1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
volvofiel;209408 schreef : is het niet je uitlaat die tegen de bladveer of kriksteun rammelt?
Inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Blijf het met de kachel op max een beetje lafjes, lauw, en is ook die bovenste radiatorslang niet gloeiend heet, dan is je thermostaat toch slecht hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Dien/kan ik de uitlaat nog wat strakker zetten, of kan ik het beter zo laten?
Wat betreft de temperatuur, na een heel kort stukje was de slang gewoon nog koud (ook niet lauw). Op het stukje v??r de thermostaat voelde hij wel al warm aan, de thermostaat lijkt dus wel te werken.
Edit: De verwarming lijkt ook gewoon goed warm te worden; heb hem nog niet op de maximale stand gehad, iets over de helft is al warm genoeg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder eens de olie gaan vervangen, die ziet er toch aardig zwart uit... Nu las ik hier al dat dat redelijk makkelijk is (ook zonder brug), alleen heb ik geen sleutels voor de carterdop en oliefilter..
Voor de oliefilter is de 'ram een lange schroevendraaier erdoorheen'-techniek vast wel te doen, maar is vastzetten met de handen daarna voldoende?
In het bovengenoemde topic werd nog gezegd dat de carterplugring een afwijkende maat heeft? Klopt dit? En zo ja, wat is dan de maat / kan ik deze bij de automaterialenboer gewoon krijgen (anders even langs volvo-dealer)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Anders even een stukje gereedschap halen...
toevallig enkele maanden geleden bij de Lidl in de aanbieding voor een tientje. Een lange strip met punten ingestanst, die strip is vervolgens gebogen tot een U-vorm waarna je beide uiteinden in een soort moer steekt. Als je deze moer aandraait wordt de U steeds kleiner.
Beetje lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat je die U rond het filter legt, moer aandraaien totdat de strip strak om het filter zit en dan draai je 'm zo los.
Google maar eens op "gereedschap oliefilter" o.i.d.
Echter tot nu toe heb ik bij alle auto's hier het filter nog altijd gewoon met de hand losgekregen en weer vastgezet (zonder lekkage). Gewoon zorgen dat het oliefilter en je handen schoon zijn (even ontvetten) en dan heb je heel wat grip hoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De ring van de carterplug hoeft niet altijd vervangen te worden, wanneer deze niet kapot gedraaid is kan je de huidige ring gewoon opnieuw gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Vastzetten sowieso handvast. Ringetje kan je omdraaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.