Stationair op 2 cilinders
- V300 register
- Verbannen
-
Net met remmenreiniger langs de inlaatpakkingen gespoten en hij begon inderdaad harder te lopen, dus waarschijnlijk ligt het probleem daar.
Eens proberen of het vervangen van de pakkingen het probleem verhelpt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
check of het schroefje waarmee de verwarmingsplaat/flens tegen de onderzijde van de carburateur geschroefd zit aanwezig is. kun je van buiten af zien door in de kier tussen de 2 grote vertikale luchtkanalen van de carburateur te kijken (en dan helemaal onderin natuurlijk). eventueel met een prikkertje voelen of er iets in het gat gedraaid zit.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zie de vlammen in onderstaand filmpje:
Waarschijnlijk is de pakking van een van de inlaatspruitstukken lek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nog een paar feitjes...
- Uitlaatpakking bij koppelingstuk onder motorkap is compleet weggeblazen, vandaar lawaai.
- We hebben de CO schroef eerst terug op z'n originele stand gezet (knal video). Waarna we hebben geprobeerd hem dicht te draaien en dan 2,5 slag open te draaien, loopt nog steeds bagger stationair, maar als je de rem intrapt loopt ie opeens stuk beter (hoger toerental). Hij knalt nog steeds, dit was niet zo v??r het vervangen van alle pakkingen en dingetjes in de carburateur...

- bougiekabels hebben een weerstand van +- 1200 ohm, waar de kabel van renix bobine naar verdelerkap het dubbele heeft (goed?).
We weten nu niet echt meer wat het is. We gaan denk ik nog even proberen alle vacuumleidingen af te doppen, daarna inlaatpakkingen vervangen en opnieuw klepspeling meten en als dat niet werkt toch compressie meten... :flame:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
uitlaatpakking vervangen, spruitstukpakking vervangen (als die nog niet vervangen is, je had daar eerder al lekkage geconstateerd?) en daarna mengsel afstellen.
je schroeft de mengselschroef lekker open en draait hem dan weer langzaam dicht tot de motor begint te sputteren, dan een halve tot volle slag uitdraaien tot hij goed loopt en hierop het stationair toerental corrigeren naar 800rpm nu herhaaldelijk op de rem trappen en opletten of bij het op de rem trappen de motor minder of meer toeren gaat maken
mengsel bijregelen tot de motor vlak blijft liggen als je op de rem trapt en dan is het goed.
overigens
raad ik je zeer zeker aan om dit advies op te volgen, zoals op je filmpje is voor mij wel grappig om te zien en gaten die in zuigers gebrand zijn vind ik opzich ook wel grappig om te zien maar ik denk dat jij er minder vrolijk van wordt als het zover is, even lekker sleutelen en daarna is er niets meer aan het handje:)antiekeradio;186755 schreef : Wel is het slecht voor de motor om met zo'n grote verstoring van de mengselverhouding te blijven rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan halen we sowieso dat spruitstuk even los om te kijken hoe de pakking er uit ziet. Zo jammer dat garages nooit open zijn als je zelf wel tijd hebt.
Hoe controleer je het toerental als je geen toerenteller hebt?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-