Stationair op 2 cilinders
- V300 register
- Verbannen
-
VolvoDaf;189613 schreef : @ Louis Visser: Mooi zo die dwarsdoorsnede van de Weber! Kan je precies dus zien waar wat heen loopt en waar 1 en ander uit hoort te lopen. Snap alleen niets van de deellast verrijking hoe dit hoort te lopen. Helaas staat dat er niet op...wellicht?
Yes, komt uit Haynes techbook weber carburetor manual. Heb evt. PDFje voor je. 'Onze' carburateur heeft geen deellaast verrijking (behalve dan die progression holes die je ziet boven het stationair sproeiertje), dus ik weet ook niet zeker hoe dit aangesloten zit op andere versies.
punkazz;189617 schreef : Dat zeg ik ook, toch? Of eigenlijk laat ik dat achterwege. Ik probeerde uit te leggen dat de stationairschroef iets anders doet dan de CO-schroef.
Plaatje doet me denken aan de V3C carburateur-cursus! Dat materiaal staat overigens in het ledenmenu.
Je hebt helemaal niets verkeerds gezegd hoor! Ik wist echter dat de echte vraag was of de schroef ook invloed heeft op het zuipen, met andere woorden op de mengselverhouding tijdens snelwegritten etc.

Maar all in all de motor loopt nog niet echt helemaal 100% op stationair en je hoort ook wat getik wegkomen rond cylinder 1 als je even flink gasgeeft en dan gas loslaat....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
edit: ik realiseer me opeens dat ik tegen 2 verschillende mensen aan het praten ben, hebben jullie de auto samen gekocht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

We hebben niet echt een manier om de toerentaltabel na te gaan omdat we geen idee hebben wat het toerental is?! Immers geen toerenteller. Is er een truckje dat je (tijdens het rijden) het toerental kan aflezen?! Moet ik even een multimeter incl spoel regelen en die om bougiekabel 1 hangen o.i.d.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
edit:
waar ik het 't beste aan kon merken:
- toerental zakt te weinig als je gas loslaat/minder gas gaat geven bij 50 km/u (en rond de 80km/u)
- en als je na het afremmen/uitrollen weer vol in de toeren schiet bij optrekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Moeten we maar keertje het tachorelais doormeten en slangen blazen, evt de emvk openhalen maar ik weet niet precies waar ik dan op moet letten.
edit: thnx voor het advies

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Klepje met secondenlijm vastgezet, zit zo vast als wat (weten we omdat we het eerst verkeerd deden, en opnieuw los moesten maken).
Alleen na herassemblage schakelt de opschakelkant niet meer boven de X toeren?!?! Deed ie daar voor wel. Komt geen eens spanning te staan over de stekkertjes. Snap er geen klap van. Misschien hebben we een kabelbreuk doen ontstaan of op een of andere manier het tachorelais om zeep geholpen. Kan me eigenlijk niet voorstellen omdat we de stekkertjes gemarkeerd hadden. Nahjah weer ff in het licht verder klooien. We hebben de terugschakelkant maar even afgedopt. (We hadden net zo goed ff 1 stekkertje los kunnen laten maar dat bedenk ik me nu pas.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.