Recessie?
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;90428 schreef : Volgens mij komt Jean-Luc door Duitsland op weg naar huis/werk.
Ja, ligt op de route, daarom, ik lach me dood :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vrij is leuk, maar niet op deze manier... Kan zijn baan wel behouden blijven? Ik kan me voorstellen dat het voor een bedrijf op deze manier ook snel ophoud...v0lv0freak;90528 schreef : Toevallig zojusit te horen gekregen dat pap volgende week de hele week vrij heeft.. En deze week is/was hij al thuis! 2 weken 'vakantie' dus..
En in december heeft hij ook al 4 weken vrij gehad... gaat niet goed zo.
In maart zijn 8 dagen werk gepland
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Gokje, veel mensen die het onderhoud toch maar zelf willen proberen en hulp nodig hebben of liefhebbers die toch maar lid worden en zo iets proberen te besparen? (ik gok maar, wel opvallend gecombineerd met de recessie)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ook dergelijke plannen, maar die ga ik pas uitvoeren als ik de juiste mogelijkheden zie. Tot nu toe ben ik blij in loondienst te zijn gegaan na m'n burnout. (was een redelijk simpele keuze, kans op terugval in de 1e jaren erna is te groot...)
- V300 register
- Verbannen
-
Gezien hoe graag Ford van Volvo af wil en hoe GM nu met Saab om gaat en met Opel dreigt om te gaan.
Gaan nog een stevige klap worden, als Amerika echt instort.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;90581 schreef : Vrij is leuk, maar niet op deze manier... Kan zijn baan wel behouden blijven? Ik kan me voorstellen dat het voor een bedrijf op deze manier ook snel ophoud...
Tsja dat weten we zelf ook niet. Feit is dat het bedrijf op dit moment de 'goedkoopste' werknemers afschuift. Pap is pas 2 jaar daar, en dus was het vrij goedkoop hem van een 3-diensten rooster op dagdienst te zeten. (maar 2 maanden doorbetaald) Een andere collega die al veel langer daar is (iets van 20 jaar geloof ik), mag wel op 3 diensten blijven, maar hij kan wel niet alleen het systeem draaiende houden.. Maar om hem van de 3-diensten af te halen zou veel te duur zijn.. En zo gaat het in het hele bedrijf, de werknemers die te duur zijn om lager te plaatsen, behouden hun rooster, en de rest wordt teruggeplaatst.
Dus als er straks ontslagen gaan vallen, dan zal pap helaas ook bij de eerste zitten (zo was het bij Nedcar ook, LIFO ).
Ander werk had pap al gevonden, maar het tegenstrijdige was dat dat bedrijf hun werknemers op dit moment ook thuis had zitten. En zolang pap nog werk heeft, wilde hij dan liever niet van baan veranderen.. als hij straks echt de straat op zou vliegen, heeft hij dus wel nog wat achter de hand.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-