Recessie?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-01-2009 21:44 #753495 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Recessie?
Dan valt het nog redelijk mee.. tenminste, zolang de vaste krachten mogen blijven. Ik hoop dat jij niet eruit hoeft Anjo!

Bij pap op het werk gaat het steeds minder in elk geval:
ze hebben werktijdverkorting. De helft van de mensen zit 20 uur per week thuis.
De andere helft gaat in ploegen terug van 3 naar 1. Waaronder pap dus.
Pap is erachter gekomen dat alle mensen die al langere tijd daar werken ATV hebben, en dat de mensen die minder lang daar zijn in ploegen terug gaan. Het draait dus puur om de centen! Want mensen die korter daar werken hoef je minder lang de ploegen toeslag door te betalen (je kunt niet zomaar een gedeelte van het loon afnemen). Gevolg is dus dat pap in ploegen teug gaat, en dat een 'prutser' die er zelf niks van kan en pap steeds om hulp vraagt nu op de ploegen dienst blijft.
Verder is het zo dat pap nooit een officieel gesprek heeft gehad dat hij in ploegen terug ging, maar dat hij het van een collega weet. Zijn baas heeft hem nooit officieel op de hoogte gebracht.
En de vooruitzichten zijn ook niet zo goed, want voor maart hebben ze 8 dagen werk en voor april hebben ze nog niks!
Dit alles bij elkaar heeft pap doen besluiten dinsdag zijn eerste sollicitatie online te doen. Dinsdag avond had hij al een mail terug en komende dinsdag moet hij op gesprek. Als het loon goed is wat ze bieden, dan heeft hij dus binnenkort ander werk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 22:05 #753498 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Spannende tijden dus... Succes!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2009 23:36 #753630 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Recessie?
de reccesie treft ook de particulieren met pakketjes.,vele bedrijven hebben het vertrouwen in de economie verloren en willen zekerheid door tegenwoordig erg veel remboursbedragen te innen vergeleken met vorig jaar,mijn schoonvader werkt al 35 jaar bij de ptt post,wat nu tnt post geworden is door vele reorganisaties.,de beste man heeft werk tot 2011,is nu 55 en moet dan waarschijnlijk gewoon zijn oprotpremie maar aanvaarden..hoezo het gaat slecht in dit landje?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2009 12:15 #753649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Tja, het is of rembours of vooraf dokken, maar de partikulier vertrouwd dat blijkbaar ook niet, anders doet men dat wel. (scheelt weer ? 15,=) Het vertrouwen in de economie is inderdaad weg. Ik zie het zelf helaas ook, m'n 2 grootste klanten, beide assurantie tussenpersonen, hebben voor minimaal 2 periodes aan rekeningen open staan. Gaat een incasso worden. (voor vanavond... bureau uitzoeken, uiterlijk morgen...)

Overigens is het best wel raar, ww premie voor de medewerkers is opgeheven, ww krijg je niet meer (max 1 mnd per dienstjaar) en de ouderen moeten blijven werken terwijl de jongere generaties op straat geschopt worden omdat het slecht gaat... (en iedereen moet weer fulltime werken, want er zijn te weinig mensen om het werk te doen)

Ik snap er geen hout meer van, wat wil men in dit land? Ik zou haast zeggen het land krijgt de regering die het verdient... maar wat hebben we dan fout gedaan? Al ben ik wel blij dat 'de mensch' eindelijk doorheeft dat het al z'n vrijheden de vullisbak in gepleurt heeft... nu alleen nog terug krijgen.

Maar ach, da's politiek en volgens mij niet echt iets dat hier thuis hoort...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 22:41 #753890 door V300 register
Recessie? Welke recessie? De beste remedie tegen een recessie, is doen alsof ie er niet is. Dus dat doe ik dan maar :yesyes:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 23:06 #753903 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Recessie?
Nog niet veel gemerkt van recessie, behalve dat ze bij ons nu verplicht hebben gesteld dat je al je vakantie dagen op moet nemen(in mijn geval nog 8 weken). Tijd voor tijd mag niet meer, dus van je overuren betaal je bijna de helft aan de belasting. De servicebus mag je prive niet meer gebruiken, dus je moet met de prive-auto naar het werk(wel kmvergoeding) om daar de bus op te halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 09:51 #753931 door V300 register
Ik had nog geen uitslag gehoord van mijn WW-aanvraag per 1 januari, dus gisteren opgebeld. Ze hadden bij het UWV een enorme toevloed van aanvragen, en dus een achterstand. Yup, recessie. Deze week wordt ie beoordeeld en betaald, dossier is compleet. Mag ook wel, ik heb op 29 december 2008 de papieren verstuurd die 7 januari 2009 binnen moesten zijn.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-02-2009 11:09 #753945 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Recessie?
Daar zijn ze altijd heel laat mee! Mam was een paar jaar terug een tijdje werkeloos. Ze kreeg de uitkering pas uitbetaald, toen ze alweer ander werk had, 3 of 4 maanden later na haar aanvraag! Maar goed dat zij niet de hoofdverdiener is, want 4 maanden geen inkomsten....:no:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 11:26 #753952 door V300 register

elpee;87872 schreef : Nog niet veel gemerkt van recessie, behalve dat ze bij ons nu verplicht hebben gesteld dat je al je vakantie dagen op moet nemen(in mijn geval nog 8 weken). Tijd voor tijd mag niet meer, dus van je overuren betaal je bijna de helft aan de belasting. De servicebus mag je prive niet meer gebruiken, dus je moet met de prive-auto naar het werk(wel kmvergoeding) om daar de bus op te halen.

Dat wordt dan overuren draaien om geld bij elkaar te sprokkelen voor groot onderhoud aan de 3 en dan vrij nemen om dat uit te voeren? :humor:

Wel apart dat de bus niet meer prive gereden mag worden. De kilometers van die bus kosten het bedrijf minder dan de km vergoeding voor woon-werk. :hmmz2:

Werkgevers maken nu rare bokkesprongen, gewoon zien hoe je er zelf het beste mee om kan gaan en er zo veel mogelijk uit halen. De belasting krijgt over je overuren overigens alleen de helft als je al in de 52% schaal zit. (boven de ? 54.776 bruto inkomen) Daaronder is het 'slechts' 42%.

Het komt gewoon bij je loon, echter aan de bovenkant, dus je hebt geen vrije voet meer over...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 22:25 #754248 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Recessie?

huysmans;87923 schreef : Werkgevers maken nu rare bokkesprongen, gewoon zien hoe je er zelf het beste mee om kan gaan en er zo veel mogelijk uit halen. De belasting krijgt over je overuren overigens alleen de helft als je al in de 52% schaal zit. (boven de ? 54.776 bruto inkomen) Daaronder is het 'slechts' 42%.

quote]

42% vind ik nog steeds te hoog

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC