Stationair op 2 cilinders
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-11-2011 18:30 #891527
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Mwoa qua agressieve middelen valt het wel mee. De vette olie vingers kregen we er niet vanaf in de wassstraat 
Helaas loopt de motor niet zo goed meer zoals 'ie gisteren vlak na het vervangen van het inlaatspruitstuk deed. Stationair zakt 'ie steeds een beetje weg.
Mastertje zal hier nog op terug komen

Helaas loopt de motor niet zo goed meer zoals 'ie gisteren vlak na het vervangen van het inlaatspruitstuk deed. Stationair zakt 'ie steeds een beetje weg.

Mastertje zal hier nog op terug komen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-11-2011 18:53 #891530
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Drupt benzine tijdens stationair uit het midden van de eerste trap, niet veel maar om de second wel een druppel. Vlotterniveau te hoog? In de revisie guide staat dat hij niet meer mag bedragen dan 7mm, hij is denk ik iets van 2-4 mm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2011 19:18 #891532
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair op 2 cilinders
als dat de afstand is die je gemeten hebt dan is het vlotterniveau inderdaad veel te hoog
is de vlotterdekselpakking eigenlijk ook nog intact?
is de vlotterdekselpakking eigenlijk ook nog intact?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-11-2011 21:33 #891541
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Vlotterdekselpakking is vernieuwd met het carburateurrevisie setje, dus als nieuw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2011 12:08 #891551
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Hier een
video
van de warme motor die stationair draait, zonder choke.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2011 15:50 #891566
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
En het liep allemaal zo mooi vrijdag
Bedankt voor de snelle reactie Anjo.
Vlotterhoogte aangepast naar 6mm, maar de hoofdsproeier drupt nog steeds tijdens stationair. CO schroef staat op 1,5 slag open, maar, ik begrijp nog niet helemaal wat hiermee nou geregeld wordt... wat wordt er nou daadwerkelijk veranderd aan het mengsel als de schroef in of uitgedraaid wordt, en, is dit nou een instelling voor stationair of voor over het gehele toerenbereik van de motor?
Daarnaast nieuwe bougies er in gedraaid, in cylinder 4 zit een helicoil die er voor zorgt dat de bougie 1 of 2 mm minder diep zit.. niet heel erg mooi dus. Als je even door het gaatje tuurt kun je wand en cilinder zelf zien, de cilinder zag er een beetje zwart uit. Maar op de wanden was nog een duidelijke honing (Nederlandse term hiervoor??) zichtbaar.
Nog iets, het ontluchtgat van de klepdekselontluchting fungeert (in ieder geval met half warme motor) als feun. Is het normaal dat er flink wat gas hier uit blaast? Komt dit langs de klepstelen?

Vlotterhoogte aangepast naar 6mm, maar de hoofdsproeier drupt nog steeds tijdens stationair. CO schroef staat op 1,5 slag open, maar, ik begrijp nog niet helemaal wat hiermee nou geregeld wordt... wat wordt er nou daadwerkelijk veranderd aan het mengsel als de schroef in of uitgedraaid wordt, en, is dit nou een instelling voor stationair of voor over het gehele toerenbereik van de motor?
Daarnaast nieuwe bougies er in gedraaid, in cylinder 4 zit een helicoil die er voor zorgt dat de bougie 1 of 2 mm minder diep zit.. niet heel erg mooi dus. Als je even door het gaatje tuurt kun je wand en cilinder zelf zien, de cilinder zag er een beetje zwart uit. Maar op de wanden was nog een duidelijke honing (Nederlandse term hiervoor??) zichtbaar.
Nog iets, het ontluchtgat van de klepdekselontluchting fungeert (in ieder geval met half warme motor) als feun. Is het normaal dat er flink wat gas hier uit blaast? Komt dit langs de klepstelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
13-11-2011 16:57 #891568
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair op 2 cilinders
Klinkt als onderdruk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2011 17:25 #891569
door V300 register
En welke oorzaken kan dat hebben?
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Erik;188140 schreef : Klinkt als onderdruk.
En welke oorzaken kan dat hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
13-11-2011 23:05 #891587
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair op 2 cilinders
Ruimte rondom zuigers, verstopte kanaaltjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-11-2011 17:55 #891657
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair op 2 cilinders
Net even rondgespoten met remmenreinigereiniger en de motor begon harder te lopen bij het inlaatspruitstuk aan de kant van het dashboard. De auto verbruikt niet zoveel als v??r de revisie (1:5), ongeveer 1:9.?
Hopelijk zijn alleen de schroeven losgeraakt.?
Hopelijk zijn alleen de schroeven losgeraakt.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets