punkazz' problemen topic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2009 18:32 #760952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Ja ok?, het gasverhaal kan natuurlijk apart behandeld worden, of niet, als de carb. niet past.

edit1: ho, Anjo was eerder.
edit2_reactie op gasmengstuk: als je het mengstuk kunt laten zitten/terugplaatsen en het geen invloed heeft op de kwaliteit van het lopen op benzine, dan zou dat mooi zijn. Ik vermoed namelijk dat als ik even naar het gasstation ga het makkelijk op te lossen is, aangezien ik die verdamper daar vorig jaar ofzo nieuw heb gekocht, zo niet, dan niet.
edit3_reactie op benzineslangen: nice, I like!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 13:07 #761040 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic punkazz' problemen topic
Mooi voorstel lijkt me!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 13:21 #761042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Je kan gewoon het mengstuk overzetten, lijkt me. Bij mijn 340 heb ik ook het inlaatspruitstuk overgezet, omdat daar een slangetje in zat tbv de gasinstallatie. Dus met een andere motor gewoon weer lopen op gas is niet zo moeilijk als het klinkt. Alleen dat mengstuk van Steven is wel anders dan ik tot nu toe heb gezien. Meestal zit het mengstuk op de bovenkant van de carb. Bij Erik in de schuur vond ik nog een carburateur met het mengstuk er nog bovenaan. Die houd ik even apart bij de revisie van mijn eigen carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 17:46 #761100 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
gezien de prijs van die mengstukken is dat wel slim ja!

we zouden eigenlijk een methode moeten verzinnen om de carburateur heel te houden bij het lopen op LPG. Dan kun je blijvend goed rijden op beide brandstoffen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 18:45 #761113 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic punkazz' problemen topic
aanslagsteuntje/beugeltje in de vlotterkamer, van een materiaal dat niet wordt aangetast door benzine, (om verrot rammelen van de vlotter + vlotternaald/zitting te voorkomen) deugdelijk brandstof filter wat met elke kleine 10.000km beurt vervangen wordt,

en natuurlijk het normale recept aanhouden, altijd starten op benzine en per tank lpg een x aantal kmers op benzine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 19:02 #761118 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Dat laatste kan voldoende zijn toch? Toen ik 'm kocht was het al mis, vandaar dat ik dat nooit heb kunnen doen. Vanaf nu zou ik dat absoluut doen.

Ik heb gehoord dat het beter is eerst de benzine eruit te rijden voordat je overschakelt naar LPG. Klopt die gedachte eigenlijk wel? Andersom maakt het niet uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 19:17 #761120 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic punkazz' problemen topic
die andere 2 aanpassingen zijn zulke kleine klusjes (als eenmaal bedacht is hoe we het beste de vlotterkamer of vlotter daarmee uit kunnen rusten) dat het straks gewoon de moeite niet is om het niet te doen:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 20:35 #761138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
het gaat er maar om dat de vlotter niet lekslaat op de bodem van de vlotterkamer.

Stukje rubber zoals pompmembramen etc op de bodem plakken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 20:40 #761139 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic punkazz' problemen topic
maar wat voor lijm gebruik je om aluminium en rubber aan elkaar te hechten in een met benzine verrijkte omgeving?

zou een bumpstopje uitkomst bieden? dan is het kwestie van gaatje boren/tappen in de vlotterkamer (zonder de vlotterkamer te doorboren), bumpstop erinschroeven met een bietje zuurbestendige loctite en klaar??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2009 20:51 #761240 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic punkazz' problemen topic
Genereus aanbod van Anjo!

Joepie, tweede kans voor de BS1yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD