Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;199336 schreef : Je zou kunnen nagaan of je kunt zien waar de draad uit de Renix terecht komt, daar ben ik namelijk niet zeker van, aangezien jij een cvt hebt word het toerental signaal uit de Renix ook gebruikt voor het tacho-relais om het opschakelen boven de ca 1800 t.p.m te bewerkstelligen.
EDIT: Net even het schema erbij gesleept, voor het signaal het tacho relais in gaat (op de witte connector daarvan) is de draad ook al zwart, je bent dan al dicht bij het schutbord en je zou de draad daar als hij echt niet doorgetrokken is het interieur in kunnen afsplitsen.
Hmm, de aansluiting op pin 5(ook zwart) is aanwezig, je zou haast zeggen dat hij dan al is doorgetrokken..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Op mijn deurkaarten begon de bekleding te bobbelen, dit was mij een doorn in mijn oog, maar bij gebrek aan mooiere moest ik deze wel monteren. Laatst toch een stel nette deurkaarten gevonden:
Voor:
Na:
Ook had ik via Jack van de Bergh een electrisch raammechanisme met motor, omdat de kracht uit mijn eigen motor weg was, en er was al aardig mee geklooit:
Dacht even het mechanisme over te zetten en klaar te zijn, maar de motor van het Nieuwe mechansime zat zo vast als een huis, dus de boel weer los, motor uit elkaar en gesmeerd, en weer gemonteerd(uiteraard eerst getest)
En links achter deed sins een dag of wat de centrale vergrendeling niet mee, dus daar een ander kastje ingezet. Natuurlijk floept dan dat stangetje los, en ben ik heerlijk aant klooien geweest om dat weer vast te krijgen..
En dan ineens is de avond weer voorbij, en zal alles weer tot de volgende keer moeten wachten. Heb er trouwens nog steeds plezier in:D
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Reageert jouw buitentemperatuur sensor ook nogal op een stationair draaiende motor (warmte verspreiding) of komt die hoge waarde door iets anders?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wouter76;199374 schreef : Graag gedaan Arjen, mooi dat het gelukt is!
Reageert jouw buitentemperatuur sensor ook nogal op een stationair draaiende motor (warmte verspreiding) of komt die hoge waarde door iets anders?
Hoge waarde?
Het was hier vandaag 19 graden. Nu nog ruim 16

Netjes Arjen, ziet er goed uit allemaal!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;199378 schreef : Mooi, kan je nu zien hoeveel toeren ie maakt bij 50, 80, 100, 120 km/u. Weten we meteen of de vario in orde is.
Ik was idd benieuwd hoeveel toeren dat zou zijn, maar ik had al gezegd dat ik begin deze week in een andere 340 vario heb gereden, die veel rustiger is. Dus ik wist al dat het niet goed zit:nono:
50km 3350 toeren
80km 4100 toeren
110km 5100 toeren
Veels te hoog dus.. 9 mei ga ik hier samen met Erik mee aant werk(eigenlijk ga ik over de schouder van Erik meekijken:woops:)
- V300 register
- Verbannen
-

wel mooi werk gedaan weer!! net klokkensetje zo. Zou trouwens zelf de econometer op het opschakelvacu?m aansluiten, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;199420 schreef : Dan zal je straks blij zijn met 2000 rpm bij 50 km/u.
Dat heb jij goed Jean-luc, als hij straks rijdt zoals de 85?r vario waar ik in reed, dan ben ik in staat een toertocht over de veluwe te organiseren:w00t: