show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2013 13:58 #922385
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Thanks voor de antwoorden / adviezen
.
Voor die paar centen vervang ik het ringetje liever ook, maar heeft deze nu een afwijkende maat (zie hier )? En zo ja, welke?

Voor die paar centen vervang ik het ringetje liever ook, maar heeft deze nu een afwijkende maat (zie hier )? En zo ja, welke?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2013 15:08 #922387
door V300 register
Dit is mss een leuk item voor de clubwinkel.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 19:58 #922397
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
die is gewoon bij de Brezan te krijgen..?
desnoods tap je eerst de olie af, en ga je met de carterplug langs de Brezan voor een nieuwe ring. Kun je gewoon passen
desnoods tap je eerst de olie af, en ga je met de carterplug langs de Brezan voor een nieuwe ring. Kun je gewoon passen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2013 18:50 #922717
door V300 register
Olie is vervangen!
Op zich ging het allemaal makkelijk, alleen het ringetje was te klein, dus even retourtje automaterialenzaak.. Blij dat ik niet op zondag aan het werk was..
Oude olie was zwart, dus het was zeker wel nodig.
Vreemd vond ik wel dat ik er nog geen 4L in gedaan heb, terwijl er 4,5L (incl filter) in zou moeten (filter heb ik ook vervangen).
Nu zo'n 200 km gereden, waarvan het meeste snelweg (2x 80km).
Probleem is nu dat hij olie lekt, het lijkt in de buurt van de verdelerkap te komen..? Of kan het zijn dat de kleppendekselpakking is gaan lekken?
Ok, Piet Paranoia zag de bui alweer hangen :crazy2:, maar bij nog eens kijken blijkt dus (hopelijk) dat hij 'gewoon' bij de carterplug lekte :no_comment: :hmmz:... Iets strakker aangedraaid dus.
Op zich ging het allemaal makkelijk, alleen het ringetje was te klein, dus even retourtje automaterialenzaak.. Blij dat ik niet op zondag aan het werk was..
Oude olie was zwart, dus het was zeker wel nodig.
Vreemd vond ik wel dat ik er nog geen 4L in gedaan heb, terwijl er 4,5L (incl filter) in zou moeten (filter heb ik ook vervangen).
Nu zo'n 200 km gereden, waarvan het meeste snelweg (2x 80km).
Probleem is nu dat hij olie lekt,
Ok, Piet Paranoia zag de bui alweer hangen :crazy2:, maar bij nog eens kijken blijkt dus (hopelijk) dat hij 'gewoon' bij de carterplug lekte :no_comment: :hmmz:... Iets strakker aangedraaid dus.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2013 16:20 #922893
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Mooi dat je voorzichtig bent met het aandraaien van dit plugje. Dat is beter dan gelijk met grof geweld aandraaien. Daar krijg je vanzelf wat voeling voor.
Als de motor schoon is, dan kun je meestal precies zien waar een lekkage vandaan komt.
Als de motor schoon is, dan kun je meestal precies zien waar een lekkage vandaan komt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-02-2013 21:49 #923334
door V300 register
Nog 'n leuk plaatje in het Limburgse heuvelland:
Nog eentje:
Nu nog naar de ontsteking kijken, de laatste tijd stottert hij wel wat (vooral koud). Sowieso bougies vervangen en nog even kijken of de rest ook aan vervanging toe is.
Verder mis ik de (gecombineerde) krikslinger / wielmoersleutel (de krik heb ik wel).. Weet iemand waar ik zo een nog uit kan halen (sloop?)?
Nog eentje:
Nu nog naar de ontsteking kijken, de laatste tijd stottert hij wel wat (vooral koud). Sowieso bougies vervangen en nog even kijken of de rest ook aan vervanging toe is.
Verder mis ik de (gecombineerde) krikslinger / wielmoersleutel (de krik heb ik wel).. Weet iemand waar ik zo een nog uit kan halen (sloop?)?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 01:53 #923339
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
Probeer maar op de sloop idd. Je mag hem ook ruilen tegen een flesje wijn. Dan laat ik hem mee naar de ALV nemen. Moet je me morgenvroeg even bellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-02-2013 12:53 #923464
door V300 register
Helaas kan ik niet bij de vergadering zijn..
Weet iemand een sloop in Zuid-Limburg waar de kans groot is dat er nog een of meerdere 300's staan?
Weet iemand een sloop in Zuid-Limburg waar de kans groot is dat er nog een of meerdere 300's staan?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
07-02-2013 21:33 #923507
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1982 Volvo 343 1.4 Winner van ThijsL
In Belgisch Limburg wil iemand zijn 360GLT binnen 1 maand nu kwijt. Let op, wel drastisch door de roestduivel aangetast en staat al jaren stil.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2013 16:58 #925361
door V300 register
Krikslinger op de kop kunnen tikken, dus die heb ik nu ook
.
Qua ontsteking de hele handel vervangen (incl contactpuntjes) en aan een aantal dingen te zien was het ook wel nodig. Het stotteren lijkt nu in ieder geval wel weg te zijn!
Nu nog wat zuiniger worden... Nu haal ik, met vooral (lange) stukken snelweg, nog geen 1 op 10...
Edit: ik rij vrij rustig en op de snelweg ongeveer 110-120 op de teller, dus geen gekke dingen.

Qua ontsteking de hele handel vervangen (incl contactpuntjes) en aan een aantal dingen te zien was het ook wel nodig. Het stotteren lijkt nu in ieder geval wel weg te zijn!
Nu nog wat zuiniger worden... Nu haal ik, met vooral (lange) stukken snelweg, nog geen 1 op 10...
Edit: ik rij vrij rustig en op de snelweg ongeveer 110-120 op de teller, dus geen gekke dingen.
Moderators: Mark Smeets