punkazz' problemen topic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2008 23:40 #729514 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic

AvdAkker;69929 schreef : d?t heb ik in mijn vario gehad,. toen waren de tandwielen in het secundaire finaal naar de klotuh.. onder belasting merkte je nix, zodra je gas los liet een heel raar geluid.


Oh-ooh... een ratelend geluid? :hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2008 09:27 #729525 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic punkazz' problemen topic
klengelengelengeleng

ja heel raar, maar geluiden omschrijven is zowieso al lastig...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2008 20:56 #729598 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic

AvdAkker;70027 schreef : ja heel raar, maar geluiden omschrijven is zowieso al lastig...


Jammer h?? :no_comment: Afijn, ik ga binnenkort toch nog een keer naar de Van den Bergh's in Malden, kunnen ze nog een keertje kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2008 09:59 #735219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic

punkazz;69760 schreef : Daarnaast heb ik ook weer last van inhouden, maar dat heeft hopelijk iets te maken met bougiekabels etc. die weer eens aan vervanging toe zijn.

Nou niet echt dus.

Wanneer ik er het meeste last van heb: op de snelweg, boven en rond de 100 kilometer per uur begint hij soms opeens in te houden (best een beetje beangstigend in combinatie met al die rare geluiden die er nu vanaf komen).

Voor de rest loopt het motortje heel fijn, zeker weer nadat ik het ontstekingsvervangingsrondje heb gemaakt (zoals voor het stoplicht stilstaan: nog nooit zo rustig geweest).

Door veel gas te geven kan ik het inhouden doorbreken en doet hij het zo een tijdje weer goed, maar het lijkt wel alsof hij wat vermogen kwijt is. Bij gas los lijkt het ook allemaal niet van harte te gaan. Je voelt dat ie schokkerig afremt.

Vacuumprobleempje/valse lucht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 23:22 #747061 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Ok?, bijna zeker dat een paar pakkinkjes niet helemaal lekker meer zijn. Ik heb de Deodorant-proef gedaan en hij begon opeens mooier stationair te lopen.

Maarrr ik vraag me iets af:

Paar dagen geleden in de vorst bijna zonder bokken van Heerde naar Utrecht gereden. Vandaag in de dooi was het werkelijk waardeloos van Utrecht naar Amsterdam. Vanavond in de vorst heeft hij geen ??n keer gebokt.

Dus: kan vorst een positieve invloed hebben op afdichting of is het toeval?

(edit: schande, ik kom er nu pas achter dat de eerste symptomen zich al drie maanden geleden voordeden en ik laat het steeds erger worden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 23:35 #747062 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic punkazz' problemen topic
wat is het verbruik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 23:36 #747063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Vooralsnog normaal, 1 op 8 tot 10 (LPG).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2009 23:39 #747065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Oja, alles komt tegelijkertijd natuurlijk: de benzinemeter doet het opeens niet meer, nu vind ik dat niet erg, want die gebruik ik toch niet of nauwelijks. Het rode reserve-lampje doet het daarentegen nog wel. Huh? De naald is dus f*cked?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 23:49 #747068 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic punkazz' problemen topic

punkazz;83170 schreef : Vooralsnog normaal, 1 op 8 tot 10 (LPG).

dat klinkt voor lpg dan normaal ja,

zou dan dus in de stationairregeling moeten zitten, ?f de motor loopt op toeren eigenlijk veel te arm. beiden staan linea recte in verbinding met het vacuumsysteem en dan kan valse lucht idd de oorzaak zijn.

punkazz;73440 schreef : Wanneer ik er het meeste last van heb: op de snelweg, boven en rond de 100 kilometer per uur begint hij soms opeens in te houden (best een beetje beangstigend in combinatie met al die rare geluiden die er nu vanaf komen).

Voor de rest loopt het motortje heel fijn, zeker weer nadat ik het ontstekingsvervangingsrondje heb gemaakt (zoals voor het stoplicht stilstaan: nog nooit zo rustig geweest).

Door veel gas te geven kan ik het inhouden doorbreken en doet hij het zo een tijdje weer goed, maar het lijkt wel alsof hij wat vermogen kwijt is. Bij gas los lijkt het ook allemaal niet van harte te gaan. Je voelt dat ie schokkerig afremt.

Vacuumprobleempje/valse lucht?


probeer eerst voorlopig puur het vlotterdeksel, carburateurvoet en spruitstukken vast te zetten, dan pas boel openhalen en pakkingen vervangen. als hij daarna wat beter loopt, trek dan de dikke leiding bovenop het emvk los, motor moet direct uitvallen. slang weer vast, en in z'n vrij flink remmen/pompend remmen. blijft het toerental stabiel dan is het in principe ok veranderd het toerental dan is de co afstelling niet goed.

als je de gasklep van de eerste trap volledig afsluit moet een lopende motor ook direct uitvallen, ik heb tot nog toe 1x meegemaakt dat een carb zoveel valse lucht trok dat dit niet het geval was, en hij dus gewoon bleef lopen.

punkazz;83172 schreef : Oja, alles komt tegelijkertijd natuurlijk: de benzinemeter doet het opeens niet meer, nu vind ik dat niet erg, want die gebruik ik toch niet of nauwelijks. Het rode reserve-lampje doet het daarentegen nog wel. Huh? De naald is dus f*cked?


dat kan ja, er zit een vergelijkbaar iets met een spoeltje in wat af kan breken, zodat de wijzer het niet meer doet en het je tank-is-bijna-leeg lampje staat daar in principe los van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2009 00:05 #747073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Bedankt voor de uitleg! Maar ik ga hier echt niet zelf mee aan de gang, morgen of iig deze week breng ik 'm weg. Hopeloos geval hier. Heb trouwens niet het idee dat de carb loszit, ik zal het spruitstuk nog eens checken, die ging vroeger nog wel eens loszitten. Stel dat de pakkingen vervangen moeten worden, tips (omdat ze niet meer leverbaar zijn ofzo...)? Dan weet ik waar ik om kan vragen bij le garage.

En ik heb geen EMVK trouwens, ik doe voorlopig nog niet aan vario's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD