Stationair op 2 cilinders

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2011 00:11 #893386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders

cryowim;190025 schreef : lijkt me stug dat je geen deellastverrijking hebt,heb denk ik nog wel een goede emvk liggen kijk anders even bij maris die is nogal geschikt

Je hebt gelijk ;) We hebben geen deceleratie mechanisme, daar was ik met mijn gedachte. Is maris gewoon die "franse auto" sloop? Denk trouwens dat we het prima zelf kunnen repareren indien een transistor defect is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2011 17:19 #893710 door V300 register
Tachorelais succesvol gerepareerd! A la antiekeradio transistor doorgemeten en deze was inderdaad stuk, dus een nieuwe erin en een extra diode parallel in de sperrichting geplaatst, en hij schakelt voor het eerst sinds de aankoop op! Fantastisch.

Helaas lekt ie nog wel bij cilinder 1 en 2 bij de inlaatspruitstukpakking, dus daar moeten even wat helicoils in komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2011 18:14 #893711 door V300 register
Iemand trouwens enig idee of je nog aan tapeinden voor het inlaatspruikstuk kan komen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 19:08 #893714 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair op 2 cilinders
zitten bij een B14.4 4 verschillende lengtes in dus t is vrij lastig
maar het draad trek je 10x sneller uit de kop als dat het draadeind beschadigd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2011 19:25 #893717 door V300 register

AvdAkker;190370 schreef : zitten bij een B14.4 4 verschillende lengtes in dus t is vrij lastig
maar het draad trek je 10x sneller uit de kop als dat het draadeind beschadigd

K, keertje er uit draaien en bekijken dus. Bedankt :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2011 22:06 #893727 door V300 register
de lengte van het draad in de kop is voor alle draadeinden gelijk.

Je kunt al zonder van alles te verwijderen bepalen welke maten je nodig hebt. schroefdraad maat is ook hetzelfde, M8 als ik me niet vergis. Dus de enige variatie is de lengte van het naar buiten stekende deel.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 08:27 #894069 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stationair op 2 cilinders

mastertje;186697 schreef : Hier een foto van de volgorde, volgens mij klopt hij. Ik kan nog even proberen met een plantenspuit te kijken voor lekkage.

Nou zag ik op deze foto dat bij jouw op de carburateur ook ??n van de twee kleppen bovenop mist. Bij mij namelijk ook en ik vraag me dus af of dat zo hoort :S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2011 08:55 #894070 door V300 register
Het lijkt inderdaad alsof er een klepje en twee schroefjes zijn verdwenen, maar het hoort toch echt zo. Bij netjes warmrijden gebruik je dat tweede 'gat' toch niet, dus hoeft dat ook niet gechoked te worden ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2011 10:35 #894177 door V300 register
Helicoil setje graties meegekregen van werk, dus we dachten het gisteren even te gaan fixen. We hebben beide nog nooit met zo'n tooltje gewerkt maar het leek simpel genoeg. Na een uurtje hadden we het spruitstuk er geheel afgehaald en konden we het gaatje gaan opboren, dat lukte op zich prima.. gaatje getapt en helicoil er in gedraaid. Ik had de diepte van de tap vergeleken met de lengte van de helicoil dus dacht dat ie diep genoeg zat, helaas rekt die helicoil een heel eind op en was de getapte draad dus ??n slag te kort.... grrr. Uit noodoplossing maar een stukje van de helicoil afgeknipt terwijl ie in het gat zat, maar dit leverde een scherp randje op waardoor het tapeind beschadigt als je 'm er in draait.. na heel veel gepiel (meeste werk van de dag) de helicoil toch nog OK kunnen krijgen en alles weer in elkaar gezet.

Het is in principe een heel mooi systeem, als je even diep genoeg tapt ><. Nu kunnen we de bout op het tapeind keurig vast zetten, alleen voelen de andere 7 aan alsof deze echt in pudding zitten te draaien.... je komt gewoon nooit op het punt van "ja, nu zit ie strak vast"... ik ga er nu niet als een gek aan lopen trekken omdat ik weet wat er kan gebeuren... en dit was toch wel even een klusje van 4-5 uur uiteindelijk, maar kan het dat het alu van onze kop toch een wat lagere kwaliteit heeft oid? Zou bijna overal een helicoil er in willen knallen zo.... sorry geen foto's :P

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 11:30 #894179 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair op 2 cilinders
aluminium is zowieso vrij zacht, overigens is het niet de bedoeling dat je alles wat kan lekken maar superstrak vast zet; dan trekt het krom, pakweg 20Nm is meer als zat

enige waarom een helicoil hierbij wat sterker is is de grotere diameter in het aluminium, t kan dus iets meer hebben. toch blijft het een noodreparatie!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC