Stationair op 2 cilinders

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 00:50 #891693 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
gewoon de spruitstukken (weer opnieuw?) losgelopen dus. Zitten er wel ringen onder de moeren? zit de steun aan de voorpijp ter hoogte van de startmotor wel vast?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 17:16 #891736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders

antiekeradio;188273 schreef : gewoon de spruitstukken (weer opnieuw?) losgelopen dus. Zitten er wel ringen onder de moeren? zit de steun aan de voorpijp ter hoogte van de startmotor wel vast?


Heb net de moeren weer aangedraaid. Er zitten ringen tussen. Kon ze nog aardig aandraaien.
Nadat ik de moeren aangedraaid heb, check ik nog even mijn stationairsproeier en draai 'm aan. Breekt die af :mad:

Eerst op zoek naar een nieuwe dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2011 23:47 #892074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Sproeier vervangen, spruitstuk weer los gehaald om te kijken of pakking nog heel was en dat was ie! Dus alles wat strakker aangedraaid m?t Loctite deze keer. Dat wou redelijk, alleen komt ??n schroefdraad uit de kop zetten (tussen in en uitlaat van cilinder 1) als je deze strakker probeert aan te draaien, dus deze kunnen we niet strakker aandraaien zonder hem compleet te vernielen.. als we weer dit probleem krijgen moet er wat meer werk verzet worden :grr: ;).

Olie vervangen, zwart als de nacht en het miniatuur Fram filtertje woog ook een halve kilo dus (zoals Chiel dat zei) zit daar wss een gemalen cilinderveer in oid.. 4 liter 10W40 van de Hema ingegooid alleen komt hij wel een stuk boven de MAX uit! We durfden niet iets af te tappen omdat we bang waren dat we de dop er niet op tijd weer in kregen. Foto van het niveau volgt, vind het toch wat eng omdat we natuurlijk niets willen vernielen, maar er zit toch wel een grote marge op.. of niet..

Verder even naar koppelings plaat afstand gekeken maar deze was dermate groot dat ik hem niet kon meten (die van .5mm en hoger waren niet zo buigzaam). Vario voor het eerst bekeken, riemen toonden scheurtjes (foto volgt) en tussen de schijven lijkt geen meetbare afstand te zitten..

Leuke ontdekkingen allemaal nietwaar :wtf:

Hij loopt iig wel mooi, even afgesteld zodat bij het remmen geen toerental veranderingen hoorbaar zijn. Klopt het dat als je de CO schroef de ene kant op draait het toerental oploopt bij en remmen en de andere kant op het toerental afneemt :S

Groetjes. :groovy:

Oja paar dingen;
- Drupt geen benzine meer uit 1e trap tijdens stationair
- Antiekradio: Die steun tussen spruitstuk en uitlaat zit goed vast
- Erik: nog niet echt naar de voorbalk gekeken. Meer info hier over? Moet dan de bumper er even af?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2011 09:36 #892076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Te veel olie in je auto is volgens mij toch wel een kwalijke zaak. Ik dacht dat de oliedruk dan te hoog kan worden of zo. Misschien dat iemand anders het precies uit kan leggen, maar ik zou in elk geval wat olie aftappen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 09:57 #892077 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair op 2 cilinders
ja haal de spruitstukken er dan maar weer af en zet daar een M8 Helicoil in, als je het niet dicht krijgt heeft verder tobben ook geen zin.

er gaat ong 3,5L in afhankelijk van je oliefilter. de ruimte tussen min en max op de pijlstok is om en nabij een liter, de eerste keer starten zal het peil altijd iets hoger zijn als later omdat het oliefilter nog gevuld moet worden. teveel olie is idd niet goed, maar 0,5cm boven max kan hij wel hebben. je krijgt er overigens niet een hogere oliedruk door, de druk wordt in de pomp altijd afgeregeld door de terugslagklep ongeacht de hoeveelheid olie (of het peil moet wel heeeel laag zijn!)

tip voor de koppeling als de afstand al te groot lijkt te zijn: haal direct een setje plaatjes weg, meestal is hij dan wel te meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 10:17 #892078 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair op 2 cilinders
Voorbalk is het gedeelte onder de bumper. De balk waar de radiator op beweegt. Aan de achterzijde zitten gaten. Hierdoor heen gooit de band allemaal troep de balk in. Dit zorgt voor het oplossen van de beschermlagen en uiteindelijk leid dit tot roest en of vervanging. (balken zijn niet verkrijgbaar)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2011 12:28 #892084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
als het niveau na de eerste keer starten en lopen (en daarna paar minuten wachten) nog steeds duidelijk boven MAX is, kun je eventueel via de peilstokhouder wat olie naar boven zuigen.

Dit kun je het beste doen met een vrij lange dikke doorzichtige slang, want motorolie heeft duidelijk een minder prettige smaakbeleving dan olijf- of zonnebloemolie :)

semiprofessioneel kun je ook een remontluchter gebruiken die op perslucht werkt en een onderdruk cre?ert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2011 18:23 #892111 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
De foto's:







en het oliepijl, dat ?ets te hoog is:



En een totaalplaatje voor de beeldvorming:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2011 00:16 #892130 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Haha, in die pose fotograferen is toch not-done?! Drie poot..

Bedankt voor de reacties allen.

@GC, antiekradio en Anjo: Het is niet fijn nee, het gevaar ligt denk ik meer in dat je krukas door een laag olie moet roeren en daardoor alles stuk slaat. Denk ook dat je dit snel genoeg gaat merken. Zoals te zien is op de foto valt het misschien nog wel mee met het niveau, volgende keer maar eens met iets meer geduld gieten dan maar ;). Koppeling zullen we dan binnenkort wat plaatjes weghalen. Klopt het dat het voelerplaatje flink moet buigen wil je de afstand meten?

@Erik: Ok bedankt, ook maar eens naar kijken dus. Roest op het chassis verder lijkt mee te vallen, motorkap en andere plekjes buiten lijken de ergste punten.

Heeft iemand misschien nog advies over die riemen? Vervangen of afstellen en nog een keer rond de wereld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2011 10:03 #892139 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders

mastertje;188723 schreef : Haha, in die pose fotograferen is toch not-done?! Drie poot..


True, zo moet 't eigenlijk :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD