- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2013 10:55 #933947
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
zojuist een tweetal telefoontjes; de sproeiernaald voor de B19A van de 360 is niet meer te krijgen. Er wordt nu eentje ingezet van een 240, ook met B19A. Lijkt mij geen probleem.
Daarna van de radiateurenman; wat ik al vreesde bleek te kloppen, want het koelblok is op meerdere plekken slecht en lek. Er wordt nu dus een nieuw koelblok in gezet.
Da's even een flinke kostenpost, maar een nieuwe met gedegen kwaliteit en pasvorm is niet te krijgen (alleen van die chinese vlechtwerk-troep) dus dan de huidige maar reviseren. En dan is de radiateur natuurlijk alsnog als nieuw, want de aansluitingen op de radiateur waren allemaal nog prima. Het is puur het koelblok dat slecht is.
Nou, deze week komt dat allemaal voor elkaar dus ik hoop komend weekend, als de temperatuur weer tropische waarden bereikt, weer te kunnen starten en proefrijden.
Zien dat ik v??r die tijd het laswerk af krijg (alleen al vanwege de voorspelde hitte), dan kan de auto volgende week op voor de apk.
Daarna van de radiateurenman; wat ik al vreesde bleek te kloppen, want het koelblok is op meerdere plekken slecht en lek. Er wordt nu dus een nieuw koelblok in gezet.
Da's even een flinke kostenpost, maar een nieuwe met gedegen kwaliteit en pasvorm is niet te krijgen (alleen van die chinese vlechtwerk-troep) dus dan de huidige maar reviseren. En dan is de radiateur natuurlijk alsnog als nieuw, want de aansluitingen op de radiateur waren allemaal nog prima. Het is puur het koelblok dat slecht is.
Nou, deze week komt dat allemaal voor elkaar dus ik hoop komend weekend, als de temperatuur weer tropische waarden bereikt, weer te kunnen starten en proefrijden.
Zien dat ik v??r die tijd het laswerk af krijg (alleen al vanwege de voorspelde hitte), dan kan de auto volgende week op voor de apk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-07-2013 15:02 #933996
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
pff, net de nieuwe radiateur erin gezet, nieuwe koelslangen en snaartjes gemonteerd, ga je het koelsysteem afvullen, loopt het in een straaltje er weer uit!
De o-ringen bij de waterpomp zijn ok?, het lijkt wel alsof de pakking kapot is o.i.d.
nou, dan ook maar een nieuwe waterpomp bestellen :hmmz:
toch vreemd, voorheen was er niets mee aan de hand!
Edit: het is ook alweer gestopt, er is hooguit een borrelglaasje aan vloeistof uit gekomen? :S :wtf2:
Nouja, ik ga weer verder met afvullen en monteren zodat ik kan proefrijden en de motor kan laten warmdraaien. Voor alle zekerheid heb ik wel een nieuwe pomp besteld, mocht hij weer gaan lekken...
Ik heb wel vaker gehoord dat ze bij afvullen gingen lekken en toen ze eenmaal warm waren, "dicht" werden. Zou dat hier ook het geval zijn..?
Ik hoop het
De o-ringen bij de waterpomp zijn ok?, het lijkt wel alsof de pakking kapot is o.i.d.
nou, dan ook maar een nieuwe waterpomp bestellen :hmmz:
toch vreemd, voorheen was er niets mee aan de hand!
Edit: het is ook alweer gestopt, er is hooguit een borrelglaasje aan vloeistof uit gekomen? :S :wtf2:
Nouja, ik ga weer verder met afvullen en monteren zodat ik kan proefrijden en de motor kan laten warmdraaien. Voor alle zekerheid heb ik wel een nieuwe pomp besteld, mocht hij weer gaan lekken...
Ik heb wel vaker gehoord dat ze bij afvullen gingen lekken en toen ze eenmaal warm waren, "dicht" werden. Zou dat hier ook het geval zijn..?
Ik hoop het
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
31-07-2013 15:59 #933997
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Proost!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
31-07-2013 16:21 #933999
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
Tja, het is nog wel de originele waterpomp he, zonde om te vervangen. Heeft toch weer iets :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-07-2013 16:53 #934000
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
ja dat was ook mijn hele idee 
maar daar moet ik misschien toch maar vanaf stappen...
hij lekt namelijk wel degelijk. Als je in de slang knijpt sijpelt er water tussen de pomp en pakking door, ter hoogte van de kachelpijp. Dus ?f de pakking is niet goed, ?f de voet van de pomp is krom.
Hoe dan ook, ik heb geen zin in gepruts en gerommel dus zodra morgen de nieuwe pomp er is, gaat die erop. Wederom met nieuwe ringetjes en pakking.
Wel een beetje jammer van m'n tijd, vooral nu de eindstreep in zicht is
Zodra het koelsysteem "klaar" is, kan ik namelijk een proefrondje maken en dan meteen de remmen testen. Wat plaatwerk betreft ben ik namelijk bijna klaar voor de apk.
maar daar moet ik misschien toch maar vanaf stappen...
hij lekt namelijk wel degelijk. Als je in de slang knijpt sijpelt er water tussen de pomp en pakking door, ter hoogte van de kachelpijp. Dus ?f de pakking is niet goed, ?f de voet van de pomp is krom.
Hoe dan ook, ik heb geen zin in gepruts en gerommel dus zodra morgen de nieuwe pomp er is, gaat die erop. Wederom met nieuwe ringetjes en pakking.
Wel een beetje jammer van m'n tijd, vooral nu de eindstreep in zicht is

Zodra het koelsysteem "klaar" is, kan ik namelijk een proefrondje maken en dan meteen de remmen testen. Wat plaatwerk betreft ben ik namelijk bijna klaar voor de apk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-07-2013 19:30 #934007
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
vanmorgen eerst m'n nieuwe luchtfilter en v-snaartjes gehaald. Het oude luchtfilter was helemaal zwart en de snaartjes stonden op springen
toen belde de radiateurenman. Een nieuw koelblok was niet op voorraad, maar hij had via via toch nog een nieuwe radiateur kunnen vinden. Een maat van 'm racet met een 360 op Zandvoort, wie weet heeft hij daar wat geregeld.
Het is iig een goede; dus netjes van messing i.p.v. chinees vlechtwerk of aluminium troep.
gemonteerd
met de nieuwe koelslangen van BBB en de nieuwe snaartjes. Ook heb ik de carburateur er weer op gezet, die nu dus echt helemaal gereviseerd is
eerst een heleboel andere kleine dingen gedaan, daarna gauw voor het eten nog een plaat gemaakt voor in de dorpel
was van plan om hem na het eten door te lassen, maar ik heb nogal zwaar getafeld dus ik heb het maar gelaten bij een paar snelle hechtlasjes:D
morgen een stukje plaat maken voor in de wielkast en de wielkastrand, daarna het stuk plaat op de foto's hierboven netjes buigen en op maat slijpen.
Dan tussendoor nog even de waterpomp vervangen, en dan vrijdag of zaterdag de wielkasten aan de voorzijde afmaken. De gaten zijn bijna helemaal gedicht, ik moet aan beide kanten nog een klein plaatje inlassen en dan is ook dat klaar.
M.a.w. dit weekend is dat allemaal "af" en kan ik de gelaste delen netjes afwerken en hopelijk ook een afspraak maken voor de apk (als de remmen meezitten)...
toen belde de radiateurenman. Een nieuw koelblok was niet op voorraad, maar hij had via via toch nog een nieuwe radiateur kunnen vinden. Een maat van 'm racet met een 360 op Zandvoort, wie weet heeft hij daar wat geregeld.
Het is iig een goede; dus netjes van messing i.p.v. chinees vlechtwerk of aluminium troep.
gemonteerd
met de nieuwe koelslangen van BBB en de nieuwe snaartjes. Ook heb ik de carburateur er weer op gezet, die nu dus echt helemaal gereviseerd is
eerst een heleboel andere kleine dingen gedaan, daarna gauw voor het eten nog een plaat gemaakt voor in de dorpel
was van plan om hem na het eten door te lassen, maar ik heb nogal zwaar getafeld dus ik heb het maar gelaten bij een paar snelle hechtlasjes:D
morgen een stukje plaat maken voor in de wielkast en de wielkastrand, daarna het stuk plaat op de foto's hierboven netjes buigen en op maat slijpen.
Dan tussendoor nog even de waterpomp vervangen, en dan vrijdag of zaterdag de wielkasten aan de voorzijde afmaken. De gaten zijn bijna helemaal gedicht, ik moet aan beide kanten nog een klein plaatje inlassen en dan is ook dat klaar.
M.a.w. dit weekend is dat allemaal "af" en kan ik de gelaste delen netjes afwerken en hopelijk ook een afspraak maken voor de apk (als de remmen meezitten)...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
01-08-2013 10:14 #934030
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
01-08-2013 12:47 #934035
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Ach ja kan gebeuren Joost, de ervaring vertelt wel dat je zo het snelst leert, door fouten te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
01-08-2013 13:23 #934036
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
tja, ik maakte er vanmorgen nog een 
had ik alles weer losgehaald, schoongemaakt, nieuwe ring erop etc.
ben je de boutjes aan het aandraaien, breekt de laatste af :snif:
dus weer alles losgehaald, nieuwe boutjes gehaald, het restje draad uit het blok gepeuterd (gelukkig stak er nog een stukje uit), weer opnieuw alles schoongemaakt en weer vastgezet.
Nieuwe koelvloeistof erin gemikt en so far so good; geen lekkages meer.
Nou, dit heeft me de halve dag gekost maar het is wel leuke borrelpraat
Nu weer verder met de dorpel, zodra er bezoek is dat een handje vrij heeft kan de motorkap er weer op en dan kan ik proefrijden.

had ik alles weer losgehaald, schoongemaakt, nieuwe ring erop etc.
ben je de boutjes aan het aandraaien, breekt de laatste af :snif:
dus weer alles losgehaald, nieuwe boutjes gehaald, het restje draad uit het blok gepeuterd (gelukkig stak er nog een stukje uit), weer opnieuw alles schoongemaakt en weer vastgezet.
Nieuwe koelvloeistof erin gemikt en so far so good; geen lekkages meer.
Nou, dit heeft me de halve dag gekost maar het is wel leuke borrelpraat

Nu weer verder met de dorpel, zodra er bezoek is dat een handje vrij heeft kan de motorkap er weer op en dan kan ik proefrijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-08-2013 13:30 #934038
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
borrelpraat als in; praat voor bij een borrel? Of praat over geborrel? (dat laatste is natuurlijk wat minder goed
)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





