1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
- V300 register
- Verbannen
-
Bij het koud wegrijden heb ik wat trillingen in het stuur (ik trek rustig op). Dit is ??n keer en dan heb ik er geen last van..?
Verder hoorde ik laatst vanuit achter geluid alsof er lucht uit een vloeistof werd 'geperst'. Niet hard, maar zo'n geluid leek ik te horen. Ik heb geen radio, dus elk geluidje hoor ik :+ en heb het idee soms wat neurotisch te zijn hiermee :hmmz:. Maar wil nu eenmaal graag dit beestje in (goede) rijdende staat houden

Als we het dan toch over geluidjes hebben, linksvoor klinkt er een rammeltje/tikken op wat hogere snelheid..
Maarja, zoals gezegd, misschien ben ik wat te neurotisch hierover, het is een oudere auto, dus muisstil en rammelvrij verwacht ik ook niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb het verder niet meer gehoord, dus hoop dat het niets ernstigs was, of in ieder geval niet aan de auto :+.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou je metertje niet vertrouwen. Als de kachel goed warm wordt (thermostaat stuk = echt lauw), dan werkt alles prima. Voel ff die dikke slang bovenaan de radiateur. Als die te heet is om aan te pakken, dan is het goed.
Ik heb 3 360's en bij alledrie werkt de temperatuurmeter anders. Bij m'n huidige staat ie meestal in het midden. Bij de andere 2 komt het metertje soms niet eens op een kwart. Dat is het enieg, verder werkt de kachel prima en viscofan ook (heb jij niet op de 343). Dus, niet teveel op letten.
Rammeltje voor kan een geleidepen van de remklauw zijn. Dan liggen je blokken een tikje los te rammelen. Kan volgens mij geen kwaad.
Wintergrille is aan te raden. Als ik van m'n werk kom en meteen de snelweg op ga, dan wordt de motor met wintergrille supersnel warm. Zonder duurt het kilometers langer. Dus, fijn voor mij (lekker warm) en fijn voor de motor en verbruik.
- V300 register
- Verbannen
-

Ben misschien wel wat te voorzichtig, maar heb nu (nog) niet de kennis in huis.. Maar liever ??n keer teveel vragen, dan dat een simpel probleem uit de hand loopt..
Ohja en nog een bepaald formuliertje ingevuld :f.
- V300 register
- Verbannen
-
ThijsL;209372 schreef : Altijd fijn om van ervaringsdeskundigen te horen dat het hoogstwaarschijnlijk niets (ernstigs) is
.
Ben misschien wel wat te voorzichtig, maar heb nu (nog) niet de kennis in huis.. Maar liever ??n keer teveel vragen, dan dat een simpel probleem uit de hand loopt..
Ohja en nog een bepaald formuliertje ingevuld :f.
Klinkt bekend, doe ik ook

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
(als je een volledig stille auto wilt moet je een 740 kopen

- V300 register
- Verbannen
-
ThijsL;209372 schreef : Ohja en nog een bepaald formuliertje ingevuld :f.
gezien!
yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
-
Op de snelweg bij snelheden >110 (op de teller) met een bocht naar rechts hoorde ik linksachter een rammelend/kloppend geluid. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, alsof iets rondslingerd en dan de wielkast/bodem raakt ofzo (niet metaal op metaal).
Het vreemde is dat het alleen bij snelheden >110 is. Bij 100 op de teller geen geluid.. Ook later nog eens een bocht snel genomen (ong 70), maar ook dan geen geluid. Het lijkt dus samen te hangen met de snelheid :wtf2:. Als het in de wiellager oid was, zou je het altijd moeten horen, zou ik zeggen..?
Iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen?
Eventueel zou er verband kunnen zijn met het geluid wat ik eerder achter hoorde (lucht uit vloeistof geperst)?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-