Recessie?
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;91696 schreef : Sorry dat ik hier enigszins sarcastisch op inhaak, maar hoe zou jij een werkloze timmerman herkennen?
Wij hebben nog geen werkeloze timmerman gezien of gesproken.
Ik ga mij broer eens bellen. Die is projectleider bij Slokker bouw holland.
Kijken hoe het daar staat.
-Uurtje later-
Hij heeft dezelfde ervaring als mij, hij binnen een heel groot bouwbedrijf. Solide bedrijven merken dat huizen niet worden verkocht maar van ontslag is nog geen sprake.
Het bouwbedrijf in Amersfoort waar tientallen zijn ontslagen had een jaar geleden al problemen met een bedrag van zeven miljoen euro. Daar ligt het dus niet aan de recessie. Niet solide bedrijven kunnen geen tegenslag aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Pap ziet het als een voordeel, want zolang hij in de deeltijd ww zit mogen ze hem niet ontslaan en ook een X aantal maanden daarna niet. Enigste nadeel is als het bedrijf failliet zou gaan, dan krijgt hij 70% ww van zijn laatste loon (= 50%), oftewel 35% ww van zijn oorspronkelijke loon = minder dan het minimum... Maar de vakbonden keuren deeltijd ww alleen goed bij solide bedrijven, en het bedrijf heeft pas de 'buurman' opgekocht voor uitbreiding. In de toekomst gaan ze ook uitlaten maken voor de BMW 1 en 3 serie en voor Volvo trucks. (nu onderandere Daf trucks, Iveco en Ford Fiesta)
ze verwachten dat het over een half jaar alweer aantrekt, gezien de nieuwe orders...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Wel veel tijd voor de woonkamer zo!
- V300 register
- Verbannen
-
Mei is daarentegen weer magertjes. Niet heel veel verkocht, maar de zaken die we hebben gedaan waren wel vetjes. Dus da's opzich wel aardig
Juni beloofd een zeer goeie maand te worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Op maandag, mijn eerste dag zonder werk opende ik mijn ogen in de ochtend en ik dacht: wat is het leven toch te gek. Ik kan doen en laten wat ik wil. Er zijn weer nieuwe uitdagingen en ben in de gezegende situatie dat ik nu alle tijd heb om te kijken wat ik ga doen.
:woei:
Met mijn uitkering wordt ik aangeslagen op een loon wat honderden euro's meer is dan mijn huidige baan. Van een loon van anderhalf jaar geleden. De eerste drie jaar geen reden tot zorg dus.
De eerste twee vrije weken volkomen genoten binnen de sollicitaties, klussen en bezigheden. Of moet ik mij terneer buigen en wenen? De recessie in de jaren '80 waren voor mij ook actieve avontuurlijke jaren.
Maar zolang gaat het niet duren. Ik heb meer in de sociale sector gewerkt dan in de bouw. (Arbeidstherapie) Dat was maar anderhalf jaar. Dus we gaan lekker solliciteren, ons de kop niet gek laten maken en hier in Utrecht komt voor mijn persoontje wel weer wat. En zo niet, dan koop ik een oude grote wille Volvo 240 station en dat gaat mijn bedrijfswagen worden voor werk in onderhoud en timmerwerk.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Lijkt je dit wat?
Je mag natuurlijk ook geluidsboxproof hoedenplankjes voor clubleden gaan produceren........
- V300 register
- Verbannen
-
Op zich niet zo erg, ik zit bij een baas, maar het bedrijf is niet zo groot. Met 4 eigen medewerkers waarvan 1 manager en 3 extern weg te zetten mensen en dan geen enkele opdracht voor de externe mensen (alleen maar andere die ingehuurd en verhuurd worden...) ik ben benieuwd.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Pfieuw.
- V300 register
- Verbannen
-
Wordt wel spannend met m'n andere 2 interne collega's ook al op de bank.