show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-05-2012 15:04 #907635 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Arjen's nieuwe 340

Arjen850;199811 schreef : en een 850 die volgende week helemaal uit elkaar moet.. Dusssssss;D

Van welk jaar is de 850? Heb wel interesse in de ruitenwisserstengel, die van mij blijft vaker hangen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 23:07 #907668 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

v0lv0freak;199835 schreef : Van welk jaar is de 850? Heb wel interesse in de ruitenwisserstengel, die van mij blijft vaker hangen..

Hij is van 95, een estate. Wat bedoel je precies met stengel? De stuurkolom schakelaar?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-05-2012 23:27 #907669 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Arjen's nieuwe 340

Arjen850;199869 schreef : Hij is van 95, een estate. Wat bedoel je precies met stengel? De stuurkolom schakelaar?

jup, de bedieningshendel :) Mijne is van 94, dus zal wel hetzelfde zijn..
Laat maar via pb weten wat je ervoor wilt hebben, dan regelen we het daar verder :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2012 23:00 #907739 door V300 register
Zo vandaag bij erik geweest, ging bijna fout, want Erik was iets te laat, en ik wist niet wat te doen, en was al bijna vertrokken:D
Maar daar kwam hij aangereden, even leuk kennis gemaakt, en daarna meteen de 340 op de brug gezet.
Zwakke punten langs gelopen, en de conclusie van Erik: Dat het een mooie en goed exemplaar is, altijd leuk om te horen;)
Wel zit er 1 plek waar ik met de komende APK aan het werk zal moeten, in het binnenscherm links voor, niet groot, maar het verdiend wel aandacht..
Afijn, we kwamen natuurlijk niet voor de klets;) Dus begonnen met het stellen van de vario riemen, kappen eraf, en wat blijkt: Is het hele stel mechanisme ontzet:crazy1:

Gelukkig had Erik nog een complete vario liggen, met het stel mechansme er nog op, en dus hebben we die gemonteerd, staat netjes, en het is weer fatsoenlijk te stellen.

Hierna konden we dan de riemen daadwerkelijk spannen:

Vervolgens controle van de koppeling:

En het bleek dat de spleet wat aan de ruime kant is, in overleg besloten dat ik dat zelf ga doen in de garage bij mij zelf.
Daarna onder de kap aan het kijken geweest of we nog iets konden veranderen aan de carburateur, maar omdat hij op alle gebieden gewoon echt mooi loopt, besloten hier niets aan te doen.
Wel ga ik de originele carburateur die reeds is gereviseerd weer terug plaatsen, maar eerst zal ik daarvoor draad moeten tappen, zowel voor het bovendeksel, als voor de bevestiging van het luchtfilterhuis.
Maar goed, lang boven het torretje gehangen:)

Het vacuum gebeuren had ik zelf gedaan, en nu na het stellen van de de riemen toch best een mooi resultaat, dit neigt naar hoe ik het hebben wil:D

Erik, bedankt voor de hulp, was leuk en gezellig. Je had het goed ingeschat dat ik graag dingen zelf doe, en vond het leuk samen te sleutelen, we hadden wel een zogenaamde sleutel klik;)
We zullen elkaar vast vaker gaan tegen komen

De km teller hield er vanmorgen mee op, dus vandaar steeds dezelfde km stand:)
Heb besloten dat ik de rembekrachtiger met hoofdremcilinder van de sloper(1991) over ga zetten op mijn 340, en eigenlijk denk ik ook dat ik de complete vario over ga zetten, dus heb nog plannetjes genoeg:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2012 09:02 #907753 door V300 register
Beter dat dit qua schakelen ga je het niet krijgen. Mooi dat het opgelost is!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2012 11:20 #907761 door V300 register
Wat een schitterende toerentallen!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2012 12:32 #907764 door V300 register
Goed werk weer :)
Altijd bij erik. VOlgens mij ben je een van de weinige die niet tot diep in de nacht bij Erik in de schuur staat, maar gewoon bijtijds wegrijdt

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 21:14 #907799 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Arjen's nieuwe 340
Ziet er mooi uit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2012 21:19 #907800 door V300 register

flyhart;199973 schreef : Goed werk weer :)
Altijd bij erik. VOlgens mij ben je een van de weinige die niet tot diep in de nacht bij Erik in de schuur staat, maar gewoon bijtijds wegrijdt

Scheelt dat ik een "stappen plan" gemaakt had, en precies wist wat we tegen zouden komen. Het waren dingen die ik graag een gezien wou hebben, en dus heb ik me ook veel laten uitleggen, en meegekeken. Wist van te voren al wel, dat er niet echt schokkende dingen zouden kunnen zijn..

Erik vond het wel nodig, dat als de 4 bouten van de vario, die los moet om de de riemen te stellen zouden breken, dat dan de motor eruit moest;)

Het meest heb ik me verbaast over zijn tool om het olie peil te checken van de vario, volvo nr: S105:y:

Dus het was meteen een leerzaam dagje, en tevens geniet ik ervan om eens bij een ander in de "keuken" te kijken;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2012 21:20 #907801 door V300 register

Niels;199970 schreef : Wat een schitterende toerentallen!!

Het rijdt ook super, een verschil van: genieten van je auto, of hem weg doen zeg maar. kan nu al zien dat het verbruik drastisch gedaald is, was 1 op 6 op gas:crazy1:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC