show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 10:40 #934128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Zo, veel te lang niet meer gereageerd op het forum :woops:.
In de tussentijd probleemloos rondgereden en de CVT afgesteld - dank voor de goede uitleg :worship:.
Edit: en bijna vergeten, hij is 31 jaar geworden. Voor zijn verjaardag wilde hij graag een hoedenplank en die heeft hij dan ook gekregen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 10:54 #934129 door V300 register
Maar... Nu dat toch een probleem.. :snif:
Na ruim anderhalve week te hebben stilgestaan, een kort stukje naar de supermarkt gereden (bbq: veel boodschappen, bier etc, dus toch maar de auto gepakt). Op de terugweg (amper van de parkeerplaats af) viel hij uit. Opnieuw proberen te starten, maar wilde niet echt.. Benzinegeur, dus ik dacht dat hij verzopen was, dus teruggeduwd naar parkeerplaats en volgende ochtend opnieuw proberen. Sloeg wel aan, maar zodra ik het gas aanraakte was het meteen stop... Iemand bereid gevonden ons naar mijn flat te slepen, zodat ik wat beter onder de kap kan duiken (en geen parkeergeld hoef te betalen).
Ontsteking nagekeken, bougies zijn zwart (dus verzopen en/of te rijk mengsel), met oude bougies geprobeerd, eveneens stationair gaat wel (na een paar keer proberen, zonder choke), maar gas aanraken is direct uitvallen.
Mijn schatting is (vuil in) de carburateur, dus deze eruit gehaald en van buiten schoongemaakt. De slangen vanaf de pomp (kvs neem ik aan) zaten vol met prut, deze ook zo goed mogelijk leeggehaald. De carb zelf zit de deksel muurvast, omdat ik geen pakking in de buurt heb voorlopig maar even zo gelaten. Met wasbenzine de hele boel uitgespoeld en nog maar eens proberen. Zelfde probleem, gas aanraken is uitvallen.
Gezien de staat van de carb dus maar een revisiesetje kopen carb opknappen. Zijn er eventueel nog zaken die ik over het hoofd zie? Neem aan dat het niet de brandstofpomp is, want dan zou hij nadat de carb eruit is geweest ook niet meer stationair lopen (?)..

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2013 11:02 #934130 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
zit de CO-schroef er nog in? Standaardinstelling is 2,5 slag vanaf dicht.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2013 11:52 #934132 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Vlotter testen; als ie koud is start ie wel en als ie warm is doet ie niet of nauwelijks meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2013 11:07 #934206 door V300 register
Wederom gestart (met klein beetje moeite) en kon nu wel gasgeven :hmmz2:.
Liep erg stoterig, met choke werd het al een stuk minder. Eerst even warm laten worden en daarna straat op en neer gereden, bij gasgeven schokte hij soms flink, soms ging het wel gewoon goed...
Warm of koud starten lijkt niet zo'n verschil in te zitten..
CO-schroef zit er nog in, deze heb ik helemaal dicht gedraaid en weer 2,5 slag open, kwam op dezelfde positie uit.
Vanochtend bougies vervangen en met choke gestart, sloeg in ??n keer aan. Loopt niet 100% lekker. Gasgeven (stilstaand) verschilde, soms schokkerig tot bijna uitvallen, soms wel gewone reactie (omhoog in toeren).. De uitlaat klinkt wel wat 'plofferig' als hij slechter loopt. Weet niet zo goed waar het in zit :S..?
Verder lijkt de rembekrachtiger niet te werken (rem 'zakt' niet na starten). Pompend of hard remmen lijkt weinig invloed op het toerental te hebben, de bergrem eveneens, dus een vacuumprobleem lijkt mij niet zo snel aan de orde?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2013 12:05 #934208 door V300 register
of juist wel! want als de rembekrachtiger niet goed werkt kan dat komen doordat de leiding valse lucht pakt......

dus even alle vacuumslangen nalopen en zonodig vervangen. Let op, er zit 1 slang in de motorruimte waar een restrictie in zit. deze restrictie is ook belangrijk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2013 15:03 #934294 door V300 register
Revisiesetje is in ieder geval aangekomen, dus nu even 'puzzelen' waar alle rubbertjes en ringetjes naar toe moeten :groovy:.
Luchtfilter ook vernieuwd. Starten ging weer iets lastiger :S en liep niet echt lekker. Contactpuntafstand stond nog goed en bougiekabels eraf halen levert duidelijk andere motorloop op, dus het lijkt niet in de ontsteking te zitten.. Na de revisie vd carb maar kijken of het beter gaat..
Wat betreft vacuum zien de slangen er nog goed uit, maar nog geen tijd gehad om ze te testen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2013 14:41 #934362 door V300 register
Bezig met het revisiesetje en de boel weer in elkaar aan het zetten. Nu zit ik met de voltterhoogte.. Volgens Haynes moet het 22.7 mm zijn vanaf het midden ("centre") van de vlotter, zonder pakking (Solex 32-SEIA REN carb).
Iemand tips of tricks om deze goed te kunnen afstellen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2013 14:53 #934363 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Tips: Haynes weggooien

7mm tussen vlotter en vlotterdeksel, inclusief pakking

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2013 15:37 #934364 door V300 register
Haha, thanks!
Wist niet of dit ook voor de Solex gold (voor Weber staat het nml wel gewoon met 7 mm...).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC