show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2012 20:06 #918762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

powerflux;208881 schreef : Ik zou de contactpuntjes en condensator gewoon vervangen zonder te kijken, kan iig geen kwaad :)


De contactpuntjes zijn door Erik gedaan, dus dan zal ik de condensator nog een keer doen ;)
Een flesje carburateur reiniger gaat er denk ik ook een keer doorheen. Kan nooit kwaad lijkt me

Maurits Cassee;208883 schreef : Graag! Volgende sleuteldag/ALV lijkt me mooi, anders zonde van de verzendkosten :yesyes:
Bladel ligt nou niet echt om de hoek...


Dat is prima!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2012 20:18 #918766 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
als de condensator zijn werk niet meer goed doet, kun je de puntjes ook wel weer vernieuwen hoor :)

leuke auto! Veel plezier ermee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2012 20:35 #918767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Wat dient die condensator eigenlijk precies voor?
De contactpuntjes voor het om de beurt doorgeven van de stroom naar de bougies toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2012 20:38 #918768 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Eigenlijk dempt de condensator de vonk tussen de puntjes, zodat deze minder snel inbranden. De puntjes zelf bepalen inderdaad wanneer deze vonk naar een bougie gaat (en hoe lang dit duurt).

Over veel schakelaars in gebruikerselectronica, en al helemaal in de industrie, zit ook een zgn "ontstoorcondensator"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2012 20:48 #918769 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

powerflux;208913 schreef : Eigenlijk dempt de condensator de vonk tussen de puntjes, zodat deze minder snel inbranden. Over veel schakelaars in gebruikerselectronica, en al helemaal in de industrie, zit ook een zgn "ontstoorcondensator"


ok, dat begrijp ik nu, bedankt! Maar dan komt het volgende natuurlijk: kunnen contactpuntjes zo hard slijten met een kapotte condensator dat je het na 20km al z??r goed merkt aan het bokken en stoten van de auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2012 20:55 #918770 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
20 km is wel weinig. De posts in dit topic zijn zeer interessant, er staat ook een goede uitleg tussen.

forum.hobbyist.nl/discussion/1326/r50-vo...ieuwe-condensator/p1

Het hoeft natuurlijk niet de reden bij jou te zijn, maar het hoort wel bij het onderhoud!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-12-2012 21:55 #918774 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Een middagje naar Anjo en hij loopt weer super ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2012 22:58 #918776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

powerflux;208915 schreef : 20 km is wel weinig. De posts in dit topic zijn zeer interessant, er staat ook een goede uitleg tussen.

forum.hobbyist.nl/discussion/1326/r50-vo...ieuwe-condensator/p1

Het hoeft natuurlijk niet de reden bij jou te zijn, maar het hoort wel bij het onderhoud!


Bedankt! Nu snap ik het principe een beetje ;)
Maar zou het misschien niet handig zijn om meteen een Renix in te bouwen van een later model? Of houdt dat meer werk in dan het in eerste instantie lijkt?

v0lv0freak;208919 schreef : Een middagje naar Anjo en hij loopt weer super ;)


Dan moet je natuurlijk wel bij Anjo komen :wtf2: Ik denk dat het een middagje garage zal worden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2012 17:15 #918804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Vandaag was het geen weer om ?cht aan de auto te hobbyen, maar het interieur gaat prima! Om zo bij het volgende probleem te komen... De radio past niet.

Ik heb nog een paar leuke liggen, onder andere:

De oude uit de Millionaire:


Deze uit een sloper:


Alleen, ze passen beiden niet :hmmz2:
Zijn er ook DIN-adapters gemaakt voor de Volvo 343? Of moet ik echt op zoek naar een radio uit die tijd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2012 19:42 #918805 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
je moet een radio hebben met zo'n front met afgeronde hoeken.
zie topic originele volvo radio's!

zet deze 2 (vooral de CR-3042) daar ook gelijk bij, heb je er nog meer plaatjes van?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD