show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 12:22 #919673
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Tof, hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2013 15:25 #922329
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Auto loopt niet als hij warm is.
Om weer even terug te komen op het steeds slechter lopen naargelang de auto warmer wordt (en dit topic ) Ik heb de bobine (bobine was dat toch he) vervangen door het exemplaar van Alex, Alex bedankt nog!
Verder heb ik de zekeringkast nog even open gehaald, al is het maar om ff te checken. Er missen een paar relais, dit hoort zo neem ik aan?
Verder heb ik de contactpuntjes nog even gecheckt, om het even op foto te hebben. Ik heb hier 0,0 ervaring mee, dus als iemand iets opvallends ziet, ik hoor het graag!
Contactpuntjes zijn denk ik niet overdreven ingebrand, enkel een kring te zien waar ze contact maken. Het is in elk geval nog stukken minder dan in de how to- van Joost :
Wat wel opvallend was toen ik de verdelerkap openmaakte, is dat dat puntje in het midden niet meer op het veertje hing, maar er langs was gevallen. Dit zal wel gebeurd zijn toen ik de verdelerkap er af heb gehaald, maar veel kans zat al een hele tijd niet erg vast meer... Zou dit het probleem kunnen vormen?
Ik hoop dat jullie hier misschien iets mee kunnen...
Om weer even terug te komen op het steeds slechter lopen naargelang de auto warmer wordt (en dit topic ) Ik heb de bobine (bobine was dat toch he) vervangen door het exemplaar van Alex, Alex bedankt nog!
Verder heb ik de zekeringkast nog even open gehaald, al is het maar om ff te checken. Er missen een paar relais, dit hoort zo neem ik aan?
Verder heb ik de contactpuntjes nog even gecheckt, om het even op foto te hebben. Ik heb hier 0,0 ervaring mee, dus als iemand iets opvallends ziet, ik hoor het graag!
Contactpuntjes zijn denk ik niet overdreven ingebrand, enkel een kring te zien waar ze contact maken. Het is in elk geval nog stukken minder dan in de how to- van Joost :
Wat wel opvallend was toen ik de verdelerkap openmaakte, is dat dat puntje in het midden niet meer op het veertje hing, maar er langs was gevallen. Dit zal wel gebeurd zijn toen ik de verdelerkap er af heb gehaald, maar veel kans zat al een hele tijd niet erg vast meer... Zou dit het probleem kunnen vormen?
Ik hoop dat jullie hier misschien iets mee kunnen...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 15:37 #922331
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
dat is sowieso een behoorlijk probleem ja. dat vonkt nu alle kanten op.
mooie foto's! heel duidelijk. Verder zie ik geen rare inbrandverschijnselen oid.
mooie foto's! heel duidelijk. Verder zie ik geen rare inbrandverschijnselen oid.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 16:00 #922334
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
oei, het koolstofstiftje is gebroken.
zet er maar een nieuwe verdelerkap op, wel eerst goed de rotor aandrukken. Echt checken of die diep genoeg aangedrukt zit. Pas daarna de verdelerkap erop. Als de verdelerkap de rotor nog eens moet gaan aandrukken kun je dit soort taferelen krijgen lijkt me
wat zitten er trouwens voor bougiekabels op? Ik zie vreemde witte aanslag op de ene, op de foto. Ook zie ik dat de ene verder op de bougie zit dan de ander. Maken ze wel goed contact?
zet er maar een nieuwe verdelerkap op, wel eerst goed de rotor aandrukken. Echt checken of die diep genoeg aangedrukt zit. Pas daarna de verdelerkap erop. Als de verdelerkap de rotor nog eens moet gaan aandrukken kun je dit soort taferelen krijgen lijkt me
wat zitten er trouwens voor bougiekabels op? Ik zie vreemde witte aanslag op de ene, op de foto. Ook zie ik dat de ene verder op de bougie zit dan de ander. Maken ze wel goed contact?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2013 16:31 #922338
door V300 register
Bedankt voor de hulp!
Verdelerkapje ga ik morgen bestellen, voor een 1.4 kan dat niet veel kosten.
De bougiekabels vielen mij ook al op. De witte aanslag is trouwens blauw. Maar mij lijkt dat dit niet het probleem is, aangezien je dan problemen zou moeten hebben bij warme ?n koude motor, toch :wtf2:
Zou ik die van de 1.7 er niet eens aan kunnen hangen (half jaar oud), om te proberen?
Verdelerkapje ga ik morgen bestellen, voor een 1.4 kan dat niet veel kosten.
De bougiekabels vielen mij ook al op. De witte aanslag is trouwens blauw. Maar mij lijkt dat dit niet het probleem is, aangezien je dan problemen zou moeten hebben bij warme ?n koude motor, toch :wtf2:
Zou ik die van de 1.7 er niet eens aan kunnen hangen (half jaar oud), om te proberen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 17:25 #922342
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
het borgclipje van de contactpunten zit los (even omhoog duwen) maar verder klopt het aardig
je moet even met een sleutel 19 de krukaspoelie verdraaien, er zitten 4 nokjes op de verdeleras die de contactpunten open zetten, als je rustig draait en een zo groot mogelijke lichthoogte hebt dan moet je dat nameten met voelermaatjes. moet 0,4mm zijn en kun je corrigeren door de grondplaat links te verschuiven
heb je een proeflampje? dan kun je ook de timing van de verdeler een heel eind controleren
je moet even met een sleutel 19 de krukaspoelie verdraaien, er zitten 4 nokjes op de verdeleras die de contactpunten open zetten, als je rustig draait en een zo groot mogelijke lichthoogte hebt dan moet je dat nameten met voelermaatjes. moet 0,4mm zijn en kun je corrigeren door de grondplaat links te verschuiven
heb je een proeflampje? dan kun je ook de timing van de verdeler een heel eind controleren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2013 17:58 #922343
door V300 register
Anjo, bedankt!
Ik ga morgen eens proberen met het voelermaatje. Kijken of het klopt.
Een proeflampje heb ik niet. Is dat een beetje makkelijk zelf te maken?
Ik ga morgen eens proberen met het voelermaatje. Kijken of het klopt.
Een proeflampje heb ik niet. Is dat een beetje makkelijk zelf te maken?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 18:16 #922344
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Scheelt echt enorm als je ff foto's maakt van de problemen, veel sneller antwoord doordat het beter te beoordelen is.
Wat is die blauwe meuk op de grondplaat?
Ik zou die contact puntjes r toch ff afhalen en nog ff goed tot glanzend toe recht afschuren met een vijltje en waterproof schuurpapier 2000, of iets in die richting.
Hoort er ook geen viltje op de centrale as, bij de centrale schroef?
Wat is die blauwe meuk op de grondplaat?
Ik zou die contact puntjes r toch ff afhalen en nog ff goed tot glanzend toe recht afschuren met een vijltje en waterproof schuurpapier 2000, of iets in die richting.
Hoort er ook geen viltje op de centrale as, bij de centrale schroef?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2013 18:21 #922345
door V300 register
Wat dat blauwe is, geen idee, maar het zit ook op de bobinekabel en ook wat spetters op het motorblok. Het lijkt wel wat op muurverf...
De contactpuntjes er af halen, daar heb ik niet zo'n vertrouwen in als ik eerlijk ben. Straks krijg ik ze er niet meer goed op :wtf:
De contactpuntjes er af halen, daar heb ik niet zo'n vertrouwen in als ik eerlijk ben. Straks krijg ik ze er niet meer goed op :wtf:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 18:24 #922347
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
loshalen hoeft (nog) niet. Doe eerst maar eens gewoon wat Anjo zegt.
Moderators: Mark Smeets