Recessie?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-02-2009 22:43 #754251
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Als twintiger maakte ik de recessie mee in de begin jaren '80. Ik merkte het in de dagbladen en in de straat. Ik woonde ook op een totaal verkeerde plek i.v.m. werk in Nederland. Op het platte land van Groningen. Ik was pas getrouwd.
Van de twee?nhalf jaar werkloos te zijn geweest heb ik een half jaar thuis gezeten. Vrijwilligers werk in verbouw, opleidingen en stage hebben mijn hele leven bepaald. Ik heb in mijn leven erg veel gehad aan deze leerzame jaren!
Er wordt gezegd dat wij in het bedrijf ons dit jaar geen zorgen hoeven te maken als personeel. We zullen het gaan merken aan het einde van het jaar.
Maar nu heb ik zo iets van laat maar komen. Ik heb 25 jaar gewerkt en zie wel hoe het loopt. Door de recessie in de jaren '80 en opleidingen toen die tijd kan ik altijd twee kanten op. Werkmeester in de zorgsector, waar ik niet zo veel zin meer in heb, en de bouw. Administratief kan ik ook een kant op, Arbo of iets in die richting. Ik zit nooit stil. Misschien, als het misloopt, nu maar even wel. Maar als ik aan de bel trek zullen ze wel wat kunnen verzinnen voor mij.
Van de twee?nhalf jaar werkloos te zijn geweest heb ik een half jaar thuis gezeten. Vrijwilligers werk in verbouw, opleidingen en stage hebben mijn hele leven bepaald. Ik heb in mijn leven erg veel gehad aan deze leerzame jaren!
Er wordt gezegd dat wij in het bedrijf ons dit jaar geen zorgen hoeven te maken als personeel. We zullen het gaan merken aan het einde van het jaar.
Maar nu heb ik zo iets van laat maar komen. Ik heb 25 jaar gewerkt en zie wel hoe het loopt. Door de recessie in de jaren '80 en opleidingen toen die tijd kan ik altijd twee kanten op. Werkmeester in de zorgsector, waar ik niet zo veel zin meer in heb, en de bouw. Administratief kan ik ook een kant op, Arbo of iets in die richting. Ik zit nooit stil. Misschien, als het misloopt, nu maar even wel. Maar als ik aan de bel trek zullen ze wel wat kunnen verzinnen voor mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2009 12:03 #754284
door V300 register
om nog even op het fenomeen pakketten verzenden terug te komen.
Kijk eens naar DHL For You. 3,50 voor dezelfde service als TPG pakketdienst.
Vooraf via internet de adresgegevens invoeren, 3,50 betalen, en dan krijg je een adreslabel met streepjescode op je scherm wat je vervolgens zelf kunt uitprinten en op je pakket plakken. Dan breng je het ding weg naar een DHL for you punt (dat zijn er meer dan postkantoren... gemiddelde videotheek om de hoek bijv.) en die scannen je barcode, en dat is het.
werkt perfect, en het kost dus inmiddels al bijna de helft minder!
Kijk eens naar DHL For You. 3,50 voor dezelfde service als TPG pakketdienst.
Vooraf via internet de adresgegevens invoeren, 3,50 betalen, en dan krijg je een adreslabel met streepjescode op je scherm wat je vervolgens zelf kunt uitprinten en op je pakket plakken. Dan breng je het ding weg naar een DHL for you punt (dat zijn er meer dan postkantoren... gemiddelde videotheek om de hoek bijv.) en die scannen je barcode, en dat is het.
werkt perfect, en het kost dus inmiddels al bijna de helft minder!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2009 16:52 #754320
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Recessie?
Ideaal! Goede tip, Wouter!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2009 16:34 #755799
door V300 register
Maar het was ook gezelling in de jaren '80 recessie!
[youtube]FzRH3iTQPrk(<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/46LeYR7olFM&hl=nl&fs=1 ">)[/youtube]
[youtube]FzRH3iTQPrk(<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/46LeYR7olFM&hl=nl&fs=1 ">)[/youtube]
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2009 11:38 #758587
door V300 register
Hier is de stemming op het moment wat minder gezellig...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2009 11:56 #758597
door V300 register
Ai, Stefan, ga me niet vertellen dat jij nu ook al een schop de deur uit hebt gekregen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2009 19:11 #758703
door V300 register
Nee dat niet, maar hoe ik in godsnaam (sorry) mijn target deze maand moet halen
.
1 auto verkocht.. maar die financiering is afgekeurd.. :S. Ben nog wel met een bezig, maar daar hou ik niets aan over... moet hoge inruilprijs bieden.
Tis wel angstvallig stil.
Maar ik kan vrij zeker zijn van mn baan hoor.
Maar ik baal wel, ik wil wel mn cijfers halen ofcourse...
.1 auto verkocht.. maar die financiering is afgekeurd.. :S. Ben nog wel met een bezig, maar daar hou ik niets aan over... moet hoge inruilprijs bieden.
Tis wel angstvallig stil.
Maar ik kan vrij zeker zijn van mn baan hoor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2009 20:07 #758711
door V300 register
Ow..., als dat het enige is...
Het is natuurlijk wel naar als je je targets niet haalt, maar at the end of the day is dat ook maar een cijfertje.
Maar toch succes gewenst!
Het is natuurlijk wel naar als je je targets niet haalt, maar at the end of the day is dat ook maar een cijfertje.
Maar toch succes gewenst!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2009 20:41 #758716
door V300 register
Ghe... benieuwd of er nog verkopers zijn in Nederland die hun targets wel halen. Ik bedoel maar, de hele automarkt heeft in januari een veer van 17 procent gelaten.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2009 20:43 #758717
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Recessie?
De target voor skoda hebben ze bij ons al gehaald met 80 fabia's die naar duitsland gaan.
Moderators: Mark Smeets