Stationair op 2 cilinders

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2011 19:59 #890248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Restrictie tussen carberateurvoet en carterontluchting is aanwezig.

Net met remmenreiniger langs de inlaatpakkingen gespoten en hij begon inderdaad harder te lopen, dus waarschijnlijk ligt het probleem daar.

Eens proberen of het vervangen van de pakkingen het probleem verhelpt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2011 22:07 #890256 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
oh ja, nog eentje die wel eens mis gaat:

check of het schroefje waarmee de verwarmingsplaat/flens tegen de onderzijde van de carburateur geschroefd zit aanwezig is. kun je van buiten af zien door in de kier tussen de 2 grote vertikale luchtkanalen van de carburateur te kijken (en dan helemaal onderin natuurlijk). eventueel met een prikkertje voelen of er iets in het gat gedraaid zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2011 00:04 #890270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Ik snap niet wat het probleem is? Stationair op 2 cilinders is toch reuze zuinig? Er zijn merken die dat standaard toepassen op hun nieuwe auto's, sommige laten m zelfs helemaal afslaan, nog zuiniger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2011 09:51 #890429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
't is geen Blueline!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 19:07 #890456 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Stationair op 2 cilinders
Controleer ook af het opvoerpompje op het blok nog goed functioneert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2011 21:28 #890883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Mastertje en ik hebben vandaag de carburateur gereviseerd zoals in beschreven in een van de topics op dit forum. De motor loopt nu iets beter (op drie in plaats van twee cilinders??) maar valt langzaam uit wanneer die stationair draait. Ook poft en vlamt 'ie enorm tijdens het rijden, dus veel onverbrande benzine in de uitlaat.

Zie de vlammen in onderstaand filmpje:



Waarschijnlijk is de pakking van een van de inlaatspruitstukken lek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2011 21:45 #890884 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Filmpje is gas vol, gas lost, gas vol, gas los etc.

Nog een paar feitjes...

- Uitlaatpakking bij koppelingstuk onder motorkap is compleet weggeblazen, vandaar lawaai.
- We hebben de CO schroef eerst terug op z'n originele stand gezet (knal video). Waarna we hebben geprobeerd hem dicht te draaien en dan 2,5 slag open te draaien, loopt nog steeds bagger stationair, maar als je de rem intrapt loopt ie opeens stuk beter (hoger toerental). Hij knalt nog steeds, dit was niet zo v??r het vervangen van alle pakkingen en dingetjes in de carburateur... :(
- bougiekabels hebben een weerstand van +- 1200 ohm, waar de kabel van renix bobine naar verdelerkap het dubbele heeft (goed?).

We weten nu niet echt meer wat het is. We gaan denk ik nog even proberen alle vacuumleidingen af te doppen, daarna inlaatpakkingen vervangen en opnieuw klepspeling meten en als dat niet werkt toch compressie meten... :flame:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2011 22:01 #890885 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair op 2 cilinders
ik zie op de foto een zwarte draad op de stationairsproeier zitten, dit hoort een blauw/rode draad te zijn. de zwarte is onderdeel van fuelcutoff, is een draad die massa wordt als je het gas los laat (dus aansluiten bij de gasklepaanslag schroef, rechts van de stationairsproeier). de blauw/rode draad hoort op de stationairsproeier, en is voeding als het contact aan is.

uitlaatpakking vervangen, spruitstukpakking vervangen (als die nog niet vervangen is, je had daar eerder al lekkage geconstateerd?) en daarna mengsel afstellen.

je schroeft de mengselschroef lekker open en draait hem dan weer langzaam dicht tot de motor begint te sputteren, dan een halve tot volle slag uitdraaien tot hij goed loopt en hierop het stationair toerental corrigeren naar 800rpm nu herhaaldelijk op de rem trappen en opletten of bij het op de rem trappen de motor minder of meer toeren gaat maken
mengsel bijregelen tot de motor vlak blijft liggen als je op de rem trapt en dan is het goed.

overigens

antiekeradio;186755 schreef : Wel is het slecht voor de motor om met zo'n grote verstoring van de mengselverhouding te blijven rijden.

raad ik je zeer zeker aan om dit advies op te volgen, zoals op je filmpje is voor mij wel grappig om te zien en gaten die in zuigers gebrand zijn vind ik opzich ook wel grappig om te zien maar ik denk dat jij er minder vrolijk van wordt als het zover is, even lekker sleutelen en daarna is er niets meer aan het handje:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2011 22:07 #890886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Ok bedankt voor het advies. Elektra aansluitingen zijn volgens mij wel correct.

Dan halen we sowieso dat spruitstuk even los om te kijken hoe de pakking er uit ziet. Zo jammer dat garages nooit open zijn als je zelf wel tijd hebt.

Hoe controleer je het toerental als je geen toerenteller hebt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2011 23:15 #890889 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair op 2 cilinders
Electra is zo als Anjo zegt. Laat de Fuel-cut off stekker eens los hangen en daarna eens aansluiten is er verschil bij verschillende toeren en het loslaten van het gas?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD