Recessie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2009 22:55 #787171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
als je het andersom bekijkt is geld lenen om een stel auto;s te kunnen stallen ook niet echt een zinvol plan, toch?

hobby moet uiteindelijk toch komen uit een potje wat 'over' is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 08:59 #787197 door V300 register
Nee, maar ze de sloop op schoppen omdat je de stalling niet wil betalen is ook weer zoiets, dan schrijf je meer af dan de rente die je voor de stalling betaald + de stalling. (dus gefaseerd doen en doordacht)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 11:00 #787205 door V300 register
Beste Jan, dat is wel waar, maar een excuus voor behoud van de voertuigen.
Snap ik heel goed, iedereen wel, maar als het echt spannend word (ik hoop voor je van niet, en ik meen het!) dan is je verweer absoluut niet meer relevant.

Volgens mij ben je realist genoeg om dat toe te geven.

Als... dan bied ik je een gratis stallings plek aan, wel buiten, helaas.
1 auto, meer niet, maar alle kleine beetjes helpen, toch?
Wanneer mijn vrouw dit leest moet ik waarschijnlijk op kookcursus, maar voorlopig rijdt zij met een big smile in haar 340 rond, roept tegenwoordig ook regelmatig... h??, nog een 300, dus daar lul ik wel een punt aan.

Wijsheid gewenst voor beide!

@ Frans...
Tenenkrommend verhaal man.
Succes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 12:30 #787206 door V300 register
Jan,

bedankt voor het aanbod, de 340 (Streepje/Lijntje) is binnengekomen als wagen voor Tabitha en als reserve voor de dagelijkse wagen voor mij, maar nu een klein beetje overbodig, op het reserve werk.

Dat ik weet dat er geruimd moet worden komt ook naar voren in het lijstje. Ik heb altijd gezegd, de laatste 2 wagens die ik heb, als er geslacht moet worden, zijn de 780's, bij 3 komt de '73 celica erbij, maar verder had ik nog niet nagedacht. Dat lijstje is nu gemaakt. (al denk ik dat er nog wel geschoven wordt, de '81 celica is als reserve zelfs nog goedkoper en veel leuker dan een 340...) Tot nu toe speelt het nog niet hard en hebben we tijd, maar als het echt minder wordt met de persoonlijke economische toestand, tja, dan gaan we ruimen. Het liefste zou ik met de minst zeldzame beginnen, maar dan ben ik de 740 en de 340's als eerste kwijt... (en dat is juist het dagelijkse park)

Eerst trouwen, dan de volgende stap. (maar we zijn er al mee bezig)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 18:19 #787245 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Recessie?
De club en auto promoten en andere mensen zichtzelf laten overtuigen van de kwaliteit en mogelijkheden van de 340 is de enige redding voor het model.

(Daarnaast kan een museum helpen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2009 10:19 #787311 door V300 register
Nou ja, Jan... het positieve van je verhaal is dat je tenminste nog de keuzes kan maken.
Misschien een 'plop opmerking', maar het is wel zo.
Inmiddels helaas voorbeelden genoeg die niks meer te kiezen hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2009 12:00 #787389 door V300 register
Het enige wat ik kan doen om een gedwongen keuze te voorkomen (dat zou exit 780's zijn) is nu moeilijke keuzes maken. Al sik niet meer kan kiezen heb ik andere problemen (eten, huisdieren zien te verzorgen e.d.), welke me meer zorgen zullen opleveren dan welk stuk blik ik nog overhoud.

Alles is relatief, zolang je nog te eten hebt en een dak boven je hoofd heb je het in Nederland niet slecht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 20:37 #788562 door V300 register
Ach ja, de eerste keuze is gemaakt, Streepje gaat ontmanteld worden om Lijntje op de weg te kunnen houden zodra zij onderdelen nodig heeft. (of zodra de apk van Streepje verloopt) Na 1 dag met Lijntje en 1 dag met Streepje op pad te zijn geweest en dus direct vergeleken zijn is Lijntje toch veruit de beste gebleken. Streepje verkopen gaat niet genoeg opleveren om toekomstige kosten aan bodywerk op te vangen (lees spuitwerk en striping) dus dan maar zo.

Daarnaast heeft de potenti?le koper voor een van de Celica's (wat toen op wakkerliggen mijnerzijds is afgeketst) zich gemeld dat ie na 6 maanden toch niks anders gevonden heeft en nog steeds interesse heeft. (in de '81) Deze 2 zullen dan als eerste het slachtoffer zijn, om de rest een kans te geven.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:49 #809982 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Helaas vrijdag het vervelende bericht gekregen dat ik vanwege "bedrijfseconomische redenen" vanaf 31 januari op zoek moet gaan naar een andere baan. :( Dat is lekker "in de bouw"...
Vorig jaar nog een fikse salarisverhoging gekregen, een mooie eindejaarsbonus en een hogere kilometervergoeding dan contractueel was vastgelegd...
Het afgelopen jaar hadden we het nog vreselijk druk en was er zelfs sprake van een vacature die openstond.
Nu stokt het ontwerpwerk en het lijkt er op dat dat het komende jaar alleen nog maar minder wordt...
Laat dat nu net mijn hoofdtaak zijn...

Ik had het daar vreselijk naar mijn zin en zag mezelf de komende jaren daar nog wel vermaken...

Monsterboard en vergelijkbare websites zullen de komende tijd dus wat frequenter vereerd worden door een bezoek van mij...

Prettige feestdagen... :snif:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:55 #809985 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Recessie?
He dat is een lekker bericht zo met de kerst! :( Balen h?! Maar als ik het zo zie en mee maak trekt het overal weer aan, hoop dat je snel wat kan vinden.

Ik heb zelf deze week 3 aanbiedingen gehad voor na mn diploma uitreiking op 4 juni.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC