Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;208881 schreef : Ik zou de contactpuntjes en condensator gewoon vervangen zonder te kijken, kan iig geen kwaad
De contactpuntjes zijn door Erik gedaan, dus dan zal ik de condensator nog een keer doen

Een flesje carburateur reiniger gaat er denk ik ook een keer doorheen. Kan nooit kwaad lijkt me
Maurits Cassee;208883 schreef : Graag! Volgende sleuteldag/ALV lijkt me mooi, anders zonde van de verzendkosten :yesyes:
Bladel ligt nou niet echt om de hoek...
Dat is prima!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

leuke auto! Veel plezier ermee
- V300 register
- Verbannen
-
De contactpuntjes voor het om de beurt doorgeven van de stroom naar de bougies toch?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Over veel schakelaars in gebruikerselectronica, en al helemaal in de industrie, zit ook een zgn "ontstoorcondensator"
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;208913 schreef : Eigenlijk dempt de condensator de vonk tussen de puntjes, zodat deze minder snel inbranden. Over veel schakelaars in gebruikerselectronica, en al helemaal in de industrie, zit ook een zgn "ontstoorcondensator"
ok, dat begrijp ik nu, bedankt! Maar dan komt het volgende natuurlijk: kunnen contactpuntjes zo hard slijten met een kapotte condensator dat je het na 20km al z??r goed merkt aan het bokken en stoten van de auto?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
forum.hobbyist.nl/discussion/1326/r50-vo...ieuwe-condensator/p1
Het hoeft natuurlijk niet de reden bij jou te zijn, maar het hoort wel bij het onderhoud!
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;208915 schreef : 20 km is wel weinig. De posts in dit topic zijn zeer interessant, er staat ook een goede uitleg tussen.
forum.hobbyist.nl/discussion/1326/r50-vo...ieuwe-condensator/p1
Het hoeft natuurlijk niet de reden bij jou te zijn, maar het hoort wel bij het onderhoud!
Bedankt! Nu snap ik het principe een beetje

Maar zou het misschien niet handig zijn om meteen een Renix in te bouwen van een later model? Of houdt dat meer werk in dan het in eerste instantie lijkt?
v0lv0freak;208919 schreef : Een middagje naar Anjo en hij loopt weer super
Dan moet je natuurlijk wel bij Anjo komen :wtf2: Ik denk dat het een middagje garage zal worden...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb nog een paar leuke liggen, onder andere:
De oude uit de Millionaire:
Deze uit een sloper:
Alleen, ze passen beiden niet :hmmz2:
Zijn er ook DIN-adapters gemaakt voor de Volvo 343? Of moet ik echt op zoek naar een radio uit die tijd?
- V300 register
- Verbannen
-
zie topic originele volvo radio's!
zet deze 2 (vooral de CR-3042) daar ook gelijk bij, heb je er nog meer plaatjes van?