1983 360 GLS sedan
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik bedoelde niet de flitser hoor maar puur de belichtingscompensatie die je vaak in de manuele modus kunt gebruiken, mocht het je leuk lijken kan ik het je wel eens uitleggen als we elkaar weer zien op een evenement.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vanmiddag tussen alle bedrijven door "even" het gat bij de veerpoot linksvoor gelast.
Was best lastig, want ik kon er met de slijper niet bij dus ik moest alles met de plaatschaar doen. Lukt ook wel, maar duurt veel langer en is moeilijker.
M'n vader had begin deze week al een nieuwe gasfles gehaald en aangesloten, ik wilde gaan lassen en dat lukte voor geen meter. Zoeken en zoeken... bleek hij de gastoevoer vergeten te zijn, dus er kwam geen gas bij. Ja... dan wordt het lastig.
Gauw opengedraaid en het stuk plaat vastgezet.
Roest weggeslepen, malletje maken
actie-opstelling
Morgen de andere kant!
Dan zondag verder met de dorpel links, of het afwerken van de voorbalk en terugplaatsen van de 'buitenbalk'. Even zien wat ik eerst ga doen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nog even en dan heb je zoveel skills dat ik de plannen om naar een schadebedrijf te gaan voor de wielkast maar laat voor wat het is en het jou laat doen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ja ik doe het nu wel rustig aan hoor... stukje bij beetje en regelmatig pauzeren. Ik moet m'n handen en armen goed bedekken (verbranding door de lasvlam, mijn linker arm is al verbrand door die lasdag van afgelopen weekend) en dat maakt het extra heet.
Daarom dus ook rustig aan en niet teveel op ??n dag willen doen. Het is maar hobby.
Die automatische laskap is ideaal. De lasbril is niet donker genoeg dus je kunt niet in de vlam kijken, dat kan met de laskap wel. Dan kun je veel gerichter lassen en worden de lasjes ook mooier.
Ik heb vandaag trouwens ook een afspraak gemaakt voor de carburateur. Nieuwe sproeierbuis en naald besteld en als het er is, wordt het gemonteerd (moet behoorlijk nauwkeurig). Nieuwe koelslangen zijn ook besteld.
Dit weekend en komende week het laswerk dus afmaken, daarna is het een kwestie van onderdelen terugschroeven en de puntjes op de i zetten. Schiet lekker op.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;219418 schreef : Daarom dus ook rustig aan en niet teveel op ??n dag willen doen. Het is maar hobby.
Heel goed, dat zeg ik ook met regelmaat.
Ik maak vaak een lijstje met de dingen die ik die dag wil doen, meestal blijven er een aantal dingen ongedaan, nou denk ik dan, volgende keer weer verder.
Dat is nu de hobby eraan, als je klaar bent kan de auto wel weg...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ruim om de roest heen geslepen, binnendorpel is nog goed!
Even voor de zekerheid de vloerbedekking weggehaald, ook aan passagierskant, en op de bodem en langs de dorpel geen spoortje roest te zien. Mooi!
allemaal prima
en dit kost zoooo veel tijd he.....
het mos begint overal al lekker uit te drogen, ook langs alle raamrandjes e.d.
Blaas ik er straks zo vanaf.
Morgen de auto naar buiten en de platen bij de veerpoottorens doorlassen, en het stuk dorpel vastlassen.
Daarna eerst verder met de voorbalk weer terug lassen, zodat ik de voorkant weer kan afbouwen.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Pff, wat een weertje vandaag. Maarja, ik kan toch niet stilzitten dus maar rustig verder gegaan.
allereerst de dorpel gerepareerd en getectyleerd
vervolgens de roest van het linker binnenscherm geslepen
en van het rechter, was kantje boord. Als die nog een tijdje onaangetast was gebleven waren de gaten er in gevallen.
daarna in de teer gezet. Had het idee dat ik een dakdekker was, maar het viel mee. Stinken als een jekko maar beschermen tegen roest doet het!
voorbalk in de epoxy gezet
en geasfalteerd
buitenpaneel van de voorbalk gerepareerd, de onderrand was over een kwart van de lengte verrot
alles goed passend gemaakt, ponsgaatjes geknipt in het buitenpaneel, alles op maat gebogen/gezet e.d.
(en ook het linker steuntje van de voorbalk gelast)
aan de bovenkant vast vastgelast
... en het beestje weer toegedekt
morgen de onderrand van de voorbalk vastlassen, dorpel linksvoor afmaken, linker voorscherm voorzien van een nieuw hoekje en de voorschermen weer terugplaatsen!
Het schiet lekker op

Nu eerst een douche nemen, ik heb vandaag een paar emmers water opgedronken maar ik kan m'n shirt onderhand wel uitwringen
- V300 register
- Verbannen
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Jannick;219451 schreef : Respect!
Inderdaad, respect voor het werk dat je verricht!