punkazz' problemen topic
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;69929 schreef : d?t heb ik in mijn vario gehad,. toen waren de tandwielen in het secundaire finaal naar de klotuh.. onder belasting merkte je nix, zodra je gas los liet een heel raar geluid.
Oh-ooh... een ratelend geluid? :hmmz2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja heel raar, maar geluiden omschrijven is zowieso al lastig...
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;70027 schreef : ja heel raar, maar geluiden omschrijven is zowieso al lastig...
Jammer h?? :no_comment: Afijn, ik ga binnenkort toch nog een keer naar de Van den Bergh's in Malden, kunnen ze nog een keertje kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
Nou niet echt dus.punkazz;69760 schreef : Daarnaast heb ik ook weer last van inhouden, maar dat heeft hopelijk iets te maken met bougiekabels etc. die weer eens aan vervanging toe zijn.
Wanneer ik er het meeste last van heb: op de snelweg, boven en rond de 100 kilometer per uur begint hij soms opeens in te houden (best een beetje beangstigend in combinatie met al die rare geluiden die er nu vanaf komen).
Voor de rest loopt het motortje heel fijn, zeker weer nadat ik het ontstekingsvervangingsrondje heb gemaakt (zoals voor het stoplicht stilstaan: nog nooit zo rustig geweest).
Door veel gas te geven kan ik het inhouden doorbreken en doet hij het zo een tijdje weer goed, maar het lijkt wel alsof hij wat vermogen kwijt is. Bij gas los lijkt het ook allemaal niet van harte te gaan. Je voelt dat ie schokkerig afremt.
Vacuumprobleempje/valse lucht?
- V300 register
- Verbannen
-
Maarrr ik vraag me iets af:
Paar dagen geleden in de vorst bijna zonder bokken van Heerde naar Utrecht gereden. Vandaag in de dooi was het werkelijk waardeloos van Utrecht naar Amsterdam. Vanavond in de vorst heeft hij geen ??n keer gebokt.
Dus: kan vorst een positieve invloed hebben op afdichting of is het toeval?
(edit: schande, ik kom er nu pas achter dat de eerste symptomen zich al drie maanden geleden voordeden en ik laat het steeds erger worden)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat klinkt voor lpg dan normaal ja,punkazz;83170 schreef : Vooralsnog normaal, 1 op 8 tot 10 (LPG).
zou dan dus in de stationairregeling moeten zitten, ?f de motor loopt op toeren eigenlijk veel te arm. beiden staan linea recte in verbinding met het vacuumsysteem en dan kan valse lucht idd de oorzaak zijn.
punkazz;73440 schreef : Wanneer ik er het meeste last van heb: op de snelweg, boven en rond de 100 kilometer per uur begint hij soms opeens in te houden (best een beetje beangstigend in combinatie met al die rare geluiden die er nu vanaf komen).
Voor de rest loopt het motortje heel fijn, zeker weer nadat ik het ontstekingsvervangingsrondje heb gemaakt (zoals voor het stoplicht stilstaan: nog nooit zo rustig geweest).
Door veel gas te geven kan ik het inhouden doorbreken en doet hij het zo een tijdje weer goed, maar het lijkt wel alsof hij wat vermogen kwijt is. Bij gas los lijkt het ook allemaal niet van harte te gaan. Je voelt dat ie schokkerig afremt.
Vacuumprobleempje/valse lucht?
probeer eerst voorlopig puur het vlotterdeksel, carburateurvoet en spruitstukken vast te zetten, dan pas boel openhalen en pakkingen vervangen. als hij daarna wat beter loopt, trek dan de dikke leiding bovenop het emvk los, motor moet direct uitvallen. slang weer vast, en in z'n vrij flink remmen/pompend remmen. blijft het toerental stabiel dan is het in principe ok veranderd het toerental dan is de co afstelling niet goed.
als je de gasklep van de eerste trap volledig afsluit moet een lopende motor ook direct uitvallen, ik heb tot nog toe 1x meegemaakt dat een carb zoveel valse lucht trok dat dit niet het geval was, en hij dus gewoon bleef lopen.
punkazz;83172 schreef : Oja, alles komt tegelijkertijd natuurlijk: de benzinemeter doet het opeens niet meer, nu vind ik dat niet erg, want die gebruik ik toch niet of nauwelijks. Het rode reserve-lampje doet het daarentegen nog wel. Huh? De naald is dus f*cked?
dat kan ja, er zit een vergelijkbaar iets met een spoeltje in wat af kan breken, zodat de wijzer het niet meer doet en het je tank-is-bijna-leeg lampje staat daar in principe los van.
- V300 register
- Verbannen
-
En ik heb geen EMVK trouwens, ik doe voorlopig nog niet aan vario's.