Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;199961 schreef : Beter dat dit qua schakelen ga je het niet krijgen. Mooi dat het opgelost is!
Hoeft ook niet beter hoor, maar de "nieuwere" vario maakte ansich wat minder geluid, ben benieuwd hoe dat gaat als ik die eronder bouw.. En ach, ik moet altijd wat te doen hebben:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Da's maar 500 meer dan mijn 343 4-bak. Ik dacht dat een variomatic altijd veel meer toeren draaide. Heb je een filmpje van tijdens het rijden gemaakt?
Ik ben wel benieuwd of het meer kabaal maakt dan een 2-liter of niet...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;200017 schreef : hee verrek, 3500 tpm bij 100 km/h.
Da's maar 500 meer dan mijn 343 4-bak. Ik dacht dat een variomatic altijd veel meer toeren draaide. Heb je een filmpje van tijdens het rijden gemaakt?
Ik ben wel benieuwd of het meer kabaal maakt dan een 2-liter of niet...
Geen filmpje gemaakt, maar dat kan ik natuurlijk altijd wel eens doen:loser:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag in de warmte ineens auto dood, hij kon nog net aan de kant worden gestuurd:crazy1:
Renix overleden.. (vrouw en dochter in de brandende zon) Gelukkig heb ik die op voorraad liggen, dus gemonteerd en weer starten lopen, maar tis wel een geklooi. Toch maar eens zien dat ik er nog een 340 bij krijg voor delen, want das toch niet verkeerd als je er 1 in goede staat wilt laten blijven..
Maar eerst de eerste sloper verder kaal maken, dan kan die weg.
Zijn er nog mensen die plaat delen nodig hebben?
Vandaag overigens nog een mooie sloper binnen gekregen, een V70 van 2000:photo: Plaotjes doen we maar ff offtopic:yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Dan lees je verder en zie je dat Francois een stuk over zijn Volvo verleden heeft geschreven, en omdat ik weet dat zijn eerste GLT bij mij vandaan komt uiteraard meteen ingedoken, super om te lezen, en het doet me terug denken aan de tijd dat ik in de TG-52-JV nieuwe dorpels heb gezet, alle injectoren inclusief de complete koudstart hagelnieuw heb geplaatst, en aan de montage van een airco condensor, man man wat heeft mij dat toen geld gekost, maar wat hebben we heerlijk gereden met die GLT:y:
Speciaal voor Francois (no hard feelings dat hij gedemonteerd is hoor)

De TG-52-JV in zijn toch wel glorie dagen, met zelfs een wiswas instalatie op de achterruit:
En dan lees je verder, en ineens herken je een paar kleine foto's, de motorolie in mijn aderen begint sneller te stromen, het besef komt binnen....BAF... He, dit gaat over mij(smilie met een dikke blos) Wat een leuk stukje zeg. Eerst dacht ik : daar moet ik niet op reageren, dat staat zo overdreven, maar ik vind het toch echt leuk, en daarom bedankt Steven..
Nog nooit heb ik een blad zo in 1 ruk doorgelezenyeehaa!
Echt super leuk, met dus een hele hoop herkenbare dingen.. Ga vooral zo door, en doel ik uiteraard niet op dingen die ik doe, maar puur op het blad, echt geweldig leuk..
- V300 register
- Verbannen
-

- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Helaas te dun om niet in een keer uit te lezen, smaakt naar meer!
't Was een zeer mooi artikel van Francois trouwens.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben me wat aant verdiepen in de carterventilatie van de 340, en wil eigenlijk weten of er bij onze volvo's ook iets van een vlamdover aanwezig is(zou moeten zijn) of is de leiding van het kleppendeksel naar het luchtfilterhuis geheel open?
Wellicht is er een mede 300 broeder die me hier wat over kan vertellen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-