1983 360 GLS sedan
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;219205 schreef : Ik vond het zelf nog wel meevallen, al hoorde ik afgelopen vrijdag een clublid zeggen dat 'ie vond dat ik een positieve instelling en doorzettingsvermogen had
Helemaal mee eens!
Heerlijk om het te volgen zo, zeker met al die begeleidende foto's erbij.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik wil per se origineel Volvo spul en Harrie Arendsen heeft erg z'n best gedaan, maar helaas... nergens meer te vinden.
In overleg met hen heb ik v.w.b. de waterpomp dus maar een pakkingset besteld, omdat de pomp zelf nog prima is (stalen schoepenwiel zonder roest of aanslag, geen speling etc.) maar de rubbers zijn uitgedroogd.
Dat is dus opgelost.
Verder de hele dag al aan het rondbellen geweest, maar niets of niemand kan een nieuwe radiateur leveren. Balen, want ik heb echt een nieuwe nodig!
Ik heb nu nog ??n 'mogelijkheid' lopen, anders gaat de huidige radiateur naar een revisiebedrijf en laat ik er een nieuw koelblok in zetten. Met nieuwe radiateurs die niet origineel zijn heb ik namelijk zeer slechte ervaringen (al helemaal met die nieuwe kunststof of aluminium rommel).
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Kwam toen op mij over als een heel goed en betrouwbaar bedrijf, word ook maar door ??n of twee mensen (ben ik even kwijt) gerund.
De eigenaar heeft me destijds een kleine rondleiding gegeven en me verteld wat hij zoal allemaal deed, naast revisie van uiteenlopende soorten radiateurs ook custom made intercoolers, olie koelers ed.
www.hartgers-radiateuren.nl/
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
dan zal ik eerst eens bij Dales in Doetinchem informeren.
Maar bedankt voor het meedenken Wouter! Het zal sowieso revisie worden nu
En dan met een koperen binnenwerk; betere koeling en volgens mij gaat dat nooooit meer kapot
- V300 register
- Verbannen
-
edit; ik heb ze een keer zien meedoen met de molentocht in goes.. met een ak400 ofwel besteleend.. (met luchtkoeling! lol)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Begin volgende week is 'ie klaar. Hij gaat kijken waar het lek zit en dat repareren, mocht het koelblok twijfelachtig zijn wordt die in z'n geheel vervangen.
Een nieuwe radiateur blijkt toch echt niet te vinden! En met gebruikte spullen gaan werken zie ik niet zo zitten
Iig, de dealer belde me vandaag dat de pakking en rubbertjes binnen waren. Ik was de thermostaat vergeten, maar die had 'ie op voorraad. Oorspronkelijk zou er een 87 graden thermostaat in moeten zitten, maar ik heb toch maar voor de 92 graden thermostaat gekozen. Ik blijf toch op benzine rijden en alles wordt nu net wat warmer, misschien toch beter.
Vanmiddag na de koffie het spul weggebracht/opgehaald, en gelijk maar begonnen. Waterpomp was er zo af, daarna op m'n gemakje met een glaasje fris het hele ding schoongeborsteld, weer teruggeplaatst met nieuwe ringen en pakking, en daarna de thermostaat vervangen + alles daar schoongemaakt.
voor
nieuwe spulletjes, en zoals gewoonlijk goedkoper dan bij de doorsnee automaterialenzaak
"werkplek"
stapje voor stapje...
...een schone pomp...
...origineel Volvo....
...zelfs nog de originele pomp (productiejaar '83, zie foto). Reden des te meer om deze te behouden! Ik kon er echt niets aan ontdekken, mooi schoon van binnen, geen speling of rare geluiden, draait mooi soepel... die is nog prima
en weer gemonteerd, piece of cake. Netjes met witte zuurvrije vaseline op de rubbers
thermostaathuis, behoorlijk vies
de oude thermostaat stond op een kiertje en was niet origineel, maar van Calorstat (Frans spul). Nu weer voorzien van origineel Volvo, gelukkig maar
Tja, sorry, maar na wat zeer licht poetswerk (lees: de stoffer er overheen halen) begon de kop weer z? hard te glimmen dat alle foto's overbelicht werden. Dus zet de zonnebril maar even op :yeah:
Morgen de hele dag vrij, dus weer verder met de roest!
Ik heb de zekeringkast en ruitenwissermotor al verwijderd, heb d kabelboom al omgelegd en linksvoor het 'gat' al voorbereid voor een stuk verse zincor plaat
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dat is toch leuk om te horen, bovendien is dit eigenlijk de enige garage waar ik mijn auto's met een gerust hart achter zou laten
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Mocht het je interesseren; als je een compact camera gebruikt voor de foto's zit er waarschijnlijk ook een belichting compensatie functie op waarmee je in stapjes de belichting voor de nog te maken foto kan aanpassen.
Zo kun je hoef je de iso waarde niet verder omlaag te zetten (risico op wazige foto doordat de camera stiekem toch een wat langere sluitertijd gaat hanteren)
Op die manier kun je dan ook bij veel licht/lichtreflectie omstandigheden goed belichte foto's maken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
V.w.b. de flitser; bedankt voor de tip. Maar meestal zet ik gewoon de flits uit