Recessie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 14:04 #786515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Ze hebben het uurtarief wat ze voor me willen hebben al naar 2/3 getrokken (kostprijs) om zo te voorkomen dat ze me kwijt raken, maar als zelfs dat niet lukt. Het zelfde overigens ook voor m'n collega's.

Ik weet niet of een dergelijk klein bedrijfje voor deeltijd WW in aanmerking komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 18:19 #786534 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Recessie?
Dat weet ik wel. Dat is, Ja, mits het perspectief na een overzienbare periode weer beter wordt. Opdrachttoezeggingen of projecten die in de toekomst loskomen of een kans met een zeer grote slaagkans mag je hiervoor opvoeren. Het enige wat je moet doen is een scholingsplan ed. maken t.b.v. bedrijf en werknemers en met het boeken van huidige projecten niet over de helft van je uren heen gaan. Bel het UWV maar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 19:11 #786537 door V300 register

Wouter76;111659 schreef : Gefeliciteerd Ronald!

Hopelijk krijg je het bij je nieuwe werkgever weer net zo naar je zin, succes alvast aankomende maandag.

Weer in de installatie techniek?

Gr; Wouter

ja weer in de installatie techniek

bij dit bedrijf:

www.loodgietersbedrijf-broeren.nl

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-07-2009 19:47 #786539 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Recessie?
Hardstikke goed, en ook lekker in de buurt.

Gr; Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 23:36 #786601 door V300 register
redelijk in de buurt inderdaad. toch is Etten-Wernhout niet echt "om de hoek" maar dat moet je er voor over hebben om aan de slag te blijven....

die website is echt gaar! maar dat zegt gelukkig weinig over het bedrijf, meestal...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 14:06 #786659 door V300 register

Frans;105887 schreef : De recessie heeft hier in huis hard toegeslagen. Einde jaarcontract is ook einde werk. Had nog twee weken vrije dagen staan en vanaf maandag ben ik officieel werkloos.

Op maandag, mijn eerste dag zonder werk opende ik mijn ogen in de ochtend en ik dacht: de wereld ligt voor mij open. Er zijn weer nieuwe uitdagingen en ben in de gezegende situatie dat ik nu alle tijd heb om te kijken wat ik ga doen.
:woei:

Met mijn uitkering wordt ik aangeslagen op een loon wat honderden euro's meer is dan mijn huidige baan. Van een loon van anderhalf jaar geleden. De eerste drie jaar geen reden tot zorg dus.

De eerste twee vrije weken volkomen genoten binnen de sollicitaties, klussen en bezigheden. Of moet ik mij terneer buigen en wenen? De recessie in de jaren '80 waren voor mij ook actieve avontuurlijke jaren.

Maar zolang gaat het niet duren. Ik heb meer in de sociale sector gewerkt dan in de bouw. (Arbeidstherapie) Dat was maar anderhalf jaar. Dus we gaan lekker solliciteren, ons de kop niet gek laten maken en hier in Utrecht komt voor mijn persoontje wel weer wat.

En zo geschiedde. Volgende week start ik weer als groepsleider. Deze keer bij mensen met een verstandelijke handicap met daarbij nog een stoornis. Een heel leuke baan en leuke collegae.

Het komt allemaal goed uit zo, ben klaar met het opknappen in huis en andere dingen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 21:48 #786680 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Gefeliciteerd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 22:05 #786682 door V300 register
Dank je!
52 jaar, veelzijdig en flexibel!

Maar ik heb deze keuze ook gemaakt met de wetenschap dat ik mij in de jaren die komen niet al te veel vrijheden meer kan veroorloven door mijn leeftijd.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 22:07 #786684 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Inderdaad. Veel bedrijven leven nog steeds in de veronderstelling dat 2 jonkies met 0 ervaring beter werk afleveren dan iemand met tientallen jaren werkervaring... :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 08:55 #786728 door V300 register
Ze geloven eerder dat het goedkoper is 2 jonkies te hebben dan 1 ervaren medewerker en dat ze het wel snel genoeg leren.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC