show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2012 00:37 #906791 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Arjen's nieuwe 340
Staat je stuurstang nu in een schevere stand?

Ik heb zo'n brug op de beurs gezien. Sterke brug en behoorlijk veilig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2012 09:59 #906795 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Arjen's nieuwe 340
Mooi hoor, alles schoon en nieuw en dan ook nog eens stuurbekrachtiging erin. Nu doorzoeken naar een aircoset?

die brug ziet er inderdaad mooi uit!
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Schroef je die gewoon op de garagevloer?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 10:25 #906798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

volvofiel;198952 schreef : Mooi hoor, alles schoon en nieuw en dan ook nog eens stuurbekrachtiging erin. Nu doorzoeken naar een aircoset?

die brug ziet er inderdaad mooi uit!
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Schroef je die gewoon op de garagevloer?

Heb hem bij een autoschade bedrijf gekocht(2e hands) beste man had hem in 2010 gekocht, laten plaatsen, en is daarna maar een keer of 3 gebruikt..
Deze brug is verplaatsbaar, derhalve staat hij los op de grond..

Airco..... Hmm, opzich wel een leuk idee, maar past dit ook in combi met stuurbekrachtiging? Enne, als ik nu bij stationair een draai aan het stuur geef dan merk ik dat al flink aan het torretje, wellicht is er een airco aan toevoegen dan iets "overdone" :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 10:26 #906799 door V300 register

Erik;198948 schreef : Staat je stuurstang nu in een schevere stand?

Ik heb zo'n brug op de beurs gezien. Sterke brug en behoorlijk veilig.

Wat bedoel je met stuurstang Erik? De stang van stuurhuis naar het stuurwiel? of de 2 binnenste kogels?
Stuurstang naar het stuurwiel toe heeft idd een iets andere stand gekregen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2012 11:13 #906800 door E. van Oostveen
Die bedoelde ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 11:23 #906802 door V300 register

Erik;198957 schreef : Die bedoelde ik.

Weet jij zo uit je hoofd of de stand van de stuur stang ook veranderd wanneer je een origineel bekrachtigd stuurhuis monteerd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 13:45 #906805 door V300 register
Zo, nu is er even tijd om het hier ook bij te werken;) Zoals gezegd, is het klaar, en heb ik nu heerlijk powersteering op de 340 (wel een stoer woord)
Het had nog wel even wat voeten in de aarde zeg, maar goed lees en huiver zou ik zeggen:)

Omdat de stuurstang ook anders is, moest die ook los bij deze koppeling:

Daarna draai je deze parkers los, en komt de beugel die op zijn beurt het rubber vast houdt ook los, en valt de stuurstang er zo uit:

Vervolgens pak je heb ik de ""nieuwe" stuurstang weer terug geplaatst(nog niet vast gezet bij het stuurwiel)
Toen een begin gemaakt met de montage van het stuurhuis, maak niet de fout te denken dat hij zo op de kruiskoppeling van de stuurstang valt:uh-uhh: Met een hoop gemopper kwam ik er uiteindelijk achter dat de remleidingen in de weg zaten, bij de remdrukverdeler. Dit vergeleken met de sloper, en ja hoor dat loopt anders.. Dus die eerst anders laten lopen, toen wer martelen en uiteindelijk zat de koppeling erop, en zat het stuurjuis op zijn plaats, snel de linker bevestiging erop, zodat het stuurhuis blijft hangen:

Daarna de rechterzijde vast zetten, bovenste bout er even in? Niet dus.... Motorsteun verwijderd, vooras een stuk zakken, en ja toen wou hij erin, millimeter voor millimeter kon ik hem vast draaien met een ring ratel sleutel.
Daarna de onderste bout, he die past niet, weer passen en meten, oke dan de bovenste wat los, zodat ik wat beweging in het stuurhuis had, en ja daar ging ook de onderste, aandraaien en klaar... Tja, zo hoort het tenminste te zijn, die bout zat scheef, en dat kon ik niet zien, dus knap, hij brak in het stuurhuis af.
Dus hele huis er weer onder vandaan, en anderhalf uur bezig geweest om het weer fatsoenlijk te krijgen..
Dan eens onderzoeken waarom die bout scheef zat, zou niet moeten kunnen zou je zeggen.. En ja hoor, op de vooras van de sloper waar de stuurbekrachtiging uitkomt, zijn de bevestigings gaten aangepast:crazy1:Dat heb ik dus ook gedaan op de 340, en daarna het stuurhuis er nog maar eens onder. In plaats van de afgebroken bout, heb ik nu een M6 draadstang gezet, met moeren aan beide kanten, en ja nu ging het goed..

Nu het stuurhuis vast zat, kon ik verder met het leiding werk, en dat ook meteen aangesloten:

Daarna heb ik de schokbrekers vervangen(zie how to) dus dat hoef ik niet nog eens te beschrijven;) De Atf olie er in laten lopen, en droog wat heen en weer sturen(ontluchten) daarna de motor starten zonder aan te laten slaan(losnemen bobine kabel) even wachten, en dan zie je dat het niveau al weer flink is gedaald, dus weer iets bijvullen, gewoon starten, nog wat sturen en dan nog 1 maal niveau controleren en klaar.. Let op, de pomp mag absoluut niet zingen!!

En hier hebben de oude schokbrekers hun laatste rustplaats gevonden, wie ze ziet mag het zeggen:D

Achteraf is het me door het gedoe erom heen wel tegengevallen, zou het niet meteen aanraden.. Wel ga ik ervan uit, dat wanneer je een fabrieks origineel systeem hebt, dit wel beter werkt met de montage. Qua rijbeleving is het echt lekker, en ook bij hogere snelheden zeker niet te licht of wazig.. Ben er weer dik tevreden mee. Uiteraard deze week uitlijnen, want daar klopt nu geen ene yota meer van..

Zo... What's next?:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 15:25 #906811 door V300 register
Airco?

Baco mag ook, want dat heb je wel verdiend :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2012 15:32 #906813 door V300 register

Lucluc;198970 schreef : Airco?

Baco mag ook, want dat heb je wel verdiend :D

Kom jij die brengen dan??:D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2012 16:48 #906816 door E. van Oostveen
Mooi werk Arjen. :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC