1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
nou, de halve dag dus "weggegooid" vanwege dat gedoe met de waterpomp, maar gelukkig had ik vanmiddag nog vrij voor wat andere dingen.
dorpel linksachter doorgelast en glad geslepen
plaatje op maat gemaakt en gelast zodat de dorpel bij de wielkast geen 'open einde' meer heeft
voorkant weer teruggebouwd en netjes afgesteld zodat alles symmetrisch is en goed aansluit
de bumper moet nog wel een keer gepoetst worden
en last but not least de andere helft van de grille ontdaan van die vieze stinkende algen
nu alleen de motorkap nog
maar dat krijg ik in m'n eentje niet voor elkaar, dus maar even wachten tot er weer bezoek langskomt

Morgen ga ik de wielkast linksachter af maken: het stukje wielkastrand en nog zo'n "spatplaat" in de wielkast zelf. Is wel te doen.
Daarna maar eens een en ander gaan afwerken! Is het morgen goed weer voor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
mja, misschien dat er nog eens nieuwe op gaan. Heeft nu geen prioriteit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvofiel;219761 schreef :
Morgen ga ik de wielkast linksachter af maken: het stukje wielkastrand en nog zo'n "spatplaat" in de wielkast zelf. Is wel te doen.
ja, dus niet :crazy1:
vanmorgen vol enthousiasme begonnen om de wielkastrand af te maken, maar verder dan dit ben ik niet gekomen;
het lijkt overigens een rechte plaat op de foto, maar er zitten meerdere knikjes en krommingen in zodat het de lijn van de wielkastrand mooi volgt (vandaar ook de zaagsnedes erin)
de slijper kreeg kuren door de hitte en toen ik iets te enthousiast de stekker eruit trok, trok ik het halve stopcontact van de muur af...
tel daarbij op dat het nu al 34 (!!) graden is hier en de conclusie is eenvoudig; ik ga morgen wel verder en ga nu eerst lekker in de tuin zitten (voor de rest van de dag)
het wordt me nu toch echt te gek af hoor... 30 graden is toch wel de grens wat slijpen, lassen e.d. betreft
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;219776 schreef : ik ga morgen wel verder en ga nu eerst lekker in de tuin zitten (voor de rest van de dag)
Met een halve liter voor je neus zeker!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;219776 schreef : ik ga morgen wel verder en ga nu eerst lekker in de tuin zitten (voor de rest van de dag)
Goed plan. Met een koele halve liter voor je neus zeker!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

ik vind het wel jammer hoor, de eindstreep is in zicht en dit kost me wel weer een dag...
dit weekend wilde ik 'm klaar hebben maar dat wordt nog doorwerken
even een lijstje:
- wielkasten voorzijde aan de binnenkant afwerken + nog een plaatje in lassen. De hoeken bij de veerpoten zijn weliswaar gelast, net als de 'hoekjes van lucluc' in het binnenscherm, maar de kenner weet dat die twee stukken niet direct op elkaar aansluiten. Hier zit nog zo'n 4 cm tussen, en ook dat stukje plaat is aan beide kanten roestig. Moet ik dus nog even vervangen. Is alleen van onderaf bereikbaar.
- dorpel + wielkast(rand) linksachter lassen
- => afwerken, net als dorpel rechtsachter
- even zien wat ik nog kan doen met de kriksteun linksvoor; de bodem is prima maar het busje zelf is deels doorgeroest. Moet eigenlijk een nieuw busje op.
- voorbalk verder afwerken
- interieur afwerken
- blower nakijken (hoeft niet voor apk, want werkt op stand 3)
- gordelsluiting achterbank vervangen (is onderweg)
- binnenspiegel plaatsen (is onderweg)
- verlichting checken
- alle stofhoesjes checken op scheuren en beschadigingen
- remmen uitproberen
EDIT
kijk kijk, snelle service van Jack
ik had al een binnenspiegel maar het ijzeren voetje voor op het raam ontbrak. Bovendien kwam ik er achter dat er nog een oud type binnenspiegel op de ruit hoort. Ook de gordelsluiting op de achterbank is van het oude type. Gelukkig had Jack beide nog liggen
(De gordelsluiting is wat grijs geworden maar dat veeg je er zo af)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Verder lijkt het me ook niet makkelijk om zo'n plaatje te maken voor je wielkast rand. Aangezien het ook nog die ronding moet volgen.