1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
volvofiel;218872 schreef : ohja, voordat er op gereageerd wordt; op de foto's zie je dat alle plaatjes alleen met een paar puntjes vastgehecht zijn. Uiteraard ga ik dit nog aflassen, maar dat doe ik pas als alle plaatjes op hun plek zitten en alles dus definitief is. Bovendien staat de auto nog in de schuur en vanwege de lasdampen is het niet verantwoord om dan serieus te gaan lassen. Dat kan ik beter buiten doen.
Ik had niet anders verwacht van je :y:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
allereerst de onderrand voor de voorbalk gemaakt. ik heb een tijdje zitten denken hoe ik de afwatering ga maken, omdat die af-fabriek ver onder de maat is.
omdat ik de 'balk' al heb opgedeeld in meerdere plaatjes en de lasnaad van die plaatjes de meest logische plekken zijn waar zich water gaat verzamelen, ga ik hier de afwateringen maken. Extra groot. Daarom heb ik de plaatjes van de onderrand niet op elkaar laten aansluiten; ik ga strookjes uit de verticale platen slijpen (de onderste 5 mm bijvoorbeeld), even breed als de ruimtes tussen de horizontale plaatjes. Op die manier heb ik een goede afwatering, zonder dat er water in de lasnaden blijft staan (want dat zal toch een zwakke plek blijven).
in ieder geval, de onderrand;
nieuwe onderrand passagierzijde
het is zo een behoorlijke lapjeskat geworden, maar laat je niet misleiden. Af-fabriek is de hoogte tussen de onderrand en de grond 29 cm (het hele stuk wielkast-voorbalk-wielkast), mijn hele creatie varieert tussen de 28,5 en 29 cm. Bijna helemaal recht dus
Was een beste klus zeg

het 'hoekje van lucluc' aan bestuurderskant
en het 'hoekje van lucluc' aan passagierskant, dat echt een giga-gat werd toen ik met de slijper aan de gang ging.
Het heeft me veel, heeeeel veeeel werk gekost om dit weer netjes dicht te krijgen!!
De komende dagen ben ik druk met andere dingen, hopelijk heb ik dinsdag weer een dag de tijd zodat ik de dorpel links kan afmaken.
Daarna alleen nog de roest bij de veerpoten... en alles aflassen!
- V300 register
- Verbannen
-
En natuurlijk goed bezig met het in stand houden van deze 360
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
maar heerlijk dat je er de tijd en middelen voor hebt!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
vanmiddag de 360 naar buiten geduwd om alles door te lassen. Vooral de 'hoekjes van lucluc' waren een hels karwei, daar brandde nog wel eens een gat in. maar ik heb veel geduld (heeft J-L gisteren nog mogen ervaren
) en precisie dus uiteraard ben ik net zolang doorgegaan tot alles hermetisch dicht zat.en net toen ik klaar was, kwam ik erachter dat er nog 5 bar in de fles zat. Op een haar na leeg dus, komt precies uit
Alles is nu doorgelast, dat was echt een kwestie van meters maken maar zo leer je wel lassen!
vooral die 'hoekjes van lucluc' (houden we die erin?) waren erg leerzaam.
nu eerst weer een paar dagen werken, tussendoor een keer ergens de gasfles laten vullen en dan tweede helft van volgende week weer verder. Lasnaden gladslijpen (voor zover nodig), antiroest troep erop, voorbalk weer vastlassen, dash eruit en de stukjes bij de veerpoottorens lassen.
Moet lukken om dit binnen twee weken af te hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij Bertje zal de hele voorophanging los moeten om dat te repareren. Zijn daar vervangingsdelen voor te krijgen of is dat een "bouw zelf maar raak" gebeuren?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Anders wordt het zelf maken.
Bij deze 360 is de roest toch vrij lokaal gebleven, kruipend vocht heeft zijn werk gedaan maar er is geen rommel in gekomen. Het blijft dus beperkt tot stripjes lassen.
Ik vond het zelf nog wel meevallen, al hoorde ik afgelopen vrijdag een clublid zeggen dat 'ie vond dat ik een positieve instelling en doorzettingsvermogen had
- V300 register
- Verbannen
-