Recessie?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 10:04 #786734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Nou, ik zit nu in een sector waar je merkt dat veel oudere werknemers het niet meer kunnen bijbenen, het ook niet meer willen en alles lopen op te houden. In mijn hoofd hoor ik vaak het liedje van Van Kooten en De Bie: 'Ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen staan alleen maar in de wehegggg'.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2009 12:16 #786744 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Recessie?
In de sector waar mijn vader werkt is het juist andersom. Hij moet nogal eens jonge broekies op het rechte spoor zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 17:51 #786788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Afkickcentrum? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2009 19:08 #786800 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Recessie?
Fitnesscentrum en mental trainingskampen voor alle ingeslapen ouderen boven de 40. Daarnaast vooral hersentrainingen, liefst elke dag. Ik zou ze maximaal uitdaging geven. De meesten reageren daar na een tijdje positief op, zowel kwa geestelijk vermogen als dynamisch-energieke uitstraling.

Leuk bij-effect: mensen worden ook minder angstig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 20:17 #786812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat boven de 40 niet fit is, mentaal achter loopt, niet goed kan nadenken en minder geestelijk vermogen heeft.

Je had de laatste anderhalf jaar met mij in de bouw moeten werken. Ik zal je zeggen, de oudjes daar zijn wat eigenwijs of zelfingenomen maar het zijn wel degene die de kar trekken.

En in de sociale sector is dat het zelfde. Alleen zijn de ouderen hier minder zelfingenomen of eigenwijs omdat daar zoiets als feedback bestaat.

Ik ben met je eens dat in veel bedrijven ouderen die lange tijd werken op het zelfde adres in de weg kunnen zitten, vooral in de ambtenarij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 23:16 #786832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
in kantoor omgevingen is dat inderdaad anders dan als er ?cht gewerkt moet worden :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2009 17:33 #786887 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Recessie?

Frans;111999 schreef : Ik ben met je eens dat in veel bedrijven ouderen die lange tijd werken op het zelfde adres in de weg kunnen zitten, vooral in de ambtenarij.


Zie mijn eerdere reactie. Ik snap niet dat je dit vooroordeel zo blindelings volgt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 23:30 #787089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Darn, de recessie is om de hoek komen kijken. Vandaag heeft een collega een vaststellingsovereenkomst gekregen. Is geen drol waard, dus dat gaat ie aanvechten, maar ik hoop dat dat geen negatief effect heeft op onze situatie. Dit heeft ons wel aan het nadenken gezet en er is een slachtlijst gemaakt voor de gehele collectie. :cry2:

Van de 2 motorfietsen, 2 volvo 340's, 740, 760, 2 780's, 3 toyota celica's RWD en 2 toyota celica 4WD's gaan we, als we echt niet anders kunnen, terug naar, in het ergste geval, 1 340 (Lijntje), 1 740 en als het budget/de ruimte het toelaat 2 780's en de '73 celica. De motor (Kawasaki) zal blijven als goedkoop vervoer zodra de diesels geslacht zijn. (en de '81 celica is afwachten wat de kosten voor 'stalling' op de weg zullen worden voor de benodigde apk)

In volgorde wordt dan geslachtoffert:
  1. De '76 celica
    rotte body, langlopend project, wordt waarschijnlijk weggegeven of naar de stort. Ruimte voor Streepje/meer ruimte in de garage.
  2. De '89 GT4
    Strippen om de '87 te redden of verkoop. (minimale verkoopprijs 2500 om sloop te voorkomen)
  3. De '87 760
    Blok eruit of minimaal turbo + intercooler, rest weg. (Of ruilen tegen een D24Tic blok + setup ;))
  4. De '83 Honda Sabre
    Of beter gezegd, 1-whatever, als ie voor 400 weg gaat ben ik blij. (tot die tijd staat ie niet genoeg in de weg om 'm naar de stort te brengen)
  5. Streepje ('85)
    Tot die tijd geschorst (op de plek van de '76), maar dan gaat ze er aan. Reserve onderdelen om Lijntje te redden.
  6. De '81 Celica '81
    Verkopen voor 500 of oplappen en op de weg. (100 euro kosten, wegenbelasting vrij) Nu ik dit schrijf is eerder oplappen misschien een idee, oplappen als 1e poging?
  7. Lijntje ('85)
    Willen we eigenlijk niet kwijt, maar alles hier onder zijn we meer aan gehecht of erger, kunnen we minder missen.
  8. De '87 Celica GT4 '87
    Zelf van de sloop gered, een van de eerste geleverd. (van 2 jaar productie) Uitermate zeldzaam.
  9. De '90 740 GLE
    Dagelijkse bak, erg prettig rijdend, maar voor die 1000 p/jr aan wegenbelasting te duur om te houden in vergelijk met de 780 TD. (enige diesel die ooit wegenbelasting vrij wordt) Het verschil is te besteden aan huur van een kar.
  10. De '73 Celica GT
    Zeldzame originele GT (een van +- 5 in Nederland)
  11. 780 Diesel ('86)
    Te leuke dagelijkse wagen, rijdt heerlijk, als ie weg moet rij ik woon-werk wel met de motor, als ik dan nog werk heb.
  12. 780 V6 ('86)
    1e op kenteken in nederland van 56 totaal.
  13. Kawasaki GT550Z
    Goedkoopste vervoermiddel dat ik nu heb, met een motor. (Lees op een fiets na)
Ik baal als een stekker dat we dit lijstje moeten maken, ik wil helemaal geen afscheid nemen van meer dan de '89 GT4. (en eigenlijk zelfs die niet) :cry2: Maar ik moet wel re?el zijn, ik wil nog minder m'n huis kwijt (dan moet alles per direct weg en wel per schredder) en ik wil toch wel erg graag wat te eten hebben. :cry3:

Ik haat de realiteit, maar het volgende, aanvullende, noodplan is getrokken. (en nu verdomd heel hard duimen dat het niet nodig is, maar zodra ik tijd heb voor de wagens kan ik de kosten niet missen) Dit gaat hopelijk op z'n vroegst eind september spelen. (en stallingsruimte voor de 740 heb ik al als ik werkeloos wordt, dan wordt Lijntje het dagelijkse vervoer)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 23:40 #787090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
En dat allemaal, omdat ik in het terugbrengen van het aantal auto's en gehuurde stallingsplekken een manier zie om een kostbaar doorlopend krediet naar nul terug te brengen. Dat was mijn oorspronkelijke idee. :snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 23:43 #787093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Moet ook, maar ik neem liever wat meer tijd, maar deze zooi die men recessie noemt moet niet te lang duren. :cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD