show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2013 16:10 #934367 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL

AvdAkker;220077 schreef : Tips: Haynes weggooien


wanneer komt het Van den Akker werkplaatshandboek uit?

zou ik direct kopen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2013 16:14 #934368 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Heb je stiekem je post aangepast of heb ik compleet over het Solex regeltje heen gelezen:+

7mm geld iig voor de Weber 32 DIR, voor de Solex van de B14.3E is het inderdaad anders:
vlotterdeksel op zijn kop houden, z?nder pakking! vlotterhoogte is 22,7mm van vlotterdeksel tot het hart van de vlotter

komt doordat de vlotter niet vlak is op het punt waar je kan meten, ik zou zelf het dikste punt van de vlotter nemen; die maat /2 en dat haal je van 22,7 af; dan weet je de afstand van de onderkant van de vlotter tot de vlotterdeksel en stel je hem op dezelfde manier als de Weber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2013 17:53 #934377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Post niet aangepast, zal het in vervolg iets duidelijk erbij zetten (dikgedrukt ofzo :woops:).
Verklaard waarschijnlijk wel dat de auto instant verzuipt - de benzine vloog in het rond :snif:...
De 'haal 1/2 van de dikte van de vlotter eraf'-methode had ik ook al aan gedacht, maar gezien de ongelijke vorm is het lastig de vlotter goed op te meten (omtrek lukt niet ivm 'armpje'). Iemand ervaring met een B14.3E (dus met Solex) en het afstellen ervan? Anders vanavond maar eens wat proberen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2013 18:19 #934381 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
ja ik heb er wel ervaring mee, maar Eindhoven is nu niet echt om de hoek zeg maar

als je een schuifmaat hebt kun je wel vrij eenvoudig de diameter opmeten;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2013 20:23 #934411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
zou in dit geval gewoon de werkplaatsprocedure aanhouden. Het is een kunststof vlotter met een plastic pikkeltje in het midden aan de zijkant. daar kun je prima meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2013 11:59 #934431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Ik had nog geen schuifmaat in bezit, maar de Lidl heeft m (vanaf vandaag) in de aanbieding :D. Scheelt wel een heel stuk, want zo is het vrij makkelijk meten, inderdaad vanaf het puntje in het midden.
Nu loopt ie stationair wel, alleen soms wat moeite met starten. Gas geven resulteerde in heel moeilijke loop en meestal afslaan. Op het einde hoorde ik bij stationair lopen een soort sissend geluid :S. Nog eens gestart en inderdaad, geluid was duidelijk hoorbaar..
Voordat ik zelf aan alle slangen ga trekken / controleren, iemand idee?n welke ik het beste als eerste kan controleren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2013 15:12 #934434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
De slang bij het spruitstuk losgemaakt en in geblazen. Hij leek bij te carterontluchting te ontsnappen (deze gaat ook wel erg makkelijk los). Vinger op de carterontluchting houden leverde flink wat meer druk op..
Edit: onduidelijk en niet logisch...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2013 16:07 #934437 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
ah, dan lijkt het alsof je restrictie ontbreekt. Vaak voorkomende beginnersfout als iemand slangen gaat vervangen zonder goed op te letten ...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2013 16:26 #934440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Ok, even opnieuw geprobeerd:
Stukje waar restrictie in zit merk ik duidelijk dat ik weerstand heb en zit ook een harde 'bobbel' in het slangetje; restrictie zit er dus nog in..
Heb op verschillende slangen geblazen, ze lijken nog wel luchtdicht (blazen + vinger op uiteinde = rooie kop , blazen richting rembekrachtiger = rooie kop, etc.)
Starten met choke lijkt bijna niet te lukken, zonder choke na een paar keer slaat hij wel aan. Sissen is wel duidelijk hoorbaar, maar kan het niet precies lokaliseren (slaat vrij snel af), maar lijkt rond de carb vandaan te komen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2013 16:54 #934442 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Heb je al eens met remmenreiniger/starter pilot rond de voet van de carburateur gespoten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD