plugbus (zoals bij een muurplug) die vast zit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2011 12:24 #894187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
@Anjo, mee eens.. aluminium is inderdaad sowieso zacht. 20Nm is wel gelukt denk ik. Het maakt wel een stuk uit qua sterkte omdat een bus de lading ook iets beter verdeeld over de draad. Het wordt bij performance wel vaak standaard toegepast dus ik weet niet echt of het een "noodoplossing" is. Op zich werkt het permanent goed.

Timerserts schijnen nog iets beter te zijn (dit is een busje ipv een veertje), echter vereist het een extra boorstap om het oppervlak glad te krijgen. Iets dat bij de timesert op bougiegat 4 bij onze motor is vergeten.

@Erik. Ja het is; opboren naar grote diameter, tappen, en dan een veertje er in draaien (deze heeft aan de binnen en buitenkant een getapte vorm) zodat er weer een orginele m8 in kan.



Mooi filmpje; (niet helemaal eens met de techniek hier maar goed)

[youtube]RFYa6sjhh_E[/youtube]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD