Stationair op 2 cilinders
- V300 register
- Verbannen
-
Loopt nu in ieder geval iets rustiger in de toeren, maar voelt nog wel iets aan de hoge kant aan. Misschien nog een keertje de EMVK nakijken. Vlooterhoogte ook nog even van 6 naar 7mm geknald zodat hij nog iets armer en zuiniger loopt. Hij dieselt ook nog wel eens na namelijk.
Radio er in gefixt. Zaten nog twee standaard (blauwe?) volvospeakertjes in, maar opnieuw door iemand bedraad want de oude grijs/zwarte draadjes gaven een oneindige weerstand aan.
Oja ben vergeten de borgring van de vario vast te zetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
V.w.b het nadieselen, werkt de stationair afsluiter wel? (stekker op de carb met blauw/rood draad)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
door opspattend en opwaaiend zand worden je riemschijven glad geschuurd.
glad spiegel glimmend = versleten. dan gaan de riemen me?r lawaai maken en eerder slippen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;189522 schreef : Nadieselen: te hoog CO/stationair? Die van mij dieselde ook na, maar na het afstellen van de carb totaal niet meer.
Wat is nou de precieze functie van de CO-schroef? Is die alleen van invloed op het stationair toerental?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
[youtube]qUJ1S2uW2ac[/youtube]
(lees ook de reacties)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;189583 schreef : Co-schroef => mengselverhouding, heeft uiteindelijk wel invloed op het stationair toerental, maar dat komt dan doordat ie ofwel te arm of te rijk is afgesteld. Daarnaast heb je nog een stationairschroef, daarmee stel je puur de toeren in en dat kan dus ook met een te rijk of te arm mengsel (wat dus niet de bedoeling is). Voor perfecte CO-afstelling kun je bij de garage terecht. Filmpje is misschien wel handig:
(lees ook de reacties)
De stelschroef is toch echt alleen voor de mengselverhouding tijdens stationair. De verhouding tijdens hogere toerentallen wordt geregeld door de vlotterhoogte (brandstofniveau hoogte), het vacu?m en de luchtcorrectiesproeiers (i.s.m. emulsie buisjes).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het is ook niet dat ik een loden rechtervoet heb ofzo..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat zeg ik ook, toch? Of eigenlijk laat ik dat achterwege. Ik probeerde uit te leggen dat de stationairschroef iets anders doet dan de CO-schroef.mastertje;189587 schreef : De stelschroef is toch echt alleen voor de mengselverhouding tijdens stationair.
Plaatje doet me denken aan de V3C carburateur-cursus! Dat materiaal staat overigens in het ledenmenu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.