show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 21:07 #934104 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Helemaal rond is 'ie ook niet geworden, dat is voor een beginner als ik iets te hoog gegrepen. Maar het is wel een heel eind in de goede richting gelukt!
Eerst het stukje wielkastrand vastgelast, daarna de spatplaat in de wielkast, vervolgens de plaat die ik in de dorpel had gelast netjes op maat geslepen, stukjes ingezaagd, omgebogen tot een randje, en de snedes weer dichtgelast.

Nu nog afwerken :)

[img

[img

[img

motorkap er weer op
[img

[img

[img

[img

interieur helemaal afgebouwd, nu weer compleet op de afdekmatjes na (die onder het dashboard, boven de voeten)
[img

Ik had de printplaat van de tellerset nog vervangen, geen verschil helaas. Nog geen chokelampje... nouja, ligt het iig niet aan de tellerset :)
Daarna nog allerhande dingen afgemonteerd, en een stukje gereden zodat het koelsysteem getest en ontlucht werd. Ging prima!
Ik heb maar een klein stukje gereden i.v.m. oplopende motortemperatuur, maar de auto loopt al een stuk beter dan voorheen. Nog niet helemaal goed, maar de carburateur moet nog afgesteld worden natuurlijk. Bij Slubo hebben ze hem expres rijk afgesteld (naald hoog gedraaid), als ik morgen toe kom aan nog een ritje dan zal ik eens kijken of ik 'm wat kan bijstellen.

Vervolgens de verlichting gecheckt. De achterlichten hadden nog wat werk nodig (contacten schoonmaken, lampjes vervangen).
De koplamp linksvoor deed helemaal niets, nadere inspectie leerde dat de stekker was afgeknipt. Een of andere dropsleutel had de stekker zeker nodig :S
Nou, lamp eraf, glas eraf, reflector eruit, stekker vervangen door die van een slechte koplamp, alles weer teruggebouwd et voila, alle verlichting werkt weer. Zelfs de stekkerdoos van de trekhaak.
Nu is wel de afstelling van de koplamp naar z'n grootje, maar alles is goed gangbaar dus dat is zo weer opgelost.

Morgen nog een dagje doorwerken: ik moet nog een heleboel laswerk afwerken (onderrand voorbalk, dorpels links en rechts, kriksteunen etc.), spiegeltje plaatsen, gordeltje vervangen, tellerkabel vervangen (want de snelheidsmeter werkt ineens niet meer), en nog wat kleine dingetjes.

Zou het allemaal lukken morgen..? Ik ga m'n best doen!

Nog even een interieurfilmpje;
[img

Sorry voor de matige foto's de laatste tijd, de "goede" camera is op vakantie dus ik moet het met de "oude" doen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2013 22:55 #934106 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Het chokelampje kan natuurlijk ook een kapot lampje zijn, maar waar ik meer aan zit te denken, een slecht kontact in de chokekabel. Dit is namelijk een heel simpel stukje metaal aan de kabel wat contact maakt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 09:41 #934107 door 16673-dummy
het lampje is goed, die is al vervangen

zal waarschijnlijk ergens een slecht contact zijn inderdaad. Maar nu eerst het apk-lijstje afwerken, dan kan ik morgen Slubo bellen voor een apk-afspraak :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 20:17 #934116 door 16673-dummy
snelheidsmeter werkte ineens niet meer; de tellerkabel was losgeschoten bij de naaf en was niet meer fris.
Dus een nieuwe gemonteerd, alleen past de meenemer niet goed dus even afwachten of hij werkt...
heb een paar keer iets geremd gisteren, de roest slijt al lekker van de schijven af :)
[img

spiegeltje geplaatst, precies zoals origineel want ik heb de blanke twee componenten lijm gebruikt
[img

toen verder gegaan met de wielkasten; de laatste gaten weggewerkt (lees: nieuwe stukken in gelast) en alles afgewerkt
[img

verder alle kogels, hoesjes, rubbers e.d. ge?nspecteerd. Zag er prima uit, linksvoor is een minimale speling in de fuseekogel te voelen. Zal geen probleem zijn voor de apk, maar voor mij wel een reden om t.z.t. eens de hele voortrein aan te pakken

ook heb ik de gelaste delen van de dorpels in de epoxy gezet, dat was vrij snel droog dus ik kon daarstraks een toefje plamuur opbrengen, zo even opschuren, daarna weer in de primer. Kan dat mooi overnacht drogen en kan het morgenochtend in kleur gespoten worden

tot slot nog een geintje... kopie van kopie van (!) deel III onder de binnenspiegel geplakt, precies zoals hij gezeten heeft :)
[img

[img

dat hoort er toch wel bij vind ik :D

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 20:24 #934117 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
Op de tweede foto lijkt mij dat de binnenspiegel wat aan de lage kant hangt?
Voor m'n gevoel hoort hij hoger te zitten :S

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 21:12 #934118 door 16673-dummy
nee hoor, zit precies goed zo.
de afdruk van het oorspronkelijke voetje was nog zichtbaar, en die zat precies goed. Maar ik ben met je eens dat het lijkt alsof hij laag hangt (komt door de zonneband)

zojuist nog "even" de achterstukken van de dorpels strak gemaakt
[img

[img

... en weer in de primer
[img

[img

het is niet helemaal perfect en dat zal het ook niet worden, maar tot nog toe ben ik zeer tevreden met het resultaat :)

morgen de kleurlak erop en de wielkastrand aan de binnenrand met strijkkit behandelen.
oorspronkelijk was er namelijk een binnenrand en een buitenrand, die ik nu heb vervangen door enkellaags plaatwerk. Geen probleem, want het is goed doorgelast en ook veel dikker dan het originele plaatwerk (1mm), maar ik moet wel even de randjes netjes afwerken natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2013 21:45 #934120 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
ha, dat deel 3 is niet helemaal juist, want je hebt nu het overschrijvingsbewijs gekopieerd. Deel 3 had nog een aanhangsel dat op de voorruit werd geplakt. Daar stond enkel het kenteken en het merk op.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 21:47 #934121 door 16673-dummy
klopt, deel 3 is er al niet meer.
maar kopie deel 3 is een leuke vervanger :)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 22:27 #934122 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1983 360 GLS sedan
euh. als dat kopietje bij die auto hoort kun je er met weinig moeite gewoon die auto mee overschrijven..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2013 08:34 #934123 door 16673-dummy
zoals gezegd is het een kopie van de kopie... vals dus, en duidelijk zichtbaar vals :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC