Stationair op 2 cilinders
- V300 register
- Verbannen
-
Nog een keer besproeit met remreiniger en het stationair verandert dus toch wel bij de inlaatspruitstukpakking aan de kant van de passieve cilinders. Komende week even loshalen en vervangen dus!! Kunnen de spruitstukken los zonder de carburateur los te halen? Dat zou wel even wat gepruts schelen namelijk. Daarnaast vraag ik me nog steeds even af hoe we het toerental gaan meten. Is er ergens een meetpunt waar potential lineair met toerental oploopt oid? Of een pulsenteller ergens op aansluiten?? (welk relatief voltage zouden de pulsen dan zijn?)
Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;187768 schreef : probeer Combigarage in Westerbroek eens, die hebben ook nog e.e.a. voor de 300-serie
Ah! Super, bedankt man. Morgen vroeg gelijk even bellen :groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik vond hier op de "B14 bijbel" users.edpnet.nl/antiekeradio/project_b14.htm het volgende:
"C1J is het motortype wat in de meeste gevallen overeen komt met de B14 van Volvo.C3J is een motortype wat z??r veel hier op lijkt, en het onderblok is prima te gebruiken."
Dus ik denk dan C1J?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag een dikke middag met z'n twee aan het klussen geweest om de pakkingen te vervangen. Doe het zelf garage in het lokale gehucht, fantastisch 15 euro voor een halve dag brug gebruiken (incl gereedschap, perslucht, bandenmontage en uitlijning de hele reutemeteut)
Een flinke klus moet ik zeggen, aangezien het niet echt wou vlotten. Raar genoeg hadden we niet genoeg ruimte om het spruitstuk los te krijgen met de uitlaat nog al hangend in de motorruimte. Toen kwamen we er achter dat het spruitstuk uit 2 delen bestaat en deze vast zit met 3 inbus moeren. Helaas bleken deze kneiterhard vast te zitten en hebben we in de poging deze los te krijgen ??ntje verdraait. Toen besloten om toch maar de twee delen aan elkaar te laten zitten en met veel wringen en trekken toch genoeg ruimte weten te cre?ren om het gehele spruitstuk in ??n keer van de kop af te schuiven. Resultaat:
FUCK YEAH. een heerlijk lekkende pakking. Eindelijk! Even de oppervlaktes schoongemaakt en hoppakee konden we weer alles in elkaar timmeren. Gelijk het roestbruine stinkende koelwater vervangen door een vers blauw chemisch meukje. En toen kwam het moment, hij wou heel erg moeilijk starten en amper lopen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Heb je ook de voorbalk doorgespoten en gecontroleerd?
Elders hier op het forum staat wat je kunt om je auto te verzorgen en te laten blinken alsof het een ferrari is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.