Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;208950 schreef : je moet een radio hebben met zo'n front met afgeronde hoeken.
zie topic originele volvo radio's!
zet deze 2 (vooral de CR-3042) daar ook gelijk bij, heb je er nog meer plaatjes van?
Ik heb er niet meer foto's van, maar die kan ik natuurlijk maken

Persoonlijk vind ik hem er wel leuk uitzien, maar je kunt er zo weinig mee...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
General Custom;208914 schreef : ok, dat begrijp ik nu, bedankt! Maar dan komt het volgende natuurlijk: kunnen contactpuntjes zo hard slijten met een kapotte condensator dat je het na 20km al z??r goed merkt aan het bokken en stoten van de auto?
Bij een paar keer ronddraaien kan het al mis zijn...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De toestand van de puntjes kun je eenvoudig bekijken door de verdelerkap even los te halen. Zie mijn how-to topic 'Contactpunten vervangen" voor foto's van (beginnend) ingebrande contactpunten.Als de contactpunten nog als nieuw zijn, zou ik van de condensator afblijven. Nieuwe condensatoren zijn van veel mindere kwaliteit dan de ouderwetse, zo heb ik al eens gehoord van een gerespecteerd clublid. Daarvoor hanteer ik dus maar het credo "if it ain't broken, don't fix it".
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
123 ignition?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Eerst maar eens alles goed in orde krijgen.
Terug naar de kern.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;208963 schreef : Als de contactpunten nog als nieuw zijn, zou ik van de condensator afblijven. Nieuwe condensatoren zijn van veel mindere kwaliteit dan de ouderwetse, zo heb ik al eens gehoord van een gerespecteerd clublid. Daarvoor hanteer ik dus maar het credo "if it ain't broken, don't fix it".
yep.. meeste gezeur met condensatoren heb ik tot nu toe gehad met vers gemonteerde nieuwe exemplaren. :crazy1:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Constant-CO was ik ook gauw mee klaar trouwens, heb er toen een DIR109 op geschroefd van een B14.4E; dat heeft natuurlijk af en toe een bokje met de .1E ontsteking en andere voorpijp/spruitstukken etc maar het liep nu ook weer niet zo heel slecht; was iig een heel stuk betrouwbaarder.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;208966 schreef : je moet de juiste condensator op de juiste plek gebruiken. in een ander topic had ik ook gevraagd naar de specificaties. Er is gegarandeerd een betere dan je ooit kon krijgen vroeger, maar dat ze tegenwoordig als vervanger troep verkopen verbaasd me niks.
123 ignition?
En kwam in dat topic een antwoord naar de specs van de condensator? Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Rens340;209005 schreef : En kwam in dat topic een antwoord naar de specs van de condensator? Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.
een paar verschillende.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6845
dus, hierbij een uitgestelde conclusie: een mooie film-cap moet het zeker doen, maar dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=2880 bijvoorbeeld ook.
laat je dus niet belazeren met een dure nepperd.
EDIT: kun je een foto maken van de contactpuntjes, de staat ervan?
- V300 register
- Verbannen
-
dat zou wel eens een hele mooie vervanger kunnen zijn.
Er zijn er nog een paar op farnell die goed passen qua specs, en ook goedkoper zijn. Maar die zitten wel in USA voorraad, en dan betaal je 25? per order om het naar NL te halen.
nl.farnell.com/cornell-dubilier/dme6p27k...27uf-630v/dp/1265268
nl.farnell.com/vishay-sprague/6psp25/cap...25uf-600v/dp/4619663