Stationair op 2 cilinders

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2011 23:12 #892879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Vandaag riemen afgesteld, helemaal tot het einde gegaan voor de benodigde 1,5mm. Ze zijn dus op. Kerel van de DHZ-garage zei dat we de kap er beter af konden laten, want als er eentje knapt dan zou deze door de kap slaan. Goed idee? Ik weet het niet.

Loopt nu in ieder geval iets rustiger in de toeren, maar voelt nog wel iets aan de hoge kant aan. Misschien nog een keertje de EMVK nakijken. Vlooterhoogte ook nog even van 6 naar 7mm geknald zodat hij nog iets armer en zuiniger loopt. Hij dieselt ook nog wel eens na namelijk.

Radio er in gefixt. Zaten nog twee standaard (blauwe?) volvospeakertjes in, maar opnieuw door iemand bedraad want de oude grijs/zwarte draadjes gaven een oneindige weerstand aan.

Oja ben vergeten de borgring van de vario vast te zetten :P moet nog even doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-12-2011 15:34 #892895 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stationair op 2 cilinders
Kap eraf laten lijkt me niet verstandig, er kan nu vuil direct bij de cvt en met wat pech schiet er een steentje o.i.d tussen wat weer gevolgen kan hebben.

V.w.b het nadieselen, werkt de stationair afsluiter wel? (stekker op de carb met blauw/rood draad)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2011 15:40 #892897 door V300 register
Nadieselen: te hoog CO/stationair? Die van mij dieselde ook na, maar na het afstellen van de carb totaal niet meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 01:30 #892947 door V300 register
kap erop laten / terug erop zetten!

door opspattend en opwaaiend zand worden je riemschijven glad geschuurd.
glad spiegel glimmend = versleten. dan gaan de riemen me?r lawaai maken en eerder slippen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 13:18 #892954 door V300 register

punkazz;189522 schreef : Nadieselen: te hoog CO/stationair? Die van mij dieselde ook na, maar na het afstellen van de carb totaal niet meer.

Wat is nou de precieze functie van de CO-schroef? Is die alleen van invloed op het stationair toerental?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 13:24 #892955 door V300 register
Co-schroef => mengselverhouding, heeft uiteindelijk wel invloed op het stationair toerental, maar dat komt dan doordat ie ofwel te arm of te rijk is afgesteld. Daarnaast heb je nog een stationairschroef, daarmee stel je puur de toeren in en dat kan dus ook met een te rijk of te arm mengsel (wat dus niet de bedoeling is). Voor perfecte CO-afstelling kun je bij de garage terecht. Filmpje is misschien wel handig:

[youtube]qUJ1S2uW2ac[/youtube]
(lees ook de reacties)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 15:06 #892959 door V300 register

punkazz;189583 schreef : Co-schroef => mengselverhouding, heeft uiteindelijk wel invloed op het stationair toerental, maar dat komt dan doordat ie ofwel te arm of te rijk is afgesteld. Daarnaast heb je nog een stationairschroef, daarmee stel je puur de toeren in en dat kan dus ook met een te rijk of te arm mengsel (wat dus niet de bedoeling is). Voor perfecte CO-afstelling kun je bij de garage terecht. Filmpje is misschien wel handig:

(lees ook de reacties)

De stelschroef is toch echt alleen voor de mengselverhouding tijdens stationair. De verhouding tijdens hogere toerentallen wordt geregeld door de vlotterhoogte (brandstofniveau hoogte), het vacu?m en de luchtcorrectiesproeiers (i.s.m. emulsie buisjes).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 19:41 #892972 door V300 register
Vlotterhoogte is nu afgesteld naar 7 mm en de riemen zijn gesteld. Toch haal ik nog een gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 :crazy2:

Het is ook niet dat ik een loden rechtervoet heb ofzo..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 21:59 #892985 door V300 register
@ Louis Visser: Mooi zo die dwarsdoorsnede van de Weber! Kan je precies dus zien waar wat heen loopt en waar 1 en ander uit hoort te lopen. Snap alleen niets van de deellast verrijking hoe dit hoort te lopen. Helaas staat dat er niet op...wellicht?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2011 22:30 #892989 door V300 register

mastertje;189587 schreef : De stelschroef is toch echt alleen voor de mengselverhouding tijdens stationair.

Dat zeg ik ook, toch? Of eigenlijk laat ik dat achterwege. Ik probeerde uit te leggen dat de stationairschroef iets anders doet dan de CO-schroef.
Plaatje doet me denken aan de V3C carburateur-cursus! Dat materiaal staat overigens in het ledenmenu.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC