Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
- Mark Smeets
- Moderator
-
Alex;210255 schreef : Niks, en daar betaal je dan ook nog voor.
haha moest meteen aan dit filmpje denken! :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;210226 schreef : maak dan gelijk die verdeleras even schoon + invetten, zit een hoop zooi op.
Bij de dealer kun je nog het stofkapje bestellen voor onder de verdelerkap, zou ik wel even doen anders komt het slijpsel van de verdelerkap bij je contactpuntjes terecht.
Een stofkapje heb ik, alleen om de zaak op foto te zetten is dat ding niet erg handig natuurlijk

Wouter;210229 schreef : haha wow dat is een maximale opening van... 0,1 mm ofzo?
dat hoort dus inderdaad ongeveer 4x zoveel te zijn
?berhaupt nog een wonder dat die motor liep!
Die bougies moet je trouwens ook gewoon vervangen. Vieze oude champion meuk. Dit blokje wordt denk ik heel blij van een vers setje NGK BP5E met 0,7 mm elektrodenafstand.
zo te zien hangt er nog een hoop zooi aan van een verleden van oliestook of veel te rijke verbranding.
Ik stond er eigenlijk ook van te kijken dat er zoveel zooi op zat. Erik heeft er als het goed is nieuwe bougies ingezet... Is zoveel aanslag mogelijk met 50km rijden?
Lucluc;210252 schreef : Dan vraag ik me nu af wat die garage opnieuw heeft afgesteld
Enkel de carburateur, zodat de auto op eigen kracht naar huis kon i.p.v. slepen... Koud reed hij zelfs best redelijk.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ze hebben toen niks gevonden. Ik kon toen kiezen om het helemaal uit te laten zoeken tegen uurtarief (tot nu toe was het gratis), maar het advies was om eerst terug te gaan naar de verkoper om verhaal te halen...
Omdat de auto er (naast motorisch) vooral qua roest, maar ook qua elektronica, best wel slecht aan toe is, heb ik besloten om het niet helemaal door de garage uit te laten zoeken. Dan wordt het allemaal best wel duur voor een auto waarvan de kans er goed in zit dat hij toch weg moet.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Knap.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;210268 schreef : Waarom moet de auto weer weg?
Dat ligt er een beetje aan, het is niet zeker dat hij weg moet, maar als deze auto zoveel storingen blijft vertonen... Ik twijfel een beetje, want echt veel vertrouwen heb ik niet meer in de 343, maar het is natuurlijk wel een gaaf ding :yesyes: En voor die ?35 verzekering per maand vallen de kosten dan ook wel weer mee...
powerflux;210269 schreef : De garage heeft dus de carburateur zo fout ingesteld dat hij ondanks dat je ontsteking geen timing meer heeft alsnog loopt.
Knap.
Zoiets ja... Ik ben benieuwd wat hij doet als de contactpunten straks goed staan.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;210270 schreef : Dat ligt er een beetje aan, het is niet zeker dat hij weg moet, maar als deze auto zoveel storingen blijft vertonen... Ik twijfel een beetje, want echt veel vertrouwen heb ik niet meer in de 343, maar het is natuurlijk wel een gaaf ding :yesyes: En voor die ?35 verzekering per maand vallen de kosten dan ook wel weer mee...
Zoiets ja... Ik ben benieuwd wat hij doet als de contactpunten straks goed staan.
Gewoon doorgaan. Er zijn op dit forum veel voorbeelden (waaronder ikzelf) van mensen totaal in paniek omdat hun autotje onverklaarbaar vreemd doet, het probleem gevonden wordt en ze vervolgens elke keer opnieuw melden hoe fijne wagentjes die 300's toch zijn omdat ze zo simpel zijn

Roest is een ander verhaal, al is dat ook oplosbaar als je voor roestvrij wil gaan. Maar, een winterauto elke keer een beetje oplappen vind ik zelf geen schande. Elk jaar komt er een gaatje bij, en worden er twee andere gaatjes gefixt. Netto gaat de auto er op vooruit.
35,- in de maand kan nog minder als het om de vaste lasten gaat: OVHV.nl
Toplui. ik kan ze op zondagmiddag bellen en dan krijg ik de secretaris zelf aan de lijn
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;210271 schreef : Gewoon doorgaan. Er zijn op dit forum veel voorbeelden (waaronder ikzelf) van mensen totaal in paniek omdat hun autotje onverklaarbaar vreemd doet, het probleem gevonden wordt en ze vervolgens elke keer opnieuw melden hoe fijne wagentjes die 300's toch zijn omdat ze zo simpel zijn
Neemt niet weg dat als je je niet goed voelt over de aanschaf dat je dan best wat kunt regelen.
Roest is een ander verhaal, al is dat ook oplosbaar als je voor roestvrij wil gaan. Maar, een winterauto elke keer een beetje oplappen vind ik zelf geen schande. Elk jaar komt er een gaatje bij, en worden er twee andere gaatjes gefixt. Netto gaat de auto er op vooruit.
Zoiets zal het met deze auto ook wel worden denk ik

powerflux;210271 schreef : 35,- in de maand kan nog minder als het om de vaste lasten gaat: OVHV.nl
Toplui. ik kan ze op zondagmiddag bellen en dan krijg ik de secretaris zelf aan de lijn
Dat is echt vervelend bij de verzekeringen, voor een oldtimerverzekering moet je 23 jaar of ouder zijn... Niemand wil een 20-jarige als ik. Dan wordt het vanzelf een WA, waarvoor de leeftijd van de auto dan weer moeilijk is omdat veel verzekeraars voor auto's vanaf 25 jaar oud enkel oldtimer/youngtimer verzekeringen aanbieden :hmmz:
Ik snap wel dat ze bang zijn voor jongeren die niet kunnen rijden, maar een 50pk automaat is geloof ik toch niet echt een racebak :+
Maarja, over verzekeringsfrustraties kan ik nog wel een heel topic vol typen :+
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;210272 schreef : Zoiets zal het met deze auto ook wel worden denk ik
Dat is echt vervelend bij de verzekeringen, voor een oldtimerverzekering moet je 23 jaar of ouder zijn... Niemand wil een 20-jarige als ik. Dan wordt het vanzelf een WA, waarvoor de leeftijd van de auto dan weer moeilijk is omdat veel verzekeraars voor auto's vanaf 25 jaar oud enkel oldtimer/youngtimer verzekeringen aanbieden :hmmz:
Ik snap wel dat ze bang zijn voor jongeren die niet kunnen rijden, maar een 50pk automaat is geloof ik toch niet echt een racebak :+
Maarja, over verzekeringsfrustraties kan ik nog wel een heel topic vol typen :+
leeftijdsdiscriminatie mag niet. ovhv doet er ook netjes niet aan. sorry voor alle reclame, maar ik ben echt tevreden.
ovhv.nl/verzekeringen/oldtimerverzekering
mijn eerste verzekeraar (europeesche) wilde mij ook eerst weigeren. even erop gewezen dat dat niet mag en toen was er ineens geen issue meer.
bellen of mailen dus, en anders overstappen. 35,- in de maand is zonde als het ook 35,- voor een half jaar kan zijn.