Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
Spleet is nagemeten en exact hetzelfde, is vertekening van de foto.cryowim;197233 schreef : lijkt alsof de spleet links bij de uitlaat bij de oude veel smaller is bij de nieuwe
Als deze te groot is geeft dat een lek water wordt alleen rondgehusselt
Vandaag het hele spul bij de leverancier neergelegd, die hebben dit nog nooit meegemaakt, maar er gaat een onderzoel ingesteld worden, en ik krijg daar een terug koppeling van(ook aangegeven dat ik dit ook wil)
Blijft mijn vraag of iemand recent een meyle of spidan pomp heeft gemonteerd, en dit al dan niet heeft mee gemaakt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nou moet ik zeggen dat ik ooit ook nog maar 1 of 2 vervangings pompen ? la model volvo 340 gemonteerd heb... maar in geen geval dit probleem gehad. Weet natuurlijk geen merk van de vervangers meer....
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;197324 schreef : Even zomaar een gedachte; kan het niet zijn dat door lichte wijzigingen in het B14 blok door de loop van de jaren de nu beschikbare waterpompen niet 'compatibel' zijn met sommige B14 motoren?
Hanteerde Volvo dan ook verschillende waterpompen op de B14.4 E? (afhankelijk van bouwjaar) Ik dacht van niet..
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik refereerde meer aan de oudere motortypes.
- V300 register
- Verbannen
-
Terug reis heerlijk verlopen:D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jij ook bedankt voor de tips m.b.t. de 850
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;197650 schreef : Graag gedaan, leuk om eens kennis te maken en je 850 R te bekijken!
Jij ook bedankt voor de tips m.b.t. de 850
Hij is echt rood he:D
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
enige wat ik kan bedenken is dat dit pompen zouden kunnen zijn voor montage achterop de cylinderkop, met aandrijving vanaf de nokkenas (en dus de andere kant op draaiend). dit werd echter alleen toegepast bij renaults waar de versnellingsbak v??r de motor zat (R5 alpine) maar dan betwijfel ik nog zeer of die een pomp met deze aansluitingen gebruikt.
zo'n pomp moet je iig hebben:
onderdeelnummer IAC: 7701462389
beschrijving Renault 18 - Fuego 1.4, Traffic 1.4 en uiteraard V340 1.4 >1982
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;197681 schreef : heb dr nog is een avondje op zitten malen maar vind het nog steeds echt vaag dat je dit 2x achter elkaar treft. ik heb al een stuk of 20 pompen voor een B14 vervangen en nooit iets dergelijks meegemaakt, van NOS volvo, Graf tot merkloze Ebay pompjes
enige wat ik kan bedenken is dat dit pompen zouden kunnen zijn voor montage achterop de cylinderkop, met aandrijving vanaf de nokkenas (en dus de andere kant op draaiend). dit werd echter alleen toegepast bij renaults waar de versnellingsbak v??r de motor zat (R5 alpine) maar dan betwijfel ik nog zeer of die een pomp met deze aansluitingen gebruikt.
zo'n pomp moet je iig hebben:
onderdeelnummer IAC: 7701462389
beschrijving Renault 18 - Fuego 1.4, Traffic 1.4 en uiteraard V340 1.4 >1982
Hey Anjo, leuk dat jij er ook eens bent ingedoken. Ik vind het zelf ook absoluut vaag, en al weet ik dat ik niets fout heb gedaan, maar eigenlijk ook niet kan doen, twijfel ik toch aan mezelf..
Wellicht is de poelie in de pomp hetzelfde als in de R5 alpine, dat de fout daar in zit. 1 ding is zeker, hij pompt het niet rond.
Ik ga met jou verhaal ook naar de leverancier, ze zijn er al ingedoken, en extra input is altijd meegenomen, bedankt