Stationair op 2 cilinders
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;188273 schreef : gewoon de spruitstukken (weer opnieuw?) losgelopen dus. Zitten er wel ringen onder de moeren? zit de steun aan de voorpijp ter hoogte van de startmotor wel vast?
Heb net de moeren weer aangedraaid. Er zitten ringen tussen. Kon ze nog aardig aandraaien.
Nadat ik de moeren aangedraaid heb, check ik nog even mijn stationairsproeier en draai 'm aan. Breekt die af

Eerst op zoek naar een nieuwe dus...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Olie vervangen, zwart als de nacht en het miniatuur Fram filtertje woog ook een halve kilo dus (zoals Chiel dat zei) zit daar wss een gemalen cilinderveer in oid.. 4 liter 10W40 van de Hema ingegooid alleen komt hij wel een stuk boven de MAX uit! We durfden niet iets af te tappen omdat we bang waren dat we de dop er niet op tijd weer in kregen. Foto van het niveau volgt, vind het toch wat eng omdat we natuurlijk niets willen vernielen, maar er zit toch wel een grote marge op.. of niet..
Verder even naar koppelings plaat afstand gekeken maar deze was dermate groot dat ik hem niet kon meten (die van .5mm en hoger waren niet zo buigzaam). Vario voor het eerst bekeken, riemen toonden scheurtjes (foto volgt) en tussen de schijven lijkt geen meetbare afstand te zitten..
Leuke ontdekkingen allemaal nietwaar :wtf:
Hij loopt iig wel mooi, even afgesteld zodat bij het remmen geen toerental veranderingen hoorbaar zijn. Klopt het dat als je de CO schroef de ene kant op draait het toerental oploopt bij en remmen en de andere kant op het toerental afneemt :S
Groetjes. :groovy:
Oja paar dingen;
- Drupt geen benzine meer uit 1e trap tijdens stationair
- Antiekradio: Die steun tussen spruitstuk en uitlaat zit goed vast
- Erik: nog niet echt naar de voorbalk gekeken. Meer info hier over? Moet dan de bumper er even af?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er gaat ong 3,5L in afhankelijk van je oliefilter. de ruimte tussen min en max op de pijlstok is om en nabij een liter, de eerste keer starten zal het peil altijd iets hoger zijn als later omdat het oliefilter nog gevuld moet worden. teveel olie is idd niet goed, maar 0,5cm boven max kan hij wel hebben. je krijgt er overigens niet een hogere oliedruk door, de druk wordt in de pomp altijd afgeregeld door de terugslagklep ongeacht de hoeveelheid olie (of het peil moet wel heeeel laag zijn!)
tip voor de koppeling als de afstand al te groot lijkt te zijn: haal direct een setje plaatjes weg, meestal is hij dan wel te meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit kun je het beste doen met een vrij lange dikke doorzichtige slang, want motorolie heeft duidelijk een minder prettige smaakbeleving dan olijf- of zonnebloemolie

semiprofessioneel kun je ook een remontluchter gebruiken die op perslucht werkt en een onderdruk cre?ert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor de reacties allen.
@GC, antiekradio en Anjo: Het is niet fijn nee, het gevaar ligt denk ik meer in dat je krukas door een laag olie moet roeren en daardoor alles stuk slaat. Denk ook dat je dit snel genoeg gaat merken. Zoals te zien is op de foto valt het misschien nog wel mee met het niveau, volgende keer maar eens met iets meer geduld gieten dan maar

@Erik: Ok bedankt, ook maar eens naar kijken dus. Roest op het chassis verder lijkt mee te vallen, motorkap en andere plekjes buiten lijken de ergste punten.
Heeft iemand misschien nog advies over die riemen? Vervangen of afstellen en nog een keer rond de wereld?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.