Recessie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2009 08:23 #758978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?

punkazz;90428 schreef : Volgens mij komt Jean-Luc door Duitsland op weg naar huis/werk.

Ja, ligt op de route, daarom, ik lach me dood :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 09:49 #758983 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?

v0lv0freak;90528 schreef : Toevallig zojusit te horen gekregen dat pap volgende week de hele week vrij heeft.. En deze week is/was hij al thuis! 2 weken 'vakantie' dus..
En in december heeft hij ook al 4 weken vrij gehad... gaat niet goed zo.
In maart zijn 8 dagen werk gepland :(

Vrij is leuk, maar niet op deze manier... Kan zijn baan wel behouden blijven? Ik kan me voorstellen dat het voor een bedrijf op deze manier ook snel ophoud...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2009 10:55 #758993 door V300 register
Het is een vorm van kostenbesparing. Een werknemer die thuis zit is minder duur dan een die op het werk zit en niks te doen heeft. Om te beginnen verveelt ie zich (verhoogde kans op ziekte), houdt anderen van hun werk als ie wil kletsen, gebruikt een werkplek, drinkt koffie,... Mara leuk is inderdaad anders voor de werknemer. Dit kan voor beide nooit lang goed gaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2009 20:16 #759121 door V300 register
Ik geloof dat de recessie ook positieve invloed heeft... het gaat hard met de aanmeldingen binnen de club geloof ik.

Gokje, veel mensen die het onderhoud toch maar zelf willen proberen en hulp nodig hebben of liefhebbers die toch maar lid worden en zo iets proberen te besparen? (ik gok maar, wel opvallend gecombineerd met de recessie)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2009 21:16 #759128 door V300 register
Verleden jaar, in de maand juni, zat ik met enkelen te eten. Waaronder enkele ZZP'ers. Ik zei toen, echt waar, 'straks klapt de hele economie in elkaar, misschien wel net als in de jaren '80'. Met deze ZZP'ers had ik later nog een gesprekje over het wel of niet in loondienst zijn. Ze waren heel blij met hun zelfstandig bestaan en ik vroeg hen wat te doen als er een crisis komt. Deze jongens zijn nog aan het werk maar ze knijpen hem wel nu. Mijn werkgever heeft ooit gezegd nooit ZZP'ers in dienst te nemen als ze aankloppen in moeilijke tijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2009 21:30 #759130 door V300 register
Tja, de ZZP'ers zijn wel degene die de flexibele schil leveren die tig bedrijven willen hebben. Ze worden dus ook als eerste gedumpt als het moeilijk gaat.

Ik heb ook dergelijke plannen, maar die ga ik pas uitvoeren als ik de juiste mogelijkheden zie. Tot nu toe ben ik blij in loondienst te zijn gegaan na m'n burnout. (was een redelijk simpele keuze, kans op terugval in de 1e jaren erna is te groot...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2009 12:09 #759170 door V300 register
Hmmm, het 1e zweedse automerk dat in problemen zit... niet goed.
Gezien hoe graag Ford van Volvo af wil en hoe GM nu met Saab om gaat en met Opel dreigt om te gaan.

Gaan nog een stevige klap worden, als Amerika echt instort.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-02-2009 12:29 #759177 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Recessie?

Bodejodel;90581 schreef : Vrij is leuk, maar niet op deze manier... Kan zijn baan wel behouden blijven? Ik kan me voorstellen dat het voor een bedrijf op deze manier ook snel ophoud...

Tsja dat weten we zelf ook niet. Feit is dat het bedrijf op dit moment de 'goedkoopste' werknemers afschuift. Pap is pas 2 jaar daar, en dus was het vrij goedkoop hem van een 3-diensten rooster op dagdienst te zeten. (maar 2 maanden doorbetaald) Een andere collega die al veel langer daar is (iets van 20 jaar geloof ik), mag wel op 3 diensten blijven, maar hij kan wel niet alleen het systeem draaiende houden.. Maar om hem van de 3-diensten af te halen zou veel te duur zijn.. En zo gaat het in het hele bedrijf, de werknemers die te duur zijn om lager te plaatsen, behouden hun rooster, en de rest wordt teruggeplaatst.
Dus als er straks ontslagen gaan vallen, dan zal pap helaas ook bij de eerste zitten (zo was het bij Nedcar ook, LIFO ).

Ander werk had pap al gevonden, maar het tegenstrijdige was dat dat bedrijf hun werknemers op dit moment ook thuis had zitten. En zolang pap nog werk heeft, wilde hij dan liever niet van baan veranderen.. als hij straks echt de straat op zou vliegen, heeft hij dus wel nog wat achter de hand.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2009 20:30 #759675 door V300 register
Ok, ik heb net m'n 1e incasso ingediend tegen 2 klanten. Het is helaas de 1e keer dat het nodig is. Al staan de rekeningen al een tijdje open, 1 van de klanten is een assurantie tussenpersoon, dus ik ben benieuwd of daar nog wat te halen valt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2009 23:11 #759707 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Recessie?
Ik ken nog wel een paar mensen die het veel sneller kunnen afhandelen, maar die herrie kun je maar beter gebruiken als echt niets meer helpt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC