show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2012 16:20 #919573 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Ik zit echt te twijfelen hoe dit verhaal verder gaat verlopen...
Ze heeft ?cht een berg roest, en zonder 1000-en euro's opknapwerk zal ze in elk geval de volgende apk niet meer halen. Bovendien rijdt ze alleen koud, en heeft ze een aantal elektrische problemen.

Intussen nog wel wat foto's gemaakt:

Echt een mooi autootje met karakter in de sneeuw!

Metallic goud/bruin blijft mooi!

Telefoon nummer uit de goeie oude tijd:

Zelfs een hoefijzer in de grill kon niet voor wat meer geluk zorgen... Helaas...

Het unieke achterklep-omhooghoud-systeem

Qua interieur is ze nog h??l mooi :D

Karakteristieke foto, vind ik dan.

En nee, de kussens waren geen originele optie :P

A lone dog waiting...

Voor de puristen, de hoedenplank is inderdaad van een later bouwjaar:

Het 1.4 liter Renault-motortje.

Met constante ventilator voor motorkoeling

Gelukkig zijn mooie foto's nog wel mogelijk :yesyes: Hoewel het op deze manier toch wel een hele dure blikvanger is...
Nu wordt het kijken wat we gaan doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 16:39 #919574 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Ik weet dat ik tot nu toe altijd positief ben geweest over deze auto, maar, waar zit die roest dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2012 16:41 #919575 door V300 register
Helaas heb ik ook minder mooie foto's...

Roest

De roest en lasplekken (globaal gekeken) die ik op foto kreeg zonder onder de auto te kruipen:

Spatbord rechtsvoor, ik wilde voelen en aan de binnenkant drukte ik zo door de roest heen. De spatborden (binnenpaneel ?n buitenpaneel) zijn sowieso best wel aangetast, vooral het binnenpaneel is niet zoveel meer van over denk ik...

De voorbalk (dat witte is inderdaad plamuur :cry:)

De dorpel is netjes gelast, er zat ook een dikke rode verf op, zelf heb ik er met een spuitbus goudverf over gespoten:

Hier komt de roest alweer door een eerder gelast stuk naar buiten kijken, aan beide achterspatborden:

Onder de motorkap ook nog wat gaten:

Deze was gelast, maar leek niet helemaal afgewerkt, zelf heb ik daar dus ml voor holle ruimtes over gespoten (had ik nog liggen)

Net onder de auto, aan de linkse kant. Er valt bijna een stuk uit, onder het gewicht van de binnenbekleding. De andere fabricagegaten zullen ook wel in behoorlijke staat van ontbinding zijn vermoed ik zo...

Gelaste dorpel:

Rechtsvoor is de dorpel ook gelast, alleen er zit nog een enorm gat. Dit is te zien aan de ML die ik er in heb gespoten en er meteen weer uitliep...

Delen (zoals die ene foto van de dorpel) zijn goed gelast, maar er is nog veel narigheid en veel eerder gelaste stukken moeten ook opnieuw gedaan worden omdat de roest alweer naar buiten komt... Nogmaals, dit is dus wat ik op foto kan zetten zonder een brug of put.

Het is echt een leuke auto, maar hij kent naast een enorm roestprobleem nog tal van elektrische problemen (o.a. benzinemeter, kilometerteller, blower, klok, signaallampjes dashboard, claxon,...), en hij wil niet lopen :cry:

Het is voor mij dus echt twijfelen wat ik ga doen... Voorlopig wellicht schorsen, en dan veel kans verkopen of demonteren denk ik :cry::cry::cry:

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 16:51 #919576 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
hmmm :(

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 16:52 #919577 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
tja, een 343 als pekelauto valt ook niet mee he :)

Maar die plekken stellen niet zoveel voor. Schermen zijn te vervangen, en delen als bodem, dorpels e.d. zijn eenvoudig te lassen. Kost echt de wereld niet.
Overleg eens wat met Erik, misschien voor komende zomer?

En die motor heb je zo weer aan het lopen. Begin er gewoon aan. Haal die carburateur uit elkaar en zet hem met een revisieset weer terug in elkaar.
Daarna kun je eea gaan afstellen. Begin er gewoon aan, als je vastloopt zijn er hier genoeg die je weer op weg kunnen helpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2012 18:49 #919579 door V300 register
Om je op te beuren: ik denk dat mijn daily driver er een stuk slechter aan toe is. Maar ondertussen heb ik er alweer een ton mee gereden. Steeds stukjes lassen, techniek op orde maken (en houden). Het kost mij ook erg veel moeite en tijd, maar ik geniet er ook heel erg van.

Ik ben het overigens met Joost eens: gewoon beginnen en je zal zien dat je met wat hulp hier en daar een prima karretje hebt. Je moet alleen geen nieuwe auto verwachten.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-12-2012 20:15 #919580 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Tsja ik denk dat ik het eerder heb gezegd, maar een 343 als pekelbak is geen doen.. Zeker als je er zelf weinig aan kunt doen. Dan is een goedkope 440 handbak veel slimmer, die je na 2 apk'tjes weg doet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2012 22:01 #919581 door V300 register
Het zou schelen als ik de kans had gehad om enigszins door de pekel te rijden, maar nu is het echt geen pekelbak :(

Ik verwacht geen nieuwe auto, maar dit is toch wel het andere uiterste eigenlijk... Zoals de 340 GLE alles in nieuwstaat brengen hoeft niet, maar aan deze 343 lijkt alles toch best wel versleten te zijn :cry:

Ik zit echt te twijfelen wat te doen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2012 22:40 #919582 door V300 register
Ik zou het heel pragmatisch oplossen: 't is een pekelbak dus dan maar even niet naar het plaatwerk kijken. Dat is ??n.

Verder zul je toch echt moeten gaan doen wat in je andere 343-problementopic al is gezegd: bij het begin beginnen. Volgens mij was een van de belangrijkste veroorzakers van de problemen het ontbreken van de slang met restrictie. Zonder dat loopt de motor inderdaad voor geen meter.

Voor alle andere elektrische gremlins: multimeter pakken. Gezien de staat van de radiobedrading lijkt me dat geen overbodige luxe.

Succes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 11:24 #919672 door V300 register
Model

Net zoals de 340 GLE , heb ik nu ook de 343 DL in model nagebouwd. Iets vooruitlopend op de feiten voor wat accessoires betreft :D Het geen dat nog mist zijn schapenvachten op de voorstoelen. Deze heb ik wel liggen voor de echte 343, maar in model heb ik geen idee wat ik kan gebruiken om het na te maken...

Er komt nog wel iets rond zoals bij het model van de GLE, of samen op een houten plaatje of zo. Het mooiste zou natuurlijk een mini-vitrine zijn voor op de kast of zo ;D

Alvast excuses voor de kwaliteit. Momenteel heb ik alleen mijn gsm om foto's te maken...

Naast mijn knikhondje ook de singels YMCA (Village People) en Denis (Blondie) uit 1978 op de hoedenplank

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC