Recessie?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;109409 schreef : @Jan: een hele positieve reactie dus? Da's al 2
Best wel. Hij's niet echt moeders mooiste, maar dat verwacht ik ook niet uit het land van de onsubtiele lelijkheid. (wat dat betreft valt ie zelfs mee) Bij treinen zijn ze allang over op diesel electrisch of electrisch, daar je uit een electra motor gewoon meer kracht krijgt. Dit is niet meer dan logisch, alleen heeft het best wel lang geduurd.
slb_340;109409 schreef : Jongens, ik heb zo'n idee dat we nu op het diepste punt zitten.. !!
Ik hoop het, deze opdracht ziet er, op papier, absoluut niet interessant uit. *gaap* De pest is dat ik, als ik daar aan de gang mag, in m'n eentje de inkomsten voor het bedrijf op een dusdanig niveau breng dat we net niet failliet gaan. (Ach alle extern weg te zetten collega's hebben een noodplan paraat)
- V300 register
- Verbannen
-
http://apps.chrysler.nl/services/picture.aspx?view=Assets&column=Content&PictureId=2957&resize=true&width=700&height=525&CacheControl=0000000000003980
Weest niet bang voor een Jeep, want dit komt met dezelfde techniek.
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;109493 schreef : daar je uit een electra motor gewoon meer kracht krijgt. Dit is niet meer dan logisch, alleen heeft het best wel lang geduurd.
Daarbij komt nog eens dat het rendement van een electromotor gewoon 'n stuk gunstiger ligt dan bij een verbrandingsmotor!
Om eerlijk te zijn vind ik het wel een lelijk ding en zou ik het niet op mijn oprit willen hebben! Maar mss is het ook gewoon de kleur waarin je hem nu toont! Bah!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Koreanen groeien wel hard
16-06-2009 | Gepubliceerd 08:58
16-06-2009 | Laatst bijgewerkt 08:59
De verkoop van personenauto's in Europa belandde in mei voor de dertiende opeenvolgende maand in de min.
if (typeof(et_ord)=='undefined') et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000);if (typeof(et_tile)=='undefined') et_tile=1;document.write('');
Service
-
<LI class="">
[*] Gratis Z24-nieuws op je site
Handig
In de maand mei daalde de verkopen met 4,9 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In totaal werden 1,3 miljoen auto's op naam gezet, zo blijkt dinsdag uit cijfers van de ACEA, de Europese auto-industrie.
Over de eerste vijf maanden van het jaar daalden de verkopen met 13,9 procent ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar.
Verkoop stijgt in Duitsland en Frankrijk
In West-Europa werd het maandcijfer getemperd door stijgende verkopen in Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk en Duitsland. "Geholpen door de steunmaatregelen zoals sloopregelingen'', aldus de ACEA.
Duitsland pluste bijna 40 procent, Frankrijk bijna 12 procent. In Engeland en Spanje mochten steunmaatregelen niet baten, daar daalden de verkopen in mei op jaarbasis met respectievelijk 25 procent en 39 procent. In Itali? daalden de verkopen dankzij maatregelen niet langer met dubbele cijfers (min 8,6 procent).
In totaal daalden de verkopen in West-Europa in de maand mei op jaarbasis met 3,2 procent, gekeken naar de eerste vijf maanden van het jaar met 12,8 procent. Over de eerste maanden van het jaar wist alleen Duitsland een plus te boeken van maar liefst 23 procent, geholpen door de genereuze sloopregeling die daar geldt.
In Oost-Europa daalden de autoverkopen in mei met 26 procent, alleen Tsjechi? (plus 21 procent) en Slowakije (plus 46 procent) zagen de verkopen stijgen. Sterkste daler was het geplaagde Letland met een daling van de verkopen van maar liefst 80 procent.
Bij de automerken kreeg Chrysler de grootste klappen, dat zag de verkopen in mei met 61 procent inzakken ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Alleen Hyundai, Kia en Suzuki zagen de verkopen stijgen, Hyundai zelfs met 25 procent.
anp
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;109510 schreef : Meer kan je niet doen he? Zonder werk zitten is ook weer zo zo.
http://apps.chrysler.nl/services/picture.aspx?view=Assets&column=Content&PictureId=2957&resize=true&width=700&height=525&CacheControl=0000000000003980
Weest niet bang voor een Jeep, want dit komt met dezelfde techniek.
Doe mij die Jeep dan maar. (Wees gerust, de passat/mercedes/gemiddelde andere grijze muis op wielen waar ie blijkbaar op moet lijken vind ik net zo lelijk)
Dendorssers;109518 schreef : Daarbij komt nog eens dat het rendement van een electromotor gewoon 'n stuk gunstiger ligt dan bij een verbrandingsmotor!
Om eerlijk te zijn vind ik het wel een lelijk ding en zou ik het niet op mijn oprit willen hebben! Maar mss is het ook gewoon de kleur waarin je hem nu toont! Bah!
Klopt, beter rendement is ook handig. Overigens heb ik liever een van beide dan de prius op de oprit. (en als ik tussen de chrysler en de jeep moet kiezen, dan maar de jeep) Allemaal lelijk, maar dat krijg je met de huidige ontwerpen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
vraag me af of ze er wat aan kunnen verdienen...
die andere waggels zijn gewoon niet aan te gluren; wat een gedrochten.
- V300 register
- Verbannen
-
Die Dodge Circuit EV is ook best mooi, hoewel ik er alleen mee zou kunnen rijden met een of ander CD'tje met motorbrul in de radio :hmmz2:
Maar die Jeep.....:no:
Jeeps moeten GROOT, STAAAAAL, en BENZINESLURPEND zijn!!!
(en dus niet plastic en electrisch.... bah....)
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;109358 schreef :
T is dus geen hybride, want de motor drijft niet de wielen aan. Springt alleen aan als generator af en toe.
Sterker nog, dit noemen ze nou een full-hybride. En diegene waarbij de motor nog verbonden is met de aandrijflijn een mild-hybride of medium hybride (afhankelijk van capaciteit van electromotor)