show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 16:22 #632403 door V300 register
Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic is gemaakt door V300 register
Volvo 343 DL Special Variomatic

Omdat de Millionaire 's winters en bij slecht weer binnen mag slapen, heb ik dagelijks vervoer nodig. Als Volvo 340 liefhebber m?et je wel bijna ooit in je leven een variomatic gereden hebben, dus die keuze was snel gemaakt.
Nu was de carrosserie-keuze ook niet echt moeilijk, want een sedan heb ik al, en een 5-deurs vind ik niet echt mooi. Dan blijft een 3-deurs over. Toen had ik het daar met Erik over, en bleek dat hij nog een mooie '78-er had staan. Eigenlijk wilde ik liever een mkIII model, i.v.m. onderhoud, dus even over nagedacht, en nu een paar maanden later staat er een oud neusje voor de deur :D

Foto's

Het blijft toch mooi, zo'n oud neusje :yesyes:

Achterlicht, wordt aan gewerkt ;)

De stofzuiger staat al klaar!

Zoek de fout:

Het autootje is echt leuk! Hoewel er natuurlijk altijd wel wat kleinigheden zijn na 2 jaar stilstand:
-cosmetische dingen
-km teller werkt ineens niet meer
-brandstofmeter werkt niet
-Ik kan starten in Neutraal, maar ook wegrijden :wtf2:
-de motor slaat af bij stilstaan
-op de snelweg deed zich ineens een probleem voor dat de auto enorm begon te bokken en stoten. Dit bleef zo de hele tijd. Eerst boven de 100km/h daarna naar de 70km/h, en op het laatst al bij 50-60km/h. Als ik dan langzamer ging (soms tot stilstand, dan sloeg de motor af, en na het moeizaam starten, ging het weer even goed.

Om maar meteen met een vraag te beginnen dan: die laatste 3 punten, is dat iets simpels of denken jullie dat ik de auto beter naar de garage kan brengen (die er overigens wel veel verstand van heeft)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 16:31 #918687 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
De fout is volgens mij het ovale 3e remlicht :D
Woorden maken met je kenteken levert ook leuke dingen op: Daf 340 Kraakt ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 16:42 #918688 door V300 register
Leuk kleurtje, Beetje flip-flop. Het stuur hoort dat in deze wagen. Lijkt meer mk2/3. Al zou ik niet weten wat er dan in een 343 hoort?

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 16:53 #918689 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Carb. eens schoonmaken, ontsteking puntjes schoonmaken, e.d. onderhoud eens plegen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 18:20 #918692 door V300 register

RubenJ;208829 schreef : De fout is volgens mij het ovale 3e remlicht :D
Woorden maken met je kenteken levert ook leuke dingen op: Daf 340 Kraakt ;)

Echt wel! Dat is het eerste wat ik er uit gemikt heb. Dat ding was van de achterkant lelijk, en in de binnenspiegel zag je niks anders :hmmz:

vincentengel1990;208830 schreef : Leuk kleurtje, Beetje flip-flop. Het stuur hoort dat in deze wagen. Lijkt meer mk2/3. Al zou ik niet weten wat er dan in een 343 hoort?

Het is inderdaad een mooi kleurtje :D
Het stuur hoort er in (vanaf modeljaar 1979), maar ik ga er een Volvo 66 stuur inzetten. Dit zat ook in de 343 tot en met modeljaar 1978. Ik vind dat gewoon mooier :yesyes:

Alex;208831 schreef : Carb. eens schoonmaken, ontsteking puntjes schoonmaken, e.d. onderhoud eens plegen.

De auto heeft net een grote beurt gehad van Erik, en de contactpuntjes zijn ook gedaan (daarom startte hij vorige week niet, voor de Facebookers). De carburateur blijft dan over.

Na 20 liter euro 95 in Landhorst, heb ik er hier nog 25 liter euro 98 van BP ingedaan. Toen ik wegreed bij het tankstation startte hij nog slecht, maar na een halve kilometer begon de auto steeds beter te rijden. Na een kilometer trok hij zelfs duidelijk beter op, en van schokken heb ik niks meer gemerkt! Misschien dat er gewoon per se euro 98 in moet dan?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 18:42 #918693 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
dat zowieso bij een '78er.. carbarateur degelijk reviseren kan ook nooit kwaad natuurlijk, zeker niet als je een betrouwbaar vervoersmiddel wilt hebben:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 18:50 #918694 door V300 register

AvdAkker;208835 schreef : dat zowieso bij een '78er.. carbarateur degelijk reviseren kan ook nooit kwaad natuurlijk, zeker niet als je een betrouwbaar vervoersmiddel wilt hebben:)

Dat is ook wel een goeie tip! Zou er ook een carburateur van een later type 340 op kunnen? Dan kan ik namelijk rijden onder het (laten) reviseren.

Ik had in eerste instantie 95 gebruikt, omdat Erik dat ook altijd gebruikte en omdat er niks anders te krijgen was in Landhorst bij de pomp (liever 95 dan diesel :+) Nu zit er half 95 half 98 in, en een kwak loodvervanger ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 18:59 #918695 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
met een functionele revisie van de carburateur ben je binnen 45min klaar:D is makkelijk in een middagje te doen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 19:13 #918696 door V300 register
Vind het persoonlijk wel een beetje zonde om deze, in relatief goede staat verkerende 343 wel door de pekel te laten rijden..., mijn 343 heeft nog nooit pekel gezien in z'n bestaan en staat sinds vorige week weer lekker binnen gedurende de hele winter. Maar das ieder voor zich natuurlijk, ook wel goed dat deze tenminste een goede eigenaar krijgt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 19:34 #918697 door V300 register

AvdAkker;208837 schreef : met een functionele revisie van de carburateur ben je binnen 45min klaar:D is makkelijk in een middagje te doen

Als je er ervaring mee hebt wel, maar ik zie het zomaar gebeuren dat het mij als carburateur noob niet lukt :crazy1:

Steven1;208838 schreef : Vind het persoonlijk wel een beetje zonde om deze, in relatief goede staat verkerende 343 wel door de pekel te laten rijden..., mijn 343 heeft nog nooit pekel gezien in z'n bestaan en staat sinds vorige week weer lekker binnen gedurende de hele winter. Maar das ieder voor zich natuurlijk, ook wel goed dat deze tenminste een goede eigenaar krijgt.

Enerzijds is het zonde misschien, anderzijds stond de 343 afgelopen 2 jaar in de modder tussen de bomen waar hij ook steeds slechter van werd. Bovendien, met een Mike Sander vet behandeling kun je veel ellende voorkomen, en voor de rest hebben ze een lasapparaat uitgevonden. Roestvrij is de auto toch niet meer, en cosmetisch in echt goed staat gaat ook niet meer lukken, dus dan kun je er maar beter zo lang en veel mogelijk plezier van hebben vind ik :yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC